blokrevisie D50B0
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Ja ik ben altijd bang geweest dat het te schraal was. Er zijn ook wel cilinders kapot gegaan maar dat was vermoed ik doordat het te goedkoop spul was en aluminium, je moet daar toch al mee uit kijken.
Er zit nu een gewoon standaard filter in. De brommer reed toch met alleen een snelle uitlaat 100 in gunstige omstandigheden.
Ik wil proberen de 21 recht te monteren met origineel filter.
Bij de derbi shop staat een malossi set voor 70E, spruitstuk, rubber, membraan... misschien is dat wat. Weet alleen niet zeker of het voor een D50B0 is.
Er zit nu een gewoon standaard filter in. De brommer reed toch met alleen een snelle uitlaat 100 in gunstige omstandigheden.
Ik wil proberen de 21 recht te monteren met origineel filter.
Bij de derbi shop staat een malossi set voor 70E, spruitstuk, rubber, membraan... misschien is dat wat. Weet alleen niet zeker of het voor een D50B0 is.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
ja is d05B0 dus ik denk dat ik dat maar probeer tenzij jullie nog andere goede ideeën hebben.
Gelijk wat obstakels verwijderd
https://share.icloud.com/photos/025m2sB ... 3HKTR_tkqA
https://share.icloud.com/photos/08cWVrL ... 7l0UUd6BSQ
Gelijk wat obstakels verwijderd
https://share.icloud.com/photos/025m2sB ... 3HKTR_tkqA
https://share.icloud.com/photos/08cWVrL ... 7l0UUd6BSQ
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Waarom rij je met pompje en gemengde benzine ?
Alleen pompje is prima, ga je zelf nog bijmengen dan zit er te veel olie in, 1:50 van pompje is prima, meer is zelfs slecht.
[/quote]
Ik mengde heel weinig bij dus het was iets vetter.
Bougie was regelmatig netjes gekleurd. Er worden veelal lange afstanden mee gereden, zo'n 40 tot 80 per dag.
Alleen pompje is prima, ga je zelf nog bijmengen dan zit er te veel olie in, 1:50 van pompje is prima, meer is zelfs slecht.
[/quote]
Ik mengde heel weinig bij dus het was iets vetter.
Bougie was regelmatig netjes gekleurd. Er worden veelal lange afstanden mee gereden, zo'n 40 tot 80 per dag.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Hallo, na vakantie en andere drukke bezigheden weer verder aan het gaan.
Ik heb een MVT 75 cilinder en Doppler kruk zoals ik eerder aangaf. Ik heb een squish van krap 1mm! Is iemand bekend met wat voor squish het beste is??
Ik vind dat ik nu wat krap zit. Echter wel gemeten zonder koppakking......
Op het puntje van het soldeer meer ik 0.8mm
Ik heb een MVT 75 cilinder en Doppler kruk zoals ik eerder aangaf. Ik heb een squish van krap 1mm! Is iemand bekend met wat voor squish het beste is??
Ik vind dat ik nu wat krap zit. Echter wel gemeten zonder koppakking......
Op het puntje van het soldeer meer ik 0.8mm
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3789
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Rond de 1,0 is prima.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: blokrevisie D50B0
Dat is niet echt schokkend naar mijn idee. Zo graag je gewoon een wat feller brommertje
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
De boel zit in elkaar en loopt echter slaat de motor af met zeiknatte bougie. Je hoort het motortje ook verzuipen. Er zit een 21mm carb achter met een 50 stat sproeier en een 83 hoofdsproeier. Het stationair is dus rommelig en met gas geven komt hij wat moeilijk op. Ik heb de originele carburateur er op gezet met standaard sproeiers en de motor blijft lopen en neemt zuiver op. Bougie is minder nat.
Ik ben van plan een 19mm carburateur er op te zetten want ik vermoed dat een 21 te groot is.
Iemand ervaring hier in?
Ik ben van plan een 19mm carburateur er op te zetten want ik vermoed dat een 21 te groot is.
Iemand ervaring hier in?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3789
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Ik heb er een polini 21mm op zitten en werkt goed, met een ori uitlaat en sproeier 93 dus waarom dat bij jou niet werkt snap ik zo snel even niet.
Je had de spoelpoorten in carter aan laten passen aan cilinder toch ?
Je had de spoelpoorten in carter aan laten passen aan cilinder toch ?
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Ja. Spoelpoorten heb ik aangepast.
https://share.icloud.com/photos/0fe0SRN ... gUBq17fEwQ
https://share.icloud.com/photos/0feOCvT ... hGTjPOOVqw
Maar wat voor een stationair sproeier heb jij er in zitten dan? Want daar gaat het fout bij mij. IK heb er een 50 in zitten
https://share.icloud.com/photos/0fe0SRN ... gUBq17fEwQ
https://share.icloud.com/photos/0feOCvT ... hGTjPOOVqw
Maar wat voor een stationair sproeier heb jij er in zitten dan? Want daar gaat het fout bij mij. IK heb er een 50 in zitten
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3789
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Stationair weet ik niet.
Heb je al wat met de naald geprobeerd ?
Toen ik er een schuimfilter op had zitten moest ik t clipje vd gasnaald op de bovenste zetten, zodat ie minder benzine kreeg bij kwart en half gas anders verzoop ie.
Maar met schuimfilter moest ik ook veel kleinere sproeier gek genoeg, dacht rond de 78 ofzo..dat snap ik dus nog steeds niet.
Heb je al wat met de naald geprobeerd ?
Toen ik er een schuimfilter op had zitten moest ik t clipje vd gasnaald op de bovenste zetten, zodat ie minder benzine kreeg bij kwart en half gas anders verzoop ie.
Maar met schuimfilter moest ik ook veel kleinere sproeier gek genoeg, dacht rond de 78 ofzo..dat snap ik dus nog steeds niet.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Ik heb de luchtfilter kast laten zitten en binnen voor de opening een schuimfilter gelegd. Toen verzoop de motor. Daarna ori filter geplaatst en zelfde probleem. Toen een originele carburateur geplaatst en 99% verbetering.
Naald nog niets mee gedaan.deze staat nog in het midden
Naald nog niets mee gedaan.deze staat nog in het midden
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3789
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Ik zou eerst een kleinere sproeier proberen..als dat kan qua bougiekleur en idd met de naald, zou gek zijn als een 21mm te groot zou zijn bij jou.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Bougiekleur heb ik nog niet want alles te nieuw. Maar ik zal het eens proberen.
Ik heb in de carburateur een revisiesetje gedaan. Nieuwe vlotter en naald en sproeiers maar dat gaf geen verbetering. De membramen sluiten en zijn niet stuk want ik dacht dat er daardoor ook mengsel zou kunnen blijven stromen en dus verzuipen. Carburateur is tweedehands en ik heb die schoon gemaakt voor monteren. Tijdens stationair lopen wat hij even wil doen na schoonmaken bougie heb ik remreiniger gespoten om te zien voor vacuüm lekkage maar er gebeurde niets dus ik vacuüm zal het niet zijn.
Wat ook nog is dat de motor totaal niet reageert op de mengselschroef. Ik kan deze helemaal in en uit draaien en de motor reageert daar helemaal niet op.
Ik heb in de carburateur een revisiesetje gedaan. Nieuwe vlotter en naald en sproeiers maar dat gaf geen verbetering. De membramen sluiten en zijn niet stuk want ik dacht dat er daardoor ook mengsel zou kunnen blijven stromen en dus verzuipen. Carburateur is tweedehands en ik heb die schoon gemaakt voor monteren. Tijdens stationair lopen wat hij even wil doen na schoonmaken bougie heb ik remreiniger gespoten om te zien voor vacuüm lekkage maar er gebeurde niets dus ik vacuüm zal het niet zijn.
Wat ook nog is dat de motor totaal niet reageert op de mengselschroef. Ik kan deze helemaal in en uit draaien en de motor reageert daar helemaal niet op.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Heb de carburateur gecontroleerd op onderdelen. Ik had het gekocht met een revisieset.
Er zat een gasschuif 40 in die in een PHVG carburateur hoort.
Er zat een gasnaald in die een stuk smaller en puntiger toeloopt dan de originele plus dat deze in de originele gasnaald buis zat. Erg veel vacuum langs de naald waardoor extra benzine uit de vlotterkamer en dus verzuipen.
Ik heb de originele schuif en naald er in gezet en de brommer loopt een stuk beter. Ik denk wel dat de stationaire sproeier 50 te groot is en dat dat 45 moet worden. Het houd erg in onderin en geeft het geluid te verzuipen.
De bougie blijft iig nu droog en begint koffiebruin te kleuren en de brommer reageert op de mengsel schroef met verdraaien.
Ik krijg nog een 19mm carb binnen die ik ga proberen. Ik denk dat een 75cc daarop het beste rijd.
Er zat een gasschuif 40 in die in een PHVG carburateur hoort.
Er zat een gasnaald in die een stuk smaller en puntiger toeloopt dan de originele plus dat deze in de originele gasnaald buis zat. Erg veel vacuum langs de naald waardoor extra benzine uit de vlotterkamer en dus verzuipen.
Ik heb de originele schuif en naald er in gezet en de brommer loopt een stuk beter. Ik denk wel dat de stationaire sproeier 50 te groot is en dat dat 45 moet worden. Het houd erg in onderin en geeft het geluid te verzuipen.
De bougie blijft iig nu droog en begint koffiebruin te kleuren en de brommer reageert op de mengsel schroef met verdraaien.
Ik krijg nog een 19mm carb binnen die ik ga proberen. Ik denk dat een 75cc daarop het beste rijd.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3789
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Dat zal idd een hoop schelen..leuke beun carb was dat..
Ook nog wat verschillende sproeiers geprobeerd na het plaatsen van de juiste onderdelen ?
Ook nog wat verschillende sproeiers geprobeerd na het plaatsen van de juiste onderdelen ?
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Nee heb ik niet liggen.Wel hoofdsproeiers (doosje) maar geen stationair sproeier. In de 19 die komt zit een 45 dus kan het altijd proberen.
Ik zit eerst die er gelijk op en als de brommer daar goed op loopt laat ik het zo, eerst inrijden. Later aftunen.
Zit alleen nog met een hardnekkige lekkage langs de uitlaatpoort op de uitlaat. De Gianelli past niet lekker op de cilinder dus wat geprobeerd af te vijlen maar je raakt je passing kwijt. Ik heb geen vulbusjes of afstandbussen gezien.
Als iemand een oplossing daar voor heeft? Graag.
Ik zit eerst die er gelijk op en als de brommer daar goed op loopt laat ik het zo, eerst inrijden. Later aftunen.
Zit alleen nog met een hardnekkige lekkage langs de uitlaatpoort op de uitlaat. De Gianelli past niet lekker op de cilinder dus wat geprobeerd af te vijlen maar je raakt je passing kwijt. Ik heb geen vulbusjes of afstandbussen gezien.
Als iemand een oplossing daar voor heeft? Graag.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
19 mm is binnen en gemonteerd......gelijk goed. Brommer loopt stationair en neemt goed op. rijd goed en loopt makkelijk door z'n toeren en pakt idd,zoals gezegd, beter op onderin...meer koppel.
Ga de brommer inrijden en daarna finetunen evt later naar een grotere uitlaat met een 21mm om te proberen.
Voor zover bedankt allemaal!!!!!
Ga de brommer inrijden en daarna finetunen evt later naar een grotere uitlaat met een 21mm om te proberen.
Voor zover bedankt allemaal!!!!!
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3789
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Mooi
Maar ik denk toch dat die 21 meer problemen heeft dan wat je nu al opgelost heb.
Mijne rijdt prima met een 21 terwijl de mvt behoorlijk beperkt wordt door de ori uitlaat.
Maar ik denk toch dat die 21 meer problemen heeft dan wat je nu al opgelost heb.
Mijne rijdt prima met een 21 terwijl de mvt behoorlijk beperkt wordt door de ori uitlaat.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Ja wellicht, ik weet het zo even niet. Maar hij rijd en naar mijn idee goed dus eerst maar inrijden.
Over 500km maar eens kijken. Voor nu om de 50km naar de bougie kijken en daarna om de 100 blijft dat goed tot 500 kan ik altijd nog verder.
We hebben met z'n allen een mooi topic gemaakt denk ik, bedankt
Over 500km maar eens kijken. Voor nu om de 50km naar de bougie kijken en daarna om de 100 blijft dat goed tot 500 kan ik altijd nog verder.
We hebben met z'n allen een mooi topic gemaakt denk ik, bedankt
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Hallo, de 500km zit er op en de bougie is egaal droog zwart dus iets te rijk. Ben niet boven de 8000t/min geweest. Voor alle zekerheid even het kopje gelicht en zag toch wat loopsporen in de cilinder. Cilinder schoongehoond en zuiger/veren gereinigd en de boel weer gemonteerd.
Carburateur 21mm delorto race met 90 sproeier, origineel filter, carters gelijk gevijld met de cilinder poorten.
Twijfels had ik over de uitlaat. Gianelli met een Voca demper. Ik heb deze opnieuw gevuld met uitlaat demping spul. Niet te strak uiteraard. Het pijpje tussen het expansie gedeelte en de demper is te smal. Hierdoor wordt de cilinder te heet want die kan zijn hitte niet kwijt gevolg is dat de cilinder beschadigd.
Heeft iemand hier ervaring mee????
Ik wil nu naar een andere uitlaat of het smalle gedeelte vervangen door een pijp met minimale diameter van 18mm inwendig! Het is nu uitwendig 18 dus zal max 16 mm inwendig zijn.
Heb even een run laten doen en het blok komt nu op 11 ok. Kan beter dus.
Carburateur 21mm delorto race met 90 sproeier, origineel filter, carters gelijk gevijld met de cilinder poorten.
Twijfels had ik over de uitlaat. Gianelli met een Voca demper. Ik heb deze opnieuw gevuld met uitlaat demping spul. Niet te strak uiteraard. Het pijpje tussen het expansie gedeelte en de demper is te smal. Hierdoor wordt de cilinder te heet want die kan zijn hitte niet kwijt gevolg is dat de cilinder beschadigd.
Heeft iemand hier ervaring mee????
Ik wil nu naar een andere uitlaat of het smalle gedeelte vervangen door een pijp met minimale diameter van 18mm inwendig! Het is nu uitwendig 18 dus zal max 16 mm inwendig zijn.
Heb even een run laten doen en het blok komt nu op 11 ok. Kan beter dus.