tecnigas e-box
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi gpr 50 bj 2011
tecnigas e-box
hallo mensen,
ik rij een derbi gpr 50 bj 2011
ik zat nou is te kijken naar een andere uitlaat en ik zag op opvoeren.nl bij mijn model de tecnigas e-box(onderlangs) als enige vervangende uitlaat staan,
wat zijn jullie ervaringen met deze uitlaat?
en hoe hard zal die gaan met 11*53?
verder alles standaard
en ik heb mijn originele uitlaat al ontgrensd, maar mijn carbu nog niet. heeft dit nou echt veel zin? of is het alleen maar weer heel veel werk met afstellen?
en zoniet, zou dit wel zin hebben als ik die tecnigas er op zet?
ik had de zoek functie al gebruikt, maar over de uitlaat vond ik helemaal niks en over de carbu allemaal vage/ niet echt duidelijke berichten
gr. thomas
ik rij een derbi gpr 50 bj 2011
ik zat nou is te kijken naar een andere uitlaat en ik zag op opvoeren.nl bij mijn model de tecnigas e-box(onderlangs) als enige vervangende uitlaat staan,
wat zijn jullie ervaringen met deze uitlaat?
en hoe hard zal die gaan met 11*53?
verder alles standaard
en ik heb mijn originele uitlaat al ontgrensd, maar mijn carbu nog niet. heeft dit nou echt veel zin? of is het alleen maar weer heel veel werk met afstellen?
en zoniet, zou dit wel zin hebben als ik die tecnigas er op zet?
ik had de zoek functie al gebruikt, maar over de uitlaat vond ik helemaal niks en over de carbu allemaal vage/ niet echt duidelijke berichten
gr. thomas
gpr 2011 ;D
- Daan22
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
Re: tecnigas e-box
carbu ontgrenzen is gewoon een plaatje met gaatjes die aan de luchtinlaat zit, die kan je er gewoon uithalen.
technigas is niet zo hoogtoerig als conti etc. dus gaat hem wat vroeger in de powerband trekken.
vtw 11 vind ik nogaal aan de kleine kant, gaat je topsnelheid ook niet ten goede doen en je gaat altijd heel snel moeten schakelen, beter neem je 13.
technigas is niet zo hoogtoerig als conti etc. dus gaat hem wat vroeger in de powerband trekken.
vtw 11 vind ik nogaal aan de kleine kant, gaat je topsnelheid ook niet ten goede doen en je gaat altijd heel snel moeten schakelen, beter neem je 13.
-
- Beginnende Derbi fan
ik weet wel hoe ik die carbu begrenzer er uit krijg ;p maar heeft het echt veel zin? trekt die dan een stuk harder, of is je top 5 km/u hoger?
oke en waar begint die powerband ongeveer en bij hoeveel toeren eindigt die ongeveer?
ja 11 is indd aan de kleine kant, maar ik woon in kampen :p even om het beeld te schetsen van kampen: de "stad" is 1 straat met wat huizen eraan en een politie bureau,
er was hier laatst ook al een rollerbank controle, dus ik wil niet té hard,
90 vind ik te hard, als ik dan word gepakt heb ik echt een probleem,
maar hoe hard zou die gaan met vtw 12? en dan die tecnigas?
heel erg bedankt voor je hulp iig!
oke en waar begint die powerband ongeveer en bij hoeveel toeren eindigt die ongeveer?
ja 11 is indd aan de kleine kant, maar ik woon in kampen :p even om het beeld te schetsen van kampen: de "stad" is 1 straat met wat huizen eraan en een politie bureau,
er was hier laatst ook al een rollerbank controle, dus ik wil niet té hard,
90 vind ik te hard, als ik dan word gepakt heb ik echt een probleem,
maar hoe hard zou die gaan met vtw 12? en dan die tecnigas?
heel erg bedankt voor je hulp iig!

gpr 2011 ;D
- Daan22
- Pro tuner
iemand bij mij op school rijd met de technigas en hij zegt dat hij qua prestaties tussen de v6 en de conti ongeveer ligt. hij rijd wel met vtw 13 of 14 en die haalt een mooie 90 dus met vtw 12 zul je wel een stukje lager liggen.
misschien moet je het gewoon proberen want ik denk dat er niet veel zijn die al met zo een uitlaat hebben gereden
misschien moet je het gewoon proberen want ik denk dat er niet veel zijn die al met zo een uitlaat hebben gereden
-
- Beginnende Derbi fan
oke dus dan zal die ongeveer 77 ofzo gaan schat ik,
ja oke dat is indd waar,
iig nog maar keer bedankt voor de informatie
ja oke dat is indd waar,
iig nog maar keer bedankt voor de informatie

gpr 2011 ;D
-
- Beginnende Derbi fan
aller laatste vraag:
heeft die carbu begrenzer eruit halen echt veel zin? trekt die dan een stuk harder, of is je top 5 km/u hoger?
of gaat die alleen maar meer gebruiken en is het de moeite echt niet?
heeft die carbu begrenzer eruit halen echt veel zin? trekt die dan een stuk harder, of is je top 5 km/u hoger?
gpr 2011 ;D
- Daan22
- Pro tuner
gaat idd meer verbruiken doordat de luchtinlaat veel groter word. meer lucht = meer benzine om de verhouding lucht/2takt dezelfde te houden.thomasje64 schreef:aller laatste vraag:
hij gaat er wel veel lekkerder door rijden
-
- Beginnende Derbi fan
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50
Ik weet dat dit bericht een stuk later komt maar ik wou het alsnog graag posten om eventuele toekomstige lezers te helpen. Ik heb een Derbi Gpr 50 uit 2015, standaard cilinder en standaard 17.5 mm carb. Ik heb de Tecnigas e-box. Met de prop erin rijdt ie als een boot en zelfs ietsje langzamer dan de standaard uitlaat (met prop en resonantie buis). Echter trekt ie zonder prop heerlijk, de powerband begint ongeveer bij 8000 toeren. Na het verwijderen van de luchtbegrenzing trok die nog wat beter in de powerband en vooral buiten de powerband vind ik em stuk lekkerder rijden zonder luchtbegrenzing. Ik heb twv 11-50, het snelste wat ik em heb gekregen is 88 op het dashboard bij 11500 toeren (dus waarschijnlijk tussen de 80 en 85 echte kms. 0 naar 75 in ongeveer 14-15 seconde.