hulp met afstellen

Algemene vragen over Derbi.
Thijmen0503
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2008

hulp met afstellen

Ongelezen bericht door Thijmen0503 »

hoi omdat er niemand reageerde op mn vorige forum start ik hier maar een nieuwe.

Ik kan had mijn blok gereviseerd en wil nu weer gaan rijden, alleen komt de brommer erg slecht in zijn toeren in de hogere versnellingen en valt soms uit/houd in voor de powerband. in de hogere versnellingen lijkt het alsof je alleen half gas kan geven.
der zit een airsal 50 cc met een leovince x fight onder. verder is alles origineel
zit een sproeier 92 in.

Ik heb mijn cilinderkop bouten handmatig rustig aangedraaid want ik heb geen momentsleutel (beter te los dan te vast). Kan het zijn dat deze te los zitten? zo ja wat merk je dan? Wanneer je ze te vast draait trekt je cilinder krom (door uitzetting,)
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: hulp met afstellen

Ongelezen bericht door 42 »

Je hebt dan vermogenverlies en je zou wat drab moeten zien op een bepaald moment, ook zal de brommer meer roken wss.
Een momentsleutel is best belangrijk.
Thijmen0503
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2008

Re: hulp met afstellen

Ongelezen bericht door Thijmen0503 »

42 schreef: vr 10 feb 2023, 17:33 Je hebt dan vermogenverlies en je zou wat drab moeten zien op een bepaald moment, ook zal de brommer meer roken wss.
Een momentsleutel is best belangrijk.
Gvd vandaag warmloper gehad, lichte krassen in cilinder maar zuiger zit er nog onbeschadigd uit. Koelwater spoot uit het bakje (ik helemaal nat), bleek dat mn cilinder (airsal) pakking (ronde pakking die op cilinder zit) was los geschoten, daardoor koelwater in de cilinder gelopen en geen conpressie meer. Cilinder zat dus te los.

Er kwam inderdaad drap uit bij de uitlaat van de cilinder, rook viel wel meezzzz
Plaats reactie