Beta rr 50 te luid
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Beta rr 50 enduro 2012
Beta rr 50 te luid
Hallo,
Ik heb net een beta rr 50 enduro 2012 gekocht. Toen ik hem kocht was de prop uit de uitlaat. Maar zonder die prop maakt dat ding zo achterlijk veel lawaai dat ik op deze manier binnen een week wel een wok te pakken heb en misschien een beetje gehoor schade. Nu heb ik de prop er weer in zitten waardoor het geluid weer normaal is maar daardoor gaat hij ook maar 53. Wat zou ik kunnen doen om het geluid zachter te krijgen maar dat ik wel 80 kan rijden?
Mvg, Thijs
Ik heb net een beta rr 50 enduro 2012 gekocht. Toen ik hem kocht was de prop uit de uitlaat. Maar zonder die prop maakt dat ding zo achterlijk veel lawaai dat ik op deze manier binnen een week wel een wok te pakken heb en misschien een beetje gehoor schade. Nu heb ik de prop er weer in zitten waardoor het geluid weer normaal is maar daardoor gaat hij ook maar 53. Wat zou ik kunnen doen om het geluid zachter te krijgen maar dat ik wel 80 kan rijden?
Mvg, Thijs
- DaanH
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016 - Locatie: Genemuiden
Re: Beta rr 50 te luid
Je demperwol vervangen maar wat vind jij veel lawaai want als je de prop eruit haalt is het normaal dat hij wat luider is
Remmen is angst, Gang is alles!
Ik heb ook een 2022 beta rr 50 gekocht en ga de begrenzer en propje in de uitlaat er uit halen. Moet ik dan ook een grotere sproeier er op zetten en zo ja welke ?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Ja je moet opnieuw afstellen, mogelijk weet de dealer/ importeur de setting zonder begrenzing.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Kijk ook even of er een plaatje in je carb zit en zo ja die weghalen, als dat er niet zit zul je wss een grotere luchtbuis voor in de carb moeten, het lange koperen buisje op deze foto https://josdijkman.nl/opvoerkit-derbi-s ... JkQAvD_BwE
De euro4 Derbis worden iig op die manier ook begrensd, mogelijk bij Beta ook.
Sproeier zal tussen de 90 en 100 zitten, wss rond de 93.
De euro4 Derbis worden iig op die manier ook begrensd, mogelijk bij Beta ook.
Sproeier zal tussen de 90 en 100 zitten, wss rond de 93.
-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Tering gaan ze zelfs op de stijgbuis begrenzen nu?
Die is nieuw voor mij.
Die is nieuw voor mij.
- 42
- Pro tuner
Mooi he
Eerst was het een kwestie van het plaatje eruit wippen, nu kun je dus ook daar extra voor betalen, niet veel maar toch.

Eerst was het een kwestie van het plaatje eruit wippen, nu kun je dus ook daar extra voor betalen, niet veel maar toch.
-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Ik snap wat dat betreft ook niet echt waarom, je nauwste punt zou op je sproeier moeten zitten, daar doet een stijgbuis weinig mee.
In een 1400cc motor die ik hier heb gehad zat dezelfde als op zijn 800cc broertje. Het verschil in doorlaat zullen ze het niet om doen...
In een 1400cc motor die ik hier heb gehad zat dezelfde als op zijn 800cc broertje. Het verschil in doorlaat zullen ze het niet om doen...
- 42
- Pro tuner
Das een goeie, ik weet er zelf ook niet veel van, ik ben er hier een maand of wat geleden zelf ook bij toeval achter gekomen eigenlijk doordat iemand die link met die andere stijgbuis erbij postte..anders hadden we het nog niet geweten waarschijnlijk, meesten hier zoeken niet regelmatig naar een kant en klare opvoerset.
Wel nog even Dijkman gemaild er over en die zeggen dat er echt een verschil in zit..welk verschil precies weet ik helaas niet.
Misschien Jos nog es lastig vallen er mee
Edit : even de mail teruggezocht, dit is het antwoord ;
Beste,
Ja dat klopt als u deze erin zet zou de carburateur iets meer doorlaten.
Dit geld alleen voor Euro4 modellen.
Wel nog even Dijkman gemaild er over en die zeggen dat er echt een verschil in zit..welk verschil precies weet ik helaas niet.
Misschien Jos nog es lastig vallen er mee

Edit : even de mail teruggezocht, dit is het antwoord ;
Beste,
Ja dat klopt als u deze erin zet zou de carburateur iets meer doorlaten.
Dit geld alleen voor Euro4 modellen.