Brommer hapert tijdens rijden

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Michon
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda sm xtreme 2005

Brommer hapert tijdens rijden

Ongelezen bericht door Michon »

Kan iemamd mij misschien helpen?
Mijn derbi begon laatst tijdens het rijden met stotteren. Dit ging als volgt: ineens geeft hij geen gasreactie meer en hoor ik een soort Bwoaaapp geluid. Vervolgens kreeg ik weer een gasreactie toen ik gas gaf en kon ik weer verder rijden. Niet veel later gebeurde het weer en na een klein beetje stotteren plofte die in zijn toeren en kreeg ik hem niet meer gestart. Nou heb ik gisteren mijn luchtbox er af gehaald en wat remreiniger in mijn carburateur gespoten en toen deed hij het weer. Toen ik vervolgens mijn luchtbox er weer opgezet had wilde hij weer niet meer starten. Toen heb ik mijn luchtfilter element uit mijn luchtbox gehaald en toen deed hij het wel weer. Daarna deed hij het ook met het luchtfilterelement in de luchtbox. Dus ik dacht dat het probleem verholpen was, maar tijdens mijn testrondje viel hij weer weg bij het gasgeven. Weer een Bwoaaapp geluid en na een aantal seconden gaf die weer reactie bij het gasgeven en kon ik naar huis rijden. Ik heb de vlotterbak al schoongemaakt en de sproeier doorgeblazen. Ook heb ik mijn cdi en ontsteking gemeten en de waardes klopte nog.

Iemand een idee wat het probleem hier kan zijn?
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Brommer hapert tijdens rijden

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ook al eens een nieuwe bougie geprobeerd? Zo ben je al zeker dat je dat alvast kan uitsluiten.
JulianDRD
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2013

Ongelezen bericht door JulianDRD »

Je kan proberen om van je bougiekabel een stukje af te knippen, een nieuwe bougie er in doen en je bougiedop te checken. Je kan ook nog checken of je benzinekraan het goed doet.
Michon
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda sm xtreme 2005

Ongelezen bericht door Michon »

Ik heb gisteren een nieuwe benzinekraan op mijn tank gezet. Daarna was het probleem weg. Voor alsnog bedankt voor het meedenken.
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Goed dat het is opgelost, en bedankt voor de terugmelding.
Plaats reactie