Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Beta enduro sport 2025
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Volgens de dealer zit er een 105 sproeier in ,ik heb de uitlaat bekeken kan geen prop of iets dergelijks vinden, wel filters,heb de filter halverwege de bocht eruit gehaald ,loopt beter nu .heeft iemand tips om hem nog beter te laten optrekken en top niet hoger dan 65
ik denk dat de sproeier goed is want als ik rijd en ik doe de choke aan word het niet beter
ik denk dat de sproeier goed is want als ik rijd en ik doe de choke aan word het niet beter
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Sproeier 105 is behoorlijk groot als je deels begrensd rijdt en maar 65 gaat.
Denken dat je sproeier goed is omdat je geen verschil met choke merkt zegt helemaal niks.
Bougiekleur bepaalt dat voor het grootste deel..en hoe die rijdt uiteraard.
Lees dit eens viewtopic.php?f=38&t=2048
Verder zul je wss de ori tandwielverhouding hebben dus daar valt weinig winst qua koppel te halen dus heel veel meer kun je niet doen.
Als er idd geen begrenzingen meer op zouden zitten wat me sterk lijkt, onbegrensd moet je makkelijk 70+ kunnen halen.
Denken dat je sproeier goed is omdat je geen verschil met choke merkt zegt helemaal niks.
Bougiekleur bepaalt dat voor het grootste deel..en hoe die rijdt uiteraard.
Lees dit eens viewtopic.php?f=38&t=2048
Verder zul je wss de ori tandwielverhouding hebben dus daar valt weinig winst qua koppel te halen dus heel veel meer kun je niet doen.
Als er idd geen begrenzingen meer op zouden zitten wat me sterk lijkt, onbegrensd moet je makkelijk 70+ kunnen halen.
-
- Banden plakker
Hoi
dankjewel voor je snelle reactie
Ik zag voor in de uitlaat nog een gaasje zitten ,weet niet hoe ik die eruit krijg ?zie geen prop aan de voorkant.
ik denk om een compleet nieuwe uitlaat te kopen bijv de leovince of de rookie cross als die er zijn voor een bj 2025,welke van deze geeft meeste meeste power, topsnelheid vind ik niet zo belangrijk,ik heb gezocht naar de luchtfilter begrenzing maar kon die niet vinden zag wel veel slangen naar de luchtfilter toegaan .de kleur van de bougie ga ik morgen bekijken.
Groetjes Rik
dankjewel voor je snelle reactie
Ik zag voor in de uitlaat nog een gaasje zitten ,weet niet hoe ik die eruit krijg ?zie geen prop aan de voorkant.
ik denk om een compleet nieuwe uitlaat te kopen bijv de leovince of de rookie cross als die er zijn voor een bj 2025,welke van deze geeft meeste meeste power, topsnelheid vind ik niet zo belangrijk,ik heb gezocht naar de luchtfilter begrenzing maar kon die niet vinden zag wel veel slangen naar de luchtfilter toegaan .de kleur van de bougie ga ik morgen bekijken.
Groetjes Rik
-
- Banden plakker
Hoi tis gelukt me beta trekt als een malle met top 65
cdi ontgrenst
leovince uitlaat begrenst.
groetjes Rik
cdi ontgrenst
leovince uitlaat begrenst.
groetjes Rik
- 42
- Pro tuner
Mooi, vergeet niet even de bougiekleur te controleren als je stukje vol gas gereden hebt.
-
- Banden plakker
Hoi
vandaag stuk vol gas gereden, motor uit en bougie kleur gecontroleerd en die is lichtbruin,dat lijkt me goed ,is het nodig de caberateur nog meer af te stellen?
vandaag stuk vol gas gereden, motor uit en bougie kleur gecontroleerd en die is lichtbruin,dat lijkt me goed ,is het nodig de caberateur nog meer af te stellen?
- 42
- Pro tuner
Lichtbruin is prima.
-
- Banden plakker
Ik ben een beetje bang om een warmloper te krijgen want hij maakt heel veel toeren bij volgas,stationair valt die soms uit en reageert niet echt op de stelschroef,iemand een idee wat ik kan doen?
-
- Banden plakker
me voortandwiel is 11, is dat klein voor me setup?hij trekt super tot 64 kmh maar ben beetje bang voor warmloper.welk tandwiel adviseer je
- 42
- Pro tuner
Zou bij die snelheid niet echt een probleem hoeven te zijn maar je kan een 12 proberen.
Een warmloper krijg je vooral door een verkeerd afgestelde carb, er zijn brommers die 13k toeren draaien zonder dat ze warm lopen.
Een warmloper krijg je vooral door een verkeerd afgestelde carb, er zijn brommers die 13k toeren draaien zonder dat ze warm lopen.
-
- Banden plakker
Hoi even een update de brommer rijd mooi, trekt mooi door naar top van 70 ,tandwiel 12 heeft geholpen met 65 rijd die heerlijk.
Bedankt voor jullie bijdrage
Bedankt voor jullie bijdrage
- 42
- Pro tuner
Veel rijplezier 

Top voor je! En zoals 42 zegt -> veel rijplezier.