Terugvoeren brommer

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
NoahFlemx
Derbi fan
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track

Terugvoeren brommer

Ongelezen bericht door NoahFlemx »

Hey ik heb sinds kort een beta rr 50 Track 2021, nu wil ik hem nog wel legaal hebben. De brommer is origineel, ik heb alleen een platek 50/70 voorbocht en een voca demper erop gedaan. Toch gaat de brommer 70 op de teller met gillende toeren. Hoe kan ik hem nu legaal maken voor de rollerbank?
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Terugvoeren brommer

Ongelezen bericht door pog »

Ik weet niet of de cdi nog begrensd is. Anders cdi begrenzen en prop in de uitlaat laten lassen
NoahFlemx
Derbi fan

pog schreef: di 18 feb 2025, 12:33 Ik weet niet of de cdi nog begrensd is. Anders cdi begrenzen en prop in de uitlaat laten lassen
Ja er zit al als het goed is een begrensde cdi in
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Begrensde cdi en gillende toeren klinkt wat tegenstrijdig.
NoahFlemx
Derbi fan

42 schreef: di 18 feb 2025, 21:51 Begrensde cdi en gillende toeren klinkt wat tegenstrijdig.
Naja eerder de rev limiter denk ik, vanaf een bepaald toerental klinkt het niet meer zo lekker
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

een toerenbegrenzer, of begrensde cdi zorgt ervoor dat je niet meer dan bijv 8000 toeren maakt dus kun je geen gillende toeren krijgen denk ik.
maar goed, idd een prop plaatsen dan.
NoahFlemx
Derbi fan

42 schreef: wo 19 feb 2025, 19:44 een toerenbegrenzer, of begrensde cdi zorgt ervoor dat je niet meer dan bijv 8000 toeren maakt dus kun je geen gillende toeren krijgen denk ik.
maar goed, idd een prop plaatsen dan.
Als ik rijd zijn vallen de toeren wel mee, maar vanaf een bepaald punt maakt het een veel luider geluid en trilt het meer. Ik heb nog even gekeken en het is inderdaad de originele cdi. Vandaag reed ik zelf 75 toen ik hem iets langer doortrok. Ik heb dus alleen de uitlaat vervangen, maar een prop erin lassen zou hem rond de 50 moeten laten gaan dus? En kan ik eventueel ook iets met de tandwielverhouding doen om hem legaal te maken?
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Als je snelheid omlaag wilt krijgen met de twv dan gaat ie nog meer toeren maken dus dat kan niet en t scheelt niet genoeg om em maar 50 te laten gaan.
Een prop nemen die je uit kunt boren of vijlen mocht je toch net iets harder willen.
En de carb opnieuw afstellen

Ik snap alleen niet dat je een snelle uitlaat neemt om em vervolgens weer te begrenzen, dan rijdt de begrensde ori uitlaat beter meestal.
NoahFlemx
Derbi fan

42 schreef: wo 19 feb 2025, 22:44 Als je snelheid omlaag wilt krijgen met de twv dan gaat ie nog meer toeren maken dus dat kan niet en t scheelt niet genoeg om em maar 50 te laten gaan.
Een prop nemen die je uit kunt boren of vijlen mocht je toch net iets harder willen.
En de carb opnieuw afstellen

Ik snap alleen niet dat je een snelle uitlaat neemt om em vervolgens weer te begrenzen, dan rijdt de begrensde ori uitlaat beter meestal.
Ik heb deze uitlaat gekozen omdat ik het geluid en de uitlaat zelf mooi vind, de originele uitlaat is ook erg verroest, er zit een grote deuk in de bocht en die uitlaat is lek, daarom ging ik een andere uitlaat kopen.
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

ik snap em :lol:
Plaats reactie