Brommer begrenzen van 80/90 naar 55/60

Algemene vragen over Derbi.
FBDWillink07
Banden plakker
Vervoersmiddel: Schakelbrommer, Derbi Senda SM DRD Racing

Brommer begrenzen van 80/90 naar 55/60

Ongelezen bericht door FBDWillink07 »

Beste mensen, ik heb laatst een Derbi Senda SM DRD Racing uit 2009 gekocht, vorige eigenaar heeft er een platek 50/70 uitlaat (bovenlangs) op gezet. Ik zet er binnenkort nog een voca demper op.
brommer heeft nog een originele CDI en een 50 cc blok, weliswaar van stage 6. loopt op dit moment 80+ en moet de brommer begrenzen naar de 55/60 km/h. de diameter van de flens is 30 mm en de grootste prop die ik heb gevonden is 25 mm in diameter.
heeft iemand tips hoe ik de snelheid terug kan brengen of hoe ik de prop het best kan bevestigen in de flens?
tandwielverhouding: 12:53.
Daan07
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Aprilia SX70

Re: Brommer begrenzen van 80/90 naar 55/60

Ongelezen bericht door Daan07 »

Met een snelle cilinder als stage 6 en een plek uitlaat ga je hem niet 55 krijgen. Ik zou een ori uitlaat met prop halen en eventueel de vertanding korter maken. Ik denk dat je dan een eind op weg bent. Stel dat dat nog steeds niet werkt moet je gaan knijpen met de carb.
FBDWillink07
Banden plakker

heb nu een prop in de uitlaat zitten met een diameter van 10mm, het afstellen lukt op dit moment voor geen meter en de gasnaald is ook kapot. ga binnenkort het gat uitboren naar 12 mm en ga de carberateur ook begrenzen met een plaatje. ik probeer de snelheid zo ver mogelijk terug te brengen zolang die nog goed afgesteld kan worden en als dit niet lukt ga ik op zoek naar een begrenzer met 2 knopjes.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Dat is dus het probleem met een snelle uitlaat begrenzen, wat Daan al zegt zet je er beter een ori uitlaat of x fight op.
En tandwiel 11 van voor.
Een snelle uitlaat heeft een powerband die vaak pas bij 8 of 9k toeren begint, als je maar 55 wilt dan moet je em begrenzen tot hooguit 8k en rijdt het voor geen meter meer.
FBDWillink07
Banden plakker

dus wat ik er van begrijp is dat het kan maar dat die dan een grote kans heeft dat die kut zal lopen.
is het dan wel mogelijk om m richting 70/80 terug te brengen en dan een begrenzer er op te zetten met een knopje waardoor die 50 of 70/80 loopt, of ben ik dan met de politie de lul omdat ze dat makkelijk horen en dan een onderzoek doen aan de brommer om dingen te vinden.
totale setup voor de duidelijkheid:
stage 6 50cc streetrace
TNT krukas
Dellorto PHVA 17,5mm
platek 50/70
twvh = 12-53
malossi koppelingsplaten
malossi drukveren
Daan07
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Aprilia SX70

Ongelezen bericht door Daan07 »

Misschien een geknepen membraam, dat zal hem al wat knijpen. En een snelheidsbegrenzer heeft de politie makkelijk door.
Is het trouwens voor permanent gebruik of een keuring ofzo?
FBDWillink07
Banden plakker

Heb m gekocht om dagelijks op te rijden, rollerbanken hier in de buurt vallen nog mee dus daar maak ik me geen zorgen om, mag van m’n ouders alleen geen brommer hebben die 80/90 loopt.
FBDWillink07
Banden plakker

even een kleine update, heb een nieuwe carb gekocht aangezien de oude helemaal naar de klote was, een begrenzerplaatje op gezet en 1 extra gaatje in gemaakt, prop plaat in de flens met een diameter van 14 mm. in versnelling 1,2 en 3 komt die goed in de powerband en versnelling 4 en 5 komt die voor geen meter door, hij komt in versnelling 4 net in de powerband maar dit gebeurt alleen als je bergaf gaat, dan loopt die top ongeveer 62 teller. als je bergop gaat loopt die max 40/45 omdat die niet in de powerband komt. toen ik de brommer heb gekocht heb ik er een half uur mee gereden en de top was ongeveer 90. we hebben na het ritje van vanmiddag de prop uit de uitlaat gehaald en hem weer getest. hij liep in de 3 al 55 km/h en middenin de 4 ongeveer 70. vorige eigenaar heeft m dus heel slecht afgesteld, hij had namelijk ook een sproeier 100 erin voor een of andere reden. ben nu aan het kijken of ik toch iets met de afstelling van de carb kan doen en de twvh. anders wordt het helemaal ontgrenzen en dan een euro begrenzer erop zodat ik met de rollerbanken niet de lul ben. ik heb nog wel een vraag, kan je zo'n euro begrenzer er ook opzetten met een prop en een carberateur plaatje of moet die dan helemaal ontgrenst zijn?
Plaats reactie