optrekken
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2013
Re: optrekken
Kleiner voortandwiel of groter achtertandwiel.
Let op dat je top dan wel iets lager wordt.
Je kan ook (als je die hebt) je carburateur/luchtfilter begrenzing er uit halen, ik durf alleen niet te zeggen of je topsnelheid dan ook omhoog gaat.
Als je je uitlaat begrenzing er uit haalt gaat hij 100% ook harder lopen.
Je kan ook (als je die hebt) je carburateur/luchtfilter begrenzing er uit halen, ik durf alleen niet te zeggen of je topsnelheid dan ook omhoog gaat.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Sherco sm r 50 (2022)
Kan ik ook de vocca rookie 50/70 cc onderlangs kopen want deze wou ik ook sowieso en dan met de originele prop rijden en de begrenzde cdi trekt die dan ook harder op en als dit niet zo is kan ik de prop dan ook uit de uitlaat halenJulianDRD schreef: ↑do 14 nov 2024, 11:49 Kleiner voortandwiel of groter achtertandwiel.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Dan trekt ie wss langzamer op.
Heeft alles te maken met de powerband van een uitlaat, bij snelle hoogtoerige uitlaten heb je dat de powerband pas bij de 8 of 9k toeren begint en stopt tussen de 13 en 16k en bij de laagtoerige uitlaten al bij 5 of 6k terwijl die al bij de 10 of 11k stoppen, daarom heb je een hogere top met een snelle uitlaat.
De originele, laagtoerige uitlaat geeft bij lage toeren al koppel, een Xfight en een R1 bij 6-7k en bijna alle andere uitlaten daarboven pas bij 8-9k.
Als je dus door de prop en cdi niet boven de 8k aan toeren gaat komen heb je niks aan een snelle uitlaat die pas bij 8k begint met kracht leveren.
Heeft alles te maken met de powerband van een uitlaat, bij snelle hoogtoerige uitlaten heb je dat de powerband pas bij de 8 of 9k toeren begint en stopt tussen de 13 en 16k en bij de laagtoerige uitlaten al bij 5 of 6k terwijl die al bij de 10 of 11k stoppen, daarom heb je een hogere top met een snelle uitlaat.
De originele, laagtoerige uitlaat geeft bij lage toeren al koppel, een Xfight en een R1 bij 6-7k en bijna alle andere uitlaten daarboven pas bij 8-9k.
Als je dus door de prop en cdi niet boven de 8k aan toeren gaat komen heb je niks aan een snelle uitlaat die pas bij 8k begint met kracht leveren.
-
- Banden plakker
dus een x fight of een r1 zulllen me wel sneller laten optrekken
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
Yasunj r1 ja. Voor am6 is je sherco. Net zoals van je link. Maar ik zou hem niet op een gare onbekende site bestellen. In Nederland verkopen ze hem ook genoeg.
- 42
- Pro tuner
Scootfast is op zich oke, heb er ook wel es iets besteld.
Maar zou een uitlaat ook liever hier kopen ja.
Maar zou een uitlaat ook liever hier kopen ja.
- 42
- Pro tuner
Iets miss maar veel zal t niet schelen, of het t geld waard is durf ik niet te zeggen.
De ori uitlaat is ontworpen om bij lage toeren al vermogen te geven, beter voor begrensd rijden heb je niet echt.
Zo lang je met een prop rijdt blijf je weinig vermogen hebben.
Wel kun je de prop iets uitboren of vijlen maar je top gaat dan ook iets omhoog.
De ori uitlaat is ontworpen om bij lage toeren al vermogen te geven, beter voor begrensd rijden heb je niet echt.
Zo lang je met een prop rijdt blijf je weinig vermogen hebben.
Wel kun je de prop iets uitboren of vijlen maar je top gaat dan ook iets omhoog.
-
- Banden plakker
Zijn de 2 uitlaten evengoed de x-fight en de r1 voor gewoon begrenzd te blijven rijden
- 42
- Pro tuner
De R1 heeft een powerband die net iets vroeger begint maar ook iets eerder stopt dan de x fight, dus de R1 zou in principe het beste zijn, lijkt het meest op de originele uitlaat.
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Motorhispania ryz 50
Als ik deze erop zet dan gaat ie gewoon 45 en als ik de prop er dan een beetje uitboor kan die dan 52 gaan met de originele cdi
-
- Beginnende tuner
Waarom wil je perse een andere uitlaat?
-
- Beginnende Derbi fan
Ik wil het eigenlijk meer voor de looks daarom zocht ik voor een uitlaat die op de originele lijkt met performance als ik daar ook nog een beetje meer snelheid uit zou kunnen krijgen zou dat fijn zijn
-
- Beginnende Derbi fan
Ik zit nu op een ander account omdat dit van mijn laptop is
-
- Beginnende tuner
Het kan zou wel moeten werken. Ik hoop alleen dat een begrensde uitlaat niet harder loopt dan 45. Zelf nooit 1 gehad namelijk.
-
- Beginnende tuner
Persoonlijk zou ik het lekker ori houden. Performance haal je er wss niet echt veel uit. Je moet hem dan wellicht ook opnieuw afstellen. En als je hem tever uit voort gaat het ook een hoop moeite koste