80cc tpr op standaard krukas beta
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 17 apr 2022, 12:57
- Vervoersmiddel: Beta rr 50
80cc tpr op standaard krukas beta
Is het slim om een beta aan te schaffen waar een 80cc tpr op zit op een standaard krukas? Waar al ongeveer 8xxx km is op gereden. Maar ik ga wel de orginele 50 cilinder er terug op zette
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Met zo weinig km's erop kan het misschien maar erg slim is het niet nee, ik zou het zelf nooit doen iig.
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 17 apr 2022, 12:57
- Vervoersmiddel: Beta rr 50
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Dat de drijfstang en lagers zwaar belast zijn en eerder versleten zijn.
Ligt ook een beetje aan hoe de vorige eigenaar er mee gereden heeft maar je moet dan eigenlijk uitgaan van als een idioot.
Kun je alleen niet zien zo.
Als je er een 50 op zet met nieuwe small end lager dan kan ie vast nog een poos mee.
Maar je kan ook pech hebben.
In het algemeen wordt een 80 iig afgeraden op een ori krukas.
Ligt ook een beetje aan hoe de vorige eigenaar er mee gereden heeft maar je moet dan eigenlijk uitgaan van als een idioot.
Kun je alleen niet zien zo.
Als je er een 50 op zet met nieuwe small end lager dan kan ie vast nog een poos mee.
Maar je kan ook pech hebben.
In het algemeen wordt een 80 iig afgeraden op een ori krukas.
-
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: do 07 mei 2020, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Als ik jou was (als je hem nog niet hebt gekocht) om even het onstekingskapje eraf te halen om te kijken of je speling hebt in axiale en radiale zijde. Om te kijken of je lagers niet veel speling hebben, aangezien tpr80 flinke koppel hebben en ineens door willen trekken
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 17 apr 2022, 12:57
- Vervoersmiddel: Beta rr 50
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Ja ik twijfel super erg of ik het zou doen… hoor van verschillende mensen dat het kan, maar ook van veel dat het niet kan en heel dom is42 schreef: ↑zo 17 apr 2022, 23:57 Dat de drijfstang en lagers zwaar belast zijn en eerder versleten zijn.
Ligt ook een beetje aan hoe de vorige eigenaar er mee gereden heeft maar je moet dan eigenlijk uitgaan van als een idioot.
Kun je alleen niet zien zo.
Als je er een 50 op zet met nieuwe small end lager dan kan ie vast nog een poos mee.
Maar je kan ook pech hebben.
In het algemeen wordt een 80 iig afgeraden op een ori krukas.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Zekerheid heb je natuurlijk nooit met 2e hands, er kan een hele snelle 70 of 80 opgezeten hebben maar als er dan weer de 50 is teruggeplaatst voor verkoop weet je van niks.
Hier weet je iig dat je idd even aan de onstekingskant moet kijken zoals Rickk zegt, als je dan speling merkt dan niet kopen idd.
En voor de rest is het gewoon een gok..en die zul je zelf moeten beslissen of je die wilt nemen.
Op zich zijn Beta's best goede brommers met standaard een goede krukas e.d.
Hier weet je iig dat je idd even aan de onstekingskant moet kijken zoals Rickk zegt, als je dan speling merkt dan niet kopen idd.
En voor de rest is het gewoon een gok..en die zul je zelf moeten beslissen of je die wilt nemen.
Op zich zijn Beta's best goede brommers met standaard een goede krukas e.d.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Je kan niks eraan zien zoals beide zeggen. Maar ik zal de vraag anders stellen: als het prima met een 80cc kan, waarom zijn er dan zoveel fabrikanten die een sterkere 80cc krukas maken? Niet omdat de standaard oersterk is en alles kan hebben.
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 17 apr 2022, 12:57
- Vervoersmiddel: Beta rr 50
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Conclusie is dus eigelijk het beste niet kopen? Kan natuurlijk een nieuwe krukas kopen maar het blok splitsen is niet weggelegd voor mij (twee linkerhanden).
Maar stel als de krukas nog prima intact blijkt en niet versleten, zou die dan nog lang mee kunnen op een 50cc?
De eigenaar rijd best wel besparend en niet als een gek
De setup is trouwens:
21mm dellorto carb,
50/70 voca rookie cross uitlaat
80cc tpr
Maar stel als de krukas nog prima intact blijkt en niet versleten, zou die dan nog lang mee kunnen op een 50cc?
De eigenaar rijd best wel besparend en niet als een gek
De setup is trouwens:
21mm dellorto carb,
50/70 voca rookie cross uitlaat
80cc tpr
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Daar kan niemand echt een antwoord op geven, als je geluk heb zet je er probleemloos nog tig kilometer op, als je pech hebt is de drijfstang zo verzwakt dat het na een 100km spectaculair mis gaat.
Je kunt wel een beetje zien of er speling zit op de lagers, maar er is geen snelle manier om te zien hoe de drijfstang er aan toe is.
Sowieso zul je eerder aan een blokrevisie toe zijn dan gebruikelijk.
Ik zou het zelf nogal een erg groot risico vinden, het zal denk ik nog een behoorlijke prijs zijn aangezien hij vrij nieuw is met maar 8k op de teller.
Je kunt wel een beetje zien of er speling zit op de lagers, maar er is geen snelle manier om te zien hoe de drijfstang er aan toe is.
Sowieso zul je eerder aan een blokrevisie toe zijn dan gebruikelijk.
Ik zou het zelf nogal een erg groot risico vinden, het zal denk ik nog een behoorlijke prijs zijn aangezien hij vrij nieuw is met maar 8k op de teller.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
21 op 50 gaat niet lekker. Je zal al veel moeten doen. Met 2 linkerhanden heb ben je nog eens €300 kwijt aan nieuwe carb, afstellen en cilinder
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 17 apr 2022, 12:57
- Vervoersmiddel: Beta rr 50
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Brommert_01 schreef: ↑do 21 apr 2022, 11:51 21 op 50 gaat niet lekker. Je zal al veel moeten doen. Met 2 linkerhanden heb ben je nog eens €300 kwijt aan nieuwe carb, afstellen en cilinder
Ik heb nog een 17mm carb en 50 liggen, het afstellen zal geen probleem moeten zijn dat lukt nog wel.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Ik had lekker een andere brommer gezocht denk ik. Het deel "reed altijd rustig" Jaja, dat moet je voor lief nemen, dat is onzin. Ruig rijden met een 2t kan geen kwaad, dus zulke argumenten zeggen al iets over een verkoper.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Natuurlijk kan dat wel kwaad.
Ik rij als een debiel, wacht zelden tot nooit tot mn motor warm is voordat ik vol gas geef, schakel heel snel en kort alsof ik een beslissende wedstrijd om het wereldkampioenschap aan het rijden ben en remde ( vroeger dan toch ) ook af op mn motor.
Toen ik em kocht schakelde hij echt strakker dan nu, wilt een stuk slechter in zn vrij bijvoorbeeld, komt door mn debiele rijstijl denk ik zelf.
Ik rij als een debiel, wacht zelden tot nooit tot mn motor warm is voordat ik vol gas geef, schakel heel snel en kort alsof ik een beslissende wedstrijd om het wereldkampioenschap aan het rijden ben en remde ( vroeger dan toch ) ook af op mn motor.
Toen ik em kocht schakelde hij echt strakker dan nu, wilt een stuk slechter in zn vrij bijvoorbeeld, komt door mn debiele rijstijl denk ik zelf.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Ja, wachten tot het warm is he. Ik het niet over. Ik heb het over 6k toeren rijden of 12k beuken. Het enige verschil een een klein beetje slijtage waarmee je zelf ook gewoon door kan rijden. Dat kan allemaal geen kwaad behalve extra slijtage. Koude motor etc wel, maar rustig rijden of lekker toeren beuken maakt geen reet verschil. Maar het punt is:
Als iemand zegt dat die op een 2t altijd rustig rijdt etc is het onzin, zeker op een 80cc. Je kan gewoon rustig beuken, maar hij maakt een perfect verkoop praatje
Als iemand zegt dat die op een 2t altijd rustig rijdt etc is het onzin, zeker op een 80cc. Je kan gewoon rustig beuken, maar hij maakt een perfect verkoop praatje
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 80cc tpr op standaard krukas beta
Laatste ben ik met je eens, je koopt geen 80cc om als een oud opaatje te rijden..