Frame nummer onleesbaar door poedercoat

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Sean076TZ
Banden plakker
Vervoersmiddel: Rieju mrx 50 2008

Frame nummer onleesbaar door poedercoat

Ongelezen bericht door Sean076TZ »

Hoi,
Ik heb een Rieju Mrx 50 en die is laatst door de poedercoat gegaan, maar er is over het framenummer gepoedercoat en is nu dus onleesbaar. Nu zijn de letters nog wel zichtbaar op het blank metaal maar dat is ook maar net net zichtbaar namelijk. Ik heb het stuk waar het framenummer zit afgeplakt zodat ik weet dat die precies op dat punt van mijn balhoofd zit. Dus ik wil het framenummer weer zichtbaar maken door de poedercoating eraf te halen op dat stuk zonder het framenummer aan te tasten aangezien ik echt voorzichtig moet zijn. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die coating eraf kan halen?
P.S ik ben nieuw met brommers enz dus wees lief aub. :)

Groetjes.
Sean
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Frame nummer onleesbaar door poedercoat

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Aan je uitleg te horen gaat het over een in het frame ingeklopt framenummer? Als dat zo is zou ik zachtjes met schuurpapier aan de slag gaan. Beste is een oppervlak tot een halve centimeter naast het framenummer. Je schuurt tot eea blank metaal wordt in de omgeving van het framenummer. Als het goed is zal het framenummer op een gegeven moment nog wel ingekleurd zijn maar de omgeving blank. Zo is het eigenlijk ook "leesbaar".
Sean076TZ
Banden plakker
Vervoersmiddel: Rieju mrx 50 2008

Ongelezen bericht door Sean076TZ »

Hoi,
Ik heb het kunnen oplossen door afbijtmiddel en blankelak over het blank metaal te doen. Dus mijn probleem is opgelost en is mijn framenummer weer goed zichtbaar.
Dankjewel voor je reactie :)
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Top voor je! En dat was idd een andere oplossing, maar ik raad vanachter mijn toetsenbord anderen niet zo snel het werken met bijtend spul aan. En dat omdat ik niet weet hoeveel ervaring die hebben en of ze veilig kunnen omgaan met dat soort stoffen.

In elk geval blij voor je en bedankt voor je terugmelding. :thumbup:
Plaats reactie