Brommer start niet meer na afstellen
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm xtreme 2005
Brommer start niet meer na afstellen
Hoi, vandaag heb ik samen met een vriend van me mijn brommer beter afgesteld. Althans dat dachten we, want toen we een testrondje gingen rijden viel hij uit. Het leek of hij geen benzine meer kreeg. Ik heb hem daarna nog geprobeerd aan te lopen en toen sloeg hij 2 keer heel even aan (denk aan een halve seconde). Ik vermoed dat dit kwam omdat er nog een klein beetje benzine in de carburateur kwam. Ik heb dit probleem al eens eerder gehad toen viel hij tijdens het rijden ook uit en kon ik hem na een tijdje weer starten, maar viel hij na een tiental meter weer af. Ik heb hem toen naar de brommerboer gebracht, omdat ik het probleem echt niet zelf kon vinden. Had toen een nieuwe onsteking en bobine geprobeerd en had toen mijn olie vervangen en catburateur schoongemaakt. Ook heb ik toen nog al het electra doorgemeten en dat zag er toen gewoon uit zoals het hoort te zijn. Nu denk ik dus dat hetzelfde probleem weer terug is, maar mijn vraag is dus wat kan het zijn? Iemand een idee?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Brommer start niet meer na afstellen
Wat heb je precies gedaan qua afstellen ?
Welke sproeier zit er in en wat is de setup ?
Vonkt bougie, is bougie nat ?
Welke sproeier zit er in en wat is de setup ?
Vonkt bougie, is bougie nat ?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm xtreme 2005
Mijn brommer is compleet ontgrensd. Ik heb een leovince uitlaat, 14mm carburateur, een dopler 50cc snel cilinder en de standaard luchtbox. Er zat sproeier 92 in en we hebben er sproeier 95 in gezet, maar die was net 1/2 maten te groot. Toen hebben we besloten om voor nu sproeier 92 er terug in te zetten en later sproeier 93/94 te bestellen. Toen moesten we natuurlijk weer opnieuw afstellen en hebben we gezorgt dat hij stationair draaide.ook hebben we een klein beetje aan de luchtschroef gedraaid want hii maakte een veel minder diep geluid, zoals hij voor dit alles maakte. Bougie vonkt en is niet nat. Ik heb het aan de brommerboer gevraagd en de vorige keer was het probleem de ontstekingstijd, daardoor waren mijn ontsteking en bobine kapot gegaan. Iemand een idee wat ik nu precies moet doen? Hoe zorg ik de ontstekingstijd weer goed is en hoe verder?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Ik heb helaas van elektra en ontsteking niet zo veel verstand, anderen hier gelukkig wel dus hopelijk kunnen die je verder helpen.