Afstandbediening begrenzer

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Tijnluc06
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda drd extreme limited edition 2020

Afstandbediening begrenzer

Ongelezen bericht door Tijnluc06 »

Hoi, ik heb een derbi 2020 ltm edition. Deze is opogevoerd met o.a een 18k CDI, met 2 afstandsbedieningen. Ik ben alleen knap dom bezig geweest en ben mijn beide afstandsbedieningen al kwijt geraakt... Weet iemand of er iets mogelijk is met het koppelen van een andere afstandsbediening aan de cdi? Anders is het een dure grap om een nieuwe te moeten kopen.
Skakelbr
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport

Re: Afstandbediening begrenzer

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Staat er een merk oid op? Of de site waar je die begrenzer hebt gekocht? Ik zou hun ff een berichtje sturen. Miss dat alle afstandsbedieningen hetzelfde zijn
Tijnluc06
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda drd extreme limited edition 2020

Ongelezen bericht door Tijnluc06 »

Skakelbr schreef: wo 23 aug 2023, 12:45 Staat er een merk oid op? Of de site waar je die begrenzer hebt gekocht? Ik zou hun ff een berichtje sturen. Miss dat alle afstandsbedieningen hetzelfde zijn
Ja heb de zaak al gebeld, ze wisten zelf ook niet of die afstandsbedieningen op elkaar werken. Zou ik voor moeten langskomen maar is een flink end van mij weg. Cdi is van Jos Dijkman:
https://josdijkman.nl/cdi-ecu-begrenzer ... qoQAvD_BwE

Dacht dat het misschien mogelijk was om een afstandsbediening te kopen die zichzelf aan t signaal kan koppelen van de cdi, maar weet niet of zo’n wondermiddel bestaat
Skakelbr
Tuner
Rieju mrt 70 (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport

Er zijn wel van die signaal cloners maar ik denk dat je voor dat geld ook een nieuwe kan kopen.
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Skakelbr schreef: wo 23 aug 2023, 20:27 Er zijn wel van die signaal cloners maar ik denk dat je voor dat geld ook een nieuwe kan kopen.
Probleem is dat een signaalcloner doet wat de naam zegt -> een signaal clonen. En het signaal wordt uitgezonden door de afstandsbediening. :oops:
Skakelbr
Tuner
Rieju mrt 70 (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport

Sommige kan je ook instellen op een bepaalde frequentie, maar dan is nog steeds de vraag of dat werkt
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Skakelbr schreef: di 29 aug 2023, 19:33 Sommige kan je ook instellen op een bepaalde frequentie, maar dan is nog steeds de vraag of dat werkt
Klopt, maar het is niet altijd gewoon de frequentie waarop het signaal wordt gestuurd maar als extra ook nog de wederzijdse "herkenning". En zoals u al zegt werkt het daarom niet altijd.

Alhoewel ik me kan voorstellen dat het om besparingsredenen wel ns gewoon een aan/uit knop op een bepaalde frequentie kan zijn zonder enige codering van het signaal. Moest het niet zo duur zijn zou ik het gewoon proberen. Een andere optie zou iemand anders met hetzelfde systeem zoeken die bereid is om zijn afstandbediening even uit te lenen om eea te testen.
Plaats reactie