Hoi ik heb een 80cc airsal gemonteert en er zit een soort pijpje op koperkleurig en daar past een bezine slang op .Nu vraag ik me af waar die naar toe moet.In een eerser forum is me verwezen dat dit evt een carb verwarming .Maar Op het koelvloeistof resiovior zit ook een soortvsn buisje wat lijkt dat dit hier heen moet . Nu heb ik het op dat buisje van het koelvloeistof resiovior gemonteerd maar zuigt die de kv op tot minimaal lvl en als ik stil sta en wat gas geef dan pomp die dit via dat slangetje weer terug het resiovior in naar max erg vreemd . Ook lekt die bij het onluchtings gat van het kvs pompje .Hier heb ik van vernomen dat dit keering is van de pomp dit ga ik nieuw bestellen. Wat wel erg gek is dat dit pas is gebeurd van dat kvs lek na de 80cc erop gezet te hebben en heb het idee dat dit mischien door het mysterieuze slangetje komt . Als iemand het weet laat maar weten .
Mvg Stijn
Airsal 80cc aansluiting cilinderkop ?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Airsal 80cc aansluiting cilinderkop ?
Ik snap er geen reet van..
Voor de carb verwarming heb je twee slangetjes nodig, eentje komt van de cilinder af en eentje gaat naar een t stuk in een kvs slang, bij mij iig, misschien bij jou op het reservoir, geen idee.
Foto's zouden heel erg helpen, enige wat ik kan bedenken is dat ie nu op de plaats voor de vacuumslang voor benzinekraan zit als ie dingen opzuigt..en zelfs dat is eigenlijk niet logisch..

Voor de carb verwarming heb je twee slangetjes nodig, eentje komt van de cilinder af en eentje gaat naar een t stuk in een kvs slang, bij mij iig, misschien bij jou op het reservoir, geen idee.
Foto's zouden heel erg helpen, enige wat ik kan bedenken is dat ie nu op de plaats voor de vacuumslang voor benzinekraan zit als ie dingen opzuigt..en zelfs dat is eigenlijk niet logisch..
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007
misschien een rare vraag .Maar hoe moet ik die fotos delen want heb ze gemaakt maar weet niet hoe ik ze moet versturen?
- 42
- Pro tuner
-
- Derbi fan
https://myalbum.com/album/6ZSQWXmwPNEnVe
https://myalbum.com/album/oUUEBRJeRJqkzv
https://myalbum.com/album/NjwhXF3KDnyPfT
Ik hoop dat dit zo werkt anders laat het maar weten.
https://myalbum.com/album/oUUEBRJeRJqkzv
https://myalbum.com/album/NjwhXF3KDnyPfT
Ik hoop dat dit zo werkt anders laat het maar weten.
- 42
- Pro tuner
Ik ken de cilinder zelf niet maar het lijkt me een slangetje voor kvs idd, welke je niet nodig hebt voor je carb want daar zit geen verwarmingssysteem op als ik het goed zie.
Dus die zou je dicht kunnen maken met een afgestopt slangetje oid.
Dat opzuigen en terug gooien vd kvs snap ik ook niet goed, misschien heb je lekke koppaking of kop niet goed vast gezet op moment waardoor er druk op de kvs komt, ik zie iig dikke druppels kvs op cilinder.
Geeft ie veel witte rook toevallig ?
Dus die zou je dicht kunnen maken met een afgestopt slangetje oid.
Dat opzuigen en terug gooien vd kvs snap ik ook niet goed, misschien heb je lekke koppaking of kop niet goed vast gezet op moment waardoor er druk op de kvs komt, ik zie iig dikke druppels kvs op cilinder.
Geeft ie veel witte rook toevallig ?
-
- Derbi fan
Uit de uitlaat geen witte rook . Wel lekt er op de uitlaat (onderlangs) druppels kvs en dat rookt wel wit verder lijkt me niet dat de koppaking lek is want rook uit uitlaat is blauw (komt door olie lijkt me maar niks wit ) verder cilinderkop kruisling vast gemaakt niet met momentsleutel helaas die had ik niet .Maar wel opgevoel allemaal zelfde kracht vast gedraaid .Zou het nu nog zin hebben om na te gaan met momentsleutel ?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
. Er zitten 2 nippels op het tankje, eentje gaat naar de bovenkant van de radiateur, dan kan lucht in boven uit het systeem het reservoir in als het erin zit, de tweede gaat naar de T-splitsing die in de dikke koelslang zit. Er kan nog wel een t stukje tussen zitten voor eventueel naar de kop. Maar zolang alles dicht zit is het prima, toch? Maar waarom je koelvloeistof verdwijnt snap ik niet. Zijn het de originele slangen? Of heb je ergens Lucht in zitten? Want dat verdwijen zou niet mogen. En als je een lekke kop hebt zou het in het tankje ook wel merkbaar moeten zijn, en warm.