Trrr bij koud starten
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Trrr bij koud starten
Beste, als ik mijn brommer start, wat meestal lastig gaat als die even heeft stil gestaan dus moet ik hem eigenlijk altijd aanlopen, dan maakt die de eerst 10 a 20 seconden een trrr geluid als ik gas geef, en hij is niet echt vooruit te branden. Na die 20 seconden vol gas doet hij het opeens weer goed. Dan loopt die ook stationair. Als die dan eenmaal warm is is de gasreactie een stuk beter maar dan loopt die stationair niet/amper. Als ik ik de ochtend op mn brommer heb gereden en ik wil hem bijv in de middag weer starten start hij wel ik een keer, terwijl hij dan op dezelfde temp staat als in de ochtend, als hij niet ik een keer start. Weet iemand een oplossing voor één of alle problemen.
Derbi drd racing 2007, airsal 50, 17.5 dellorto, powerfilter, originele ontgrensde uitlaat, sproeier 104
Alvast bedankt
Derbi drd racing 2007, airsal 50, 17.5 dellorto, powerfilter, originele ontgrensde uitlaat, sproeier 104
Alvast bedankt
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Trrr bij koud starten
Wat is je bougiekleur ?
Rookt hij erg als hij even heeft stilgestaan ?
Al nieuwe bougie geprobeerd, welke bougie heb je ?
Maakt de choke nog verschil ?
Rookt hij erg als hij even heeft stilgestaan ?
Al nieuwe bougie geprobeerd, welke bougie heb je ?
Maakt de choke nog verschil ?
-
- Beginnende Derbi fan
Hij rookt idd redelijk wat als die even stil heeft gestaan, meer als andere vgm.
Zit std bougie in, geloof iets van br8es/g
Choke en bougiekleur zal ik even testen ik t weekend
- 42
- Pro tuner
Het zou kunnen dat je koppakking wat lekt en er kvs in de de cilinder komt als je langer stilstaat waardoor je slecht start.
Je kvs niveau zal dan iets zakken na langere tijd.
Je kvs niveau zal dan iets zakken na langere tijd.
-
- Beginnende Derbi fan
Zal daar ook eens naar kijken dan. De temperatuurmeter schommelt soms ook best veel als ik aan het rijden ben, weet niet of dit er ook iets mee te maken kan hebben?
Mocht je besluiten om de kop eraf te halen let er dan wel op dat je bij het weer monteren de kop kruislings en in stapjes vastzet met het juiste moment. Ze zijn nl best gevoelig voor kromtrekken.
-
- Beginnende Derbi fan
Heb er vorige week even naar gekeken en idd was mn kvs niveau te laag. Zou het misschien ook aan de carb kunnen liggen want deze heeft namelijk verwarming met kvs. Ook loopt die de eerste 5 a 10 sec wel redelijk en dan pas begint hij dat trrrr geluid te maken.
- 42
- Pro tuner
Dat zou niet het roken verklaren en dan moet er wel iets heel erg mis zijn met de carb als ie daar zou lekken, de kvs komt in principe niet bij het brandstofgedeelte.
-
- Beginnende Derbi fan
Ik dacht heel miss dat er wat kvs bij de brandstof zou kunnen komen op een of andere manier en dat die daardoor een paar sec goed loopt voordat die trrr gaat doen, maar dan zou mn carb idd wel helemaal kut zijn. Ga denk ik maar eens nieuwe pakkingen erin steken van de vakantie
-
- Beginnende Derbi fan
Heb even mn vader erbij geroepen en die vermoed dat er veel olie/benzine uit mn uitlaat komt, geen kvs. Kvs resevoir zit nu ook nog op het niveau dat ik hem paar weken terug op heb gevuld. Maar vanochtend deed die weer trrr maar nu voor ong 700 meter en toen ik heb parkeerde viel die uit en lekte er weer wat benzine uit mn carburateur. Dus zou het misschien kunnen komen omdat die weer verzuipt ofs? Snap er helemaal niks van, pakking, vlotter, vlotteras vervangen en is ook al eens schoongemaakt. Weet iemand nog iets waar het aan zou kunnen liggen? Zit ook een handmatig kraantje op omdat die al vaker heeft gelekt.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Vlotternaald ook al vervangen en de carburateur gereinigd?
Kan goed zijn dat je vlotternaald vergaan is of je vlotternaald zitting vervuild. Krijg je er zonder ultrasoon maar lastig af omdat je er niet bij kunt.
Kan goed zijn dat je vlotternaald vergaan is of je vlotternaald zitting vervuild. Krijg je er zonder ultrasoon maar lastig af omdat je er niet bij kunt.
-
- Beginnende Derbi fan
Vlotternaald heb ik liggen maar niet vervangen. Die oude zat nog zo’n rubberachtig puntje op en die nieuwe is van puur metaal, en de oude zag er ook nog goed uit en sluit af als ik er lichtjes op druk. Misschien zou de hele carburateur laten ultrasoonreiningen ook niet een heel slecht idee zijn, en dan ook alle pakkingen enz vervangen
-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Nouja die dienst lever ik dus. Maar elke garage met ultrasoon kan het uiteraard.Jensvhoeve schreef: ↑wo 15 feb 2023, 14:43Vlotternaald heb ik liggen maar niet vervangen. Die oude zat nog zo’n rubberachtig puntje op en die nieuwe is van puur metaal, en de oude zag er ook nog goed uit en sluit af als ik er lichtjes op druk. Misschien zou de hele carburateur laten ultrasoonreiningen ook niet een heel slecht idee zijn, en dan ook alle pakkingen enz vervangen
Het is geen wonder oplossing, maar dan heb je iig wel een goede basis om op verder te werken mocht het nog niet opgelost zijn.
https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=26584
-
- Beginnende Derbi fan
Wat ik nog steeds wel raar vind is dat als die lang stilstaat bij de eerste kick even aan gaat voor 3 sec ofs, dan valt die weer uit. Dan aanlopen en dan start die vrijwel meteen en dan 10 sec later gaat die weer trrr doen. Snap echt niet hoe die zou kunnen
-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Is natuurlijk lastig op afstand, maar kan zijn dat de bougie elke keer nat slaat door gespetter van teveel benzine.
Even aanrennen blaast m net droog genoeg tot hij weer nat slaat.
Even aanrennen blaast m net droog genoeg tot hij weer nat slaat.
-
- Beginnende Derbi fan
Oke, dus een keer kicken als die lang heeft stil gestaan en dan even die paar sec laten lopen en dan even kijken naar de bougie? En daarna aanlopen en weer even kijken ofs? Heb er overlaatst al even naar gekeken en hij zag er niet heel slecht uit volgens mij, maar dit was wel na een stukje rijden
-
- Beginnende Derbi fan