Cdi doorknippen?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
NoahFlemx
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track

Cdi doorknippen?

Ongelezen bericht door NoahFlemx »

Hey brommerfanaten, ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb een beta rr 50 track 2021 met platek 50/70 bocht en voca demper, de rest is nog helemaal origineel, en de cdi dus ook. Nu wilde ik hem eerst wel begrensd houden maar toen ik de uitlaat erop deed ging hij al met meewind 80.

Maar omdat de cdi begrensd is rijd dat helemaal niet lekker, vanaf ongeveer 58kmph is die op de maximale toeren van die begrenser en dan begint hij helemaal te trillen en klinkt het niet meer zo goed, ookal gaat die nog wel sneller. Hierdoor kan ik eigenlijk niet rijden boven die snelheid terwijl die volgens de wet dan wel is opgevoerd. En ik wil wel wat harder kunnen.

Nu weet ik niet of ik nou een hoop moeite moet doen om een prop in mijn uitlaat te lassen als ik dat ergens kan laten doen. Of dat ik gewoon die kabel in mijn cdi doorknip?

Hebben jullie advies? En eventueel de consequenties als ik word gepakt, mijn ouders willen me namelijk niet naar het rdw rijden met een aanhanger.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Cdi doorknippen?

Ongelezen bericht door 42 »

Ik zou een turbo plaatsen.
pog
Tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Je kunt ook gwn een kabelverbinding er tussen plaatsen denk ik. Dan kun je hem in en uit schakelen wanneer je wilt
NoahFlemx
Schakelrijder

pog schreef: zo 09 mar 2025, 13:31 Je kunt ook gwn een kabelverbinding er tussen plaatsen denk ik. Dan kun je hem in en uit schakelen wanneer je wilt
Ja dat kan vast wel alleen ook met de begrenser aan gaat hij dus te hard dus dan kan ik hem beter uit laten😅
pog
Tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Hoe hard loopt ie gps? Teller wijkt af.
NoahFlemx
Schakelrijder

pog schreef: zo 09 mar 2025, 13:40 Hoe hard loopt ie gps? Teller wijkt af.
Gps heb ik nooit gemeten, maar het hardste wat hij ooit reed was 80, ookal haalt hij dat niet altijd.
Plaats reactie