Hallo
Heb net blok revisie gedaan op men Derbi senda ot model maar nu krijg ik hem niet draaiend soms na paar keer kicken slaagt hij aan maar valt dan direct terug uit heb al verschillende bougies en sproeiers geprobeerd (60 80 en 90) ook krijgt hij goede vonk en trekt hij nergens valse lucht de oliepomp heb ik eraf gehaald heb zowel op 1:50 als op 1:25 gemengd dit helpt ook niet wel ziet de bougie vaak zwart en nat na het proberen , iemand nog raad hierover
Alvast bedankt
Derbi start en valt direct uit
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Derbi start en valt direct uit
Dat 1:25 moet je dus nooit doen ... Dat kan ook helemaal geen effect hebben..... Eerst maar eens kijken of je genoeg benzine krijgt. Daarna een basis afstelling maken en een paar dingen testen. Ik weet niet wat je set-up is, maar druk sproeier 90 er maar eens in, en ga dan dingen als je stationair aanpassen, valse lucht controleren er .
Re: Derbi start en valt direct uit
Je zegt dat je een blokrevisie gedaan hebt, draait de krukas wel soepel? Zit er een goedwerkend membraan in?
Heb je de ontsteking goed op tijd gezet?
Om te lopen heeft het blok 3 dingen nodig:
Voldoende lucht, dus geen geblokkeerde luchtfilter of slang.
Benzine: zoals brommert zegt: controleren of’ie voldoende benzine krijgt, zit de vlotterbak goed vol? en ook niet té vol? Werkt de benzinekraan en vlotter naar behoren?
Ontsteking: dat de bougie vonkt wil niet zeggen dat’ie dat ook krachtig genoeg doet als je de bougie er ingedraaid hebt. Kwestie van doormeten. Verder zoals hierboven, is het uitermate belangrijk dat de ontsteking op tijd staat, dus de grondplaat merktekens netjes tegenover elkaar en een spietje in de krukastap waar de spiebaan van het vliegwiel overheen schuift.
Hij moet eerst lopen voordat je met de afstelling aan de gang kunt (behoudens de luchtschroef, die kun je natuurlijk wel op de standaard waarde zetten).
Heb je de ontsteking goed op tijd gezet?
Om te lopen heeft het blok 3 dingen nodig:
Voldoende lucht, dus geen geblokkeerde luchtfilter of slang.
Benzine: zoals brommert zegt: controleren of’ie voldoende benzine krijgt, zit de vlotterbak goed vol? en ook niet té vol? Werkt de benzinekraan en vlotter naar behoren?
Ontsteking: dat de bougie vonkt wil niet zeggen dat’ie dat ook krachtig genoeg doet als je de bougie er ingedraaid hebt. Kwestie van doormeten. Verder zoals hierboven, is het uitermate belangrijk dat de ontsteking op tijd staat, dus de grondplaat merktekens netjes tegenover elkaar en een spietje in de krukastap waar de spiebaan van het vliegwiel overheen schuift.
Hij moet eerst lopen voordat je met de afstelling aan de gang kunt (behoudens de luchtschroef, die kun je natuurlijk wel op de standaard waarde zetten).