Hallo,
Ik heb bij een maat van me de koppelingsplaten en veren vervangen omdat hij in de powerband door de std koppeling heen trok. Nu hebben we er polini platen en veren in gezet en nadat we alles weer gemonteerd hadden en olie erin gedaan hadden. Gingen we hem starten en warm laten lopen etc. Nu ging ik een klein stukje rijden en slipt hij in elke versnelling. Ik heb de kabel al wel afgesteld en die zou goed moeten staan. Weet iemand wat dit kan zijn?
Derbi koppeling slipt als een malle na vervangen koppelingsplaten.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 30
- Lid geworden op: do 25 feb 2021, 13:21
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 80 2011
- Locatie: Zeeland
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4184
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Derbi koppeling slipt als een malle na vervangen koppelingsplaten.
Welke olie heb je gebruikt ?
Hoe weet je dat de kabel goed zou moeten staan ?
Hoe weet je dat de kabel goed zou moeten staan ?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Derbi koppeling slipt als een malle na vervangen koppelingsplaten.
Welke vloeistof idd, en heb je het hoedje van de koppelingsmand goed gezet? Deze kan er maar op 1 manier goed op, anders is er veel ruimte voor de platen.
Re: Derbi koppeling slipt als een malle na vervangen koppelingsplaten.
Zoals 42 zegt -> welke olie heb je gebruikt en ben je zeker dat je weet wanneer de kabel goed is afgeregeld?
Om de afstelling van de kabel te checken moet je deze loskoppelen van de koppelingshendel op je blok en kijken of de brommer dan nog slipt. Kan je testen door de (ietwat warme) brommer in zijn vrij en met contact op aan te lopen en dan in zijn 2 te gooien. Dan rem er op en zien wat de brommer doet. Als de koppeling dan nog doorslipt ligt het alvast niet aan de kabelafstelling.
Wel even opletten dat de hendel in het blok niet omhoog glipt tijdens het testen want die kan je normaal gezien zo uit je blok halen. Als je dat niet vertrouwt kan je misschien beter de kabel aan de koppelingshendel op je stuur losmaken of de afregeling daar helemaal indraaien zodat je meer (vrije) speling krijgt op je kabel.
Maar eerlijk gezegd gok ik op hetgeen Brommert_01 zegt en heb je meer dan waarschijnlijk het hoedje niet goed gemonteerd.
Om de afstelling van de kabel te checken moet je deze loskoppelen van de koppelingshendel op je blok en kijken of de brommer dan nog slipt. Kan je testen door de (ietwat warme) brommer in zijn vrij en met contact op aan te lopen en dan in zijn 2 te gooien. Dan rem er op en zien wat de brommer doet. Als de koppeling dan nog doorslipt ligt het alvast niet aan de kabelafstelling.
Wel even opletten dat de hendel in het blok niet omhoog glipt tijdens het testen want die kan je normaal gezien zo uit je blok halen. Als je dat niet vertrouwt kan je misschien beter de kabel aan de koppelingshendel op je stuur losmaken of de afregeling daar helemaal indraaien zodat je meer (vrije) speling krijgt op je kabel.
Maar eerlijk gezegd gok ik op hetgeen Brommert_01 zegt en heb je meer dan waarschijnlijk het hoedje niet goed gemonteerd.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 30
- Lid geworden op: do 25 feb 2021, 13:21
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 80 2011
- Locatie: Zeeland
Re: Derbi koppeling slipt als een malle na vervangen koppelingsplaten.
De olie die we gebruikt hebben is putoline gp10. Het hoedje zit goed die kan idd maar op 1 manier. De brommer hebben we op de bok gezet om het aangrijppunt af te stellen.
Kan het ook zijn dat er iets bij de koppelings arm zelf verkeerd zit?
Kan het ook zijn dat er iets bij de koppelings arm zelf verkeerd zit?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Derbi koppeling slipt als een malle na vervangen koppelingsplaten.
Eigenlijk niet. De arm zit geklemd om de koppelingsas, je kan tenzij je hem hebt losgehaald hem niet per ongeluk verkeerd hebben. Ook als de arm er niet inzit zou die moeten aangrijpen. Je zou dit kunnen testen door dat armpje er even uit te halen, een stukje ducktape in het gaatje te doen bij de keerring zodat er geen olie uitslingert, en dan even aanduwen(niet kickstarten, wat je kan niet in zijn bij) en dan op een recht stukje even rijden. Als die dan nog slipt is het puur de koppeling, niet het armpje/afstelling