Hallo,
Mijn Aprilia met derbi blok stottert als ik vol gas ga ook bij een warme motor, zelf zat ik te denken aan een te rijke afstelling. Ik rij namelijk airsal 50 met sproeier 108 in een 17.5mm carburateur. Met een voca rookie onderlangs. De bougie kleur leek me echter wel goed https://ibb.co/HzVFqwn
Hij wordt ook aardig warm na een stukje volgas waarbij hij zo 92 graden word (hier zet ik de motor altijd uit).
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt
Stotter
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport
Re: Stotter
Bougie kleur ia niet echt bruin oid. Is dit na een stuk volgas, of gewoon rijden?
92 graden is wel redelijk warm voor een 50. Zit je thermostaat er nog in?
92 graden is wel redelijk warm voor een 50. Zit je thermostaat er nog in?
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007
De bougie kleur was na een stukje volgas in de 3 maar de kleur was hetzelfde als na een stukje volgas in de 6e versnelling. De thermostaat is eruit.
-
- Tuner
Rieju mrt 70 (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport
Loopt je koelwater nog soepel rond?
Stotteren duid meestal op een te groter sproeier maar daarmee zal hij alleen warmer worden waarschijnlijk.
Heb je er een powerfilter op zitten?
Stotteren duid meestal op een te groter sproeier maar daarmee zal hij alleen warmer worden waarschijnlijk.
Heb je er een powerfilter op zitten?
-
- Derbi fan
Ja mn KVS wordt nog gewoon opgegooid in t reservoir en ik rij nog met standaard luchtfilter box, alleen wat extra gaten erin.
-
- Derbi fan
Het stotteren komt denk ik door een te grote sproeier want voordat ik er 108 in deed had ik er 104 in. Toen stotterde hij niet, toen heb ik een grotere sproeier erin gedaan vanwege de bougie kleur, en sindsdien stottert hij. Ik maak me alleen zorgen om de bougie kleur dat hij niet te arm loopt
-
- Tuner
Rieju mrt 70 (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport
Ik zou die gaten ff dicht tapen voor de test. 92 graden is best hoog voor een 50. Toen ik nog een 50 had (wel doppler vortex maar ook alu) werd die max 60 graden, daarmee kon ik zelf amper in de winter rijden omdat hij niet goed op temperatuur kwam hahaha, daar had ik overigens sproeier 92 in (wel andere setup dus zegt niet zo veel). Heb nu een 72,4 en die wordt max 80 met dit warme weer
Maargoed, als de cilinder het best loopt met 104 moet er eigenlijk gewoon een 104 in. Ik denk eigenlijk eerder dat er iets met de koeling aan de hand is.
Werd hij altijd al zo heet? Of is er recentelijk iets aan gedaan
Trouwens al gecheckt op valse lucht?
Maargoed, als de cilinder het best loopt met 104 moet er eigenlijk gewoon een 104 in. Ik denk eigenlijk eerder dat er iets met de koeling aan de hand is.
Werd hij altijd al zo heet? Of is er recentelijk iets aan gedaan
Trouwens al gecheckt op valse lucht?
-
- Derbi fan
Ik heb recentelijk alleen een ander koppelingsdeksel erop gedaan vanwege een dolle bout hierbij ook een andere waterpomp en verder heb ik hem weer opgevoerd na een wok.
Hij trekt overigens geen valse lucht aan
Hij trekt overigens geen valse lucht aan