Koelvloeistof uit bovenkant van cilinder

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Derbiracing22
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi

Koelvloeistof uit bovenkant van cilinder

Ongelezen bericht door Derbiracing22 »

Ik heb een originele blok van Derbi met nog een originele cilinder. Alles is origineel ook de carburateur.

Als ik ga rijden is er een nippeltje naast de grote slang voor de koelvloeistof bovenop mijn cilinder die na het opstarten direct gaat lekker met koelvloeistof. (Het spuit er echt uit) :oops:

Nu hebben we een t splitsing tussen het koelvloeistof reservoir en dat nippeltje bovenop de cilinder. Maar dat werkt niet. Moet er nog een slangetje naar de carburateur?

Ik snap er even niks meer van. En kom er niet uit. Iemand die hier meer van weet die mij zou kunnen assisteren hiermee?

Groetjes,
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Koelvloeistof uit bovenkant van cilinder

Ongelezen bericht door 42 »

dat slangetje vanaf cilinder moet idd naar de carb en vanaf de carb gaat er weer eentje terug het kvs systeem in bij de t splitsing.
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Koelvloeistof uit bovenkant van cilinder

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Zoals 42 zegt.

Maar als je carbu niet van 2 (1 in en 1 uit) koelwater nippels is voorzien moet je ervoor zorgen dat het nippeltje bovenop de cylinder dat je beschrijft word aangesloten aan de T- splitsing.

Ik weet eigenlijk niet of bij alle Derbi blokjes de originele carburateur van zo'n waternippels is voorzien. Ik zou vermoeden dat dat in onze lage landen waar het toch wel ns behoorlijk koud kan worden wel zo is.
Plaats reactie