Te vet gemengd.

Algemene vragen over Derbi.
Semm
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme

Te vet gemengd.

Ongelezen bericht door Semm »

Hey allemaal, ik rij al een tijdje een Derbi Senda Xtreme met een 77cc Stage6 Cilinder. Laatst een beurt gehad en is de krukas en alle langers vervangen. Paar dagen terug kreeg ik het idee om de olie pomp eraf te halen en zelf te gaan mengen zodat ik zeker wist geen vastloper te krijgen. Dus oliepomp eraf Doppler kapje erop slangetje van carb af en rijden maar. Mengen was een beetje mislukt en had waarschijnlijk te veel olie erin gegooid… dus ik rijden en na een kilometer al m’n vermogen weg en er kwam toch een partij witte wolken uit m’n uitlaat. Dus ik naar huis lopen ermee en m’n tank gedumpt 1:41 gemengd en opnieuw geprobeerd. Uren staan kicken en aanrennen maar geen geluk, bougie die is nu droog en vonkt dus denk niet dat ik een nieuwe moet gaan halen. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen? Moet ik heel de carb gaan schoonmaken en nieuw membraan erop? Want ik heb echt geen idee
Skakelbr
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport

Re: Te vet gemengd.

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Nieuwe bougie en even starten met remreiniger. Olie is gewoon vloeibaar dus je carb zou niet verstopt moeten zitten.

Was het trouwens witte of blauwe rook?
Hoe lang heb je met de pomp gereden met die cilinder? Hij krijgt namelijk veel te weinig smering met de pomp
Semm
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme

Re: Te vet gemengd.

Ongelezen bericht door Semm »

Heb rond de 500km met de cilinder op pomp gereden. Maar hij is niet vast gelopen. Het leek witte rook maar dat kan ook blauw zijn geweest aangezien het in de nacht was.
Plaats reactie