hoge toeren bij doorschakelen

Algemene vragen over Derbi.
FigoK
Banden plakker
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

hoge toeren bij doorschakelen

Ongelezen bericht door FigoK »

beste allemaal,

ik ben op vakantie geweest, daarom stond mijn aprilia sx 50 2019 2 weekjes stil. Toen ik weer thuis was ben ik gelijk begonnen met een paar kleine dingetjes fixen zoals een lekke koppelingsdekselpakking en een paar keerringen, maar toen ik op me brommer ging rijden merkte ik dat als ik doorschakelde de toeren hoog bleven en niet eerst naar beneden gingen. Na 2 dagen is dit nogsteeds zo, maar alleen als hij koud is zodra hij warm is doet hij het nog een klein beetje. Iemand enig idee waarom dit zou kunnen?
HenkieHans
Tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: hoge toeren bij doorschakelen

Ongelezen bericht door HenkieHans »

https://www.youtube.com/shorts/bmGqujSwexI zoiets?

In dat geval is het precies wat de titel al zegt: een slippende koppeling. dit komt doordat de koppelingsplaten eventjes een beetje aan elkaar geplakt blijven zitten, waardoor ie dus gaat 'slippen'. Als je brommer het wel doet bij koud blok maar al vrij snel niet meer wanneer je blok warm wordt, dan is je koppeling nog wel oké maar begint ie wel echt zijn einde te naderen. Voor wat een koppeling kost zou ik in ieder geval lekker binnenkort deze samen met je bakolie vervangen, kost je een paar tientjes en wat werk maar rijdt daarna wel weer heerlijk.

Zo doe je dat: https://www.youtube.com/watch?v=A02LK6HAUGY (ik heb dit filmpje zelf niet uitgebreid gekeken ofzo, maar ik denk dat deze gast het wel goed uitlegt)
pog
Tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Heb je de juiste versnellingsbak olie gebruikt?
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Bedoel je het moment tussen het schakelen in of als hij echt in de volgende versnelling zit ?
Plaats reactie