hier ben ik weer , na mijn prop uit te boren heb ik een poging gedaan om mijn carburateur af te stellen maar dat is blijkbaar niet zo goed gelukt als ik vol gas geef dan mijn gas loslaat en terug gas geef duurt het 1 à 2 seconden voor hij terug vooruit gaat iemand die zou weten wat het probleem is ?.
setup :
leovince x fight met nog een kleine prop erin
plaatje uit de carburateur
onbegrensde cdi met afstandsbediening van begrenzer.nl .
voor de rest origineel.
gas bij hoge toeren
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: gas bij hoge toeren
Waar heb je allemaal aan gedraaid? Klinkt als je luchtschroef of valse lucht
-
- Derbi fan
- Berichten: 63
- Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018
Re: gas bij hoge toeren
heb een andere sproeier gestoken de luchtschroef verdraaid ( als dat degene is dat je toerental regelt bij stilstaan) en het andere schroefje
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: gas bij hoge toeren
Het"andere schroefje" is waarschijnlijk de oorzaak. Helemaal dicht draaien en dan 1,5 rondje uitdraaien
-
- Derbi fan
- Berichten: 63
- Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018
Re: gas bij hoge toeren
ok zal het een proberen wat regelt het schroefje eigenlijk
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: gas bij hoge toeren
Dat is je lucht stelschroef.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4185
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: gas bij hoge toeren
Die regelt de hoeveelheid lucht die binnenkomt als je gasschuif omlaag staat met gas los.
Als hij langzaam in toeren terugvalt heb je te veel lucht via de luchtstelschroef en moet je em indraaien, hoort idd op 1,5 uit gedraaid.
Of valse lucht.
Als hij langzaam in toeren terugvalt heb je te veel lucht via de luchtstelschroef en moet je em indraaien, hoort idd op 1,5 uit gedraaid.
Of valse lucht.
-
- Pro tuner
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: gas bij hoge toeren
Niet helemaal zoals jij het zegt. Wat jij beschrijft is meer de stationair schroef.
De luchtschroef is eigenlijk een mini carburateurtje. Hoe verder je deze open draait hoe verder dat mini carburateurtje open zal gaan staan en hoe meer benzine je dus krijgt over het hele gebied, maar wat je vooral onderin merkt.
De standaard setting hiervoor is inderdaad 1,5 uitgedraaid.
Valse lucht even uitsluiten, maar klinkt mij ook als een vlotterbak die net niet genoeg benzine krijgt. Benzine traject even schoonmaken kan ook geen kwaad.