Krukas draait stroef na monteren
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi sends x-Treme 2007
Krukas draait stroef na monteren
Hoi mensen van het forum, gister was ik begonnen met de revisie van het blok. Alles verliep vlekkeloos totdat ik de carters op elkaar deed en de keerringen op de krukaslagers deed. De krukas draaide soepel voordat de keerringen erop kwamen en ja de krukas is goed gecentreerd en raakt niet de zijkant aan. Wat kan het probleem zijn?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Krukas draait stroef na monteren
Heb je er een paar tikken op gegeven ?
'Sla voorzichtig met een kunststof hamer op de krukas. Mocht de krukas niet in het midden staan kun je deze zo dus corrigeren. Als je goed luistert zul je het carter van geluid horen veranderen. En de krukas zal steeds soepeler gaan draaien.'
'Sla voorzichtig met een kunststof hamer op de krukas. Mocht de krukas niet in het midden staan kun je deze zo dus corrigeren. Als je goed luistert zul je het carter van geluid horen veranderen. En de krukas zal steeds soepeler gaan draaien.'
-
- Beginnende Derbi fan
Ja, had hem goed in het midden geslagen voordat ik de keerringen erop deed(liep toen ook soepel). Zou het niet kunnen liggen aan de nieuwe keerringen?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Als t pas na de keerringen kwam dan moet het daar idd aan liggen, maar ik weet niet of dat zo hoort eigenlijk, een ander met meer revisie ervaring hopelijk wel.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Als je keringen erop doet loopt die minder soepel
Als je eerst alle carterbouten goed hebt aangedraaid, daarna de krukas gecentreerd hebt, hij toen soepel draaide én je de juiste maat keerring gebruikt zou ik me er niet zo’n zorgen over maken. Je hoort de krukaskeerring volgens mij wel met een beetje smering (olie) te monteren.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Ja. Keerringen insmeren mer genoeg olie. A ders draai je het stroeve droge ru. Er. Maar opzich geen stress hoor. Is normaals als je er geen vet op doet.
-
- Beginnende Derbi fan
Hey jongens het is gelukt hoor, kom nu wel op een probleem. Je hebt namelijk 3bouten waarmee je je waterpomp aan je Carter vast maakt. Bij mij heb ik de langste er af moeten slijpen en eruit gedraaid met tang, maar ik kan. Nergens ede afmetingen vinden van deze bouten. Weet een van jullie toevallig hoeveel dit is?