Hallo ik ben dezelfde persoon maar dan met het account van mijn gsm als ik hem stationair laat lopen en deo spuit op die plekken veranderd mijn toerental alleen als ik op mijn afdekplaatje spuit waar eerst mijn oliepompje zat
Das gek, dat zou geen invloed horen te hebben.
Er zit een gat achter dat plaatje naar het gedeelte vh blok met de tandwielen en koppeling, er is daar geen verbinding met het aanzuig gedeelte van de brandstof/zuurstof.
Moet ik ff over denken.
het zou kunnen dat je rechterkrukas keering valse lucht pakt. maar de kans dat je dat met een deo-test op die plek zou achterhalen lijkt me klein.
dan zou er ook versnellingsbak olie bij de verbandingskamer gekomen moeten zijn. (veel zwarte drap krijg je dan uit je uitlaat.) ik denk dat als je je oil minimal schroef eruithaalt en er komt geen olie uit dat je eens zou kunnen kijken hoeveel olie er nog in je versnellingsbak zit.
Ik heb wel mijn oliepompje verwijderd en nu zijn er een paar aansluitingen open op mijn carburateur door deze te verwijderen ik had ook mijn carburateur erafgehaalt en als ik deze iets schuiner hou dan komt er benzine uit de plek waar mijn vlotterbakje vast zit aan het bovenste deel
Nog 1 vraag waar zitten al deze pakkingen of moet ik gewoon een beetje overal rustig spuiten en kijken of ik verschil hoor
42 schreef: ↑ma 24 mar 2025, 13:10
aha..daar heb je je valse lucht dus, die openingen op de carb dichtmaken, dopje oid erop.
Moet ik dan de aansluitingen van de oliepomp naar de carburateur dichtmaken of een nieuwe dichting tussen het vlotterbakje en het bovenste Deel van de carburateur
Als het de aansluitingen van het oliepompje is kan ik ergens deze dopjes kopen
ja..was niet helemaal duidelijk nee, lol.
Aansluiting voor oliepomp en eventueel vacuumkraan als je geen vacuumkraan hebt.
Via die punten kan er valse lucht binnekomen als daar niks op zit.
En even de pakking checken van de vlotterkamer maar ik vermoed dat het eerder uit de overloop stroomde toen je em schuin hield.
Je kan op internet, ali ofzo, afdichtdopjes kopen of een klein stukje slang erop wat je dubbelvouwt en met een tie rep dicht trekt.