Chat topic #2
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Re: Chat topic #2
Met die 50 moest ik wel behoorlijk toerenbeuken ja, maar deze maakt ook wel redelijk toeren.
Ik moet wel zeggen dat ik echt binnen no time op top zit, ik trek de gemiddelde auto er wel uit op het begin.
Ik moet wel zeggen dat ik echt binnen no time op top zit, ik trek de gemiddelde auto er wel uit op het begin.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Chat topic #2
Toeren bepalen topsnelheid, kan me voorstellen dat een hoogtoerige 50 misschien sneller is dan een laagtoerige 75 (?)
Ik blijf met deze cilinder steken op 11k+, zelfde als de 50cc, maar zal ook komen misschien door ori uitlaat.
Maar ben er idd veel sneller, zit heel snel in zn 6, top duurt wel even, zeker de laatste 5 km/h.
Maar het moet harder kunnen idd, hier doet ie over de 100 op teller..https://www.youtube.com/watch?v=FJLqzmzvALE en 140 op de bank https://www.facebook.com/watch/?v=1234062056648758
Misschien zijn de spoelpoorten in het blok aangepast, de spoelpoorten van de mvt zijn groter dan die van het standaard blok.
Ik blijf met deze cilinder steken op 11k+, zelfde als de 50cc, maar zal ook komen misschien door ori uitlaat.
Maar ben er idd veel sneller, zit heel snel in zn 6, top duurt wel even, zeker de laatste 5 km/h.
Maar het moet harder kunnen idd, hier doet ie over de 100 op teller..https://www.youtube.com/watch?v=FJLqzmzvALE en 140 op de bank https://www.facebook.com/watch/?v=1234062056648758

Misschien zijn de spoelpoorten in het blok aangepast, de spoelpoorten van de mvt zijn groter dan die van het standaard blok.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Re: Chat topic #2
Ik heb trouwens het probleem gevonden. Lol
Heb toen mn wielen eraf waren denk ik in mn remmen geknepen en toen ik ze er weer op wou zetten pastte het met vel moeite weer terug. De rem loopt dus aan
Heb toen mn wielen eraf waren denk ik in mn remmen geknepen en toen ik ze er weer op wou zetten pastte het met vel moeite weer terug. De rem loopt dus aan

- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Chat topic #2
Denk dat je zuigers dan vast zitten anders zou de rem tijdens rijden wel lossen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Re: Chat topic #2
Dus dat betekend nieuwe remzuigers? Of?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Chat topic #2
Schoonmaken kan helpen..maar vraag me niet hoe 

-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Chat topic #2
Je kan ze sowieso even een paar keer in en uit drukken met een lijmklem, ze moeten namelijk RECHT erin. En anders als je het leuk vind kan je ze direct reviseren. Zoan setje met cups en keerringen is €20 ofzo. Dan haal je je klauw eraf, schroef je los. Dan draai je de nippels er af en laat de de rest van de olie eruit met beetje remreiniger, want die zooi wil je echt nergens ophebben. Dan kan je daarna met een beetje perslucht in de nippelgaten de cups eruit persen. Dan kijk je naar de binnenkant, desnoods met Scotchbright een evt corrosie eruit poetsen en ready to go!!
- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Chat topic #2
Poooott, heb ik eindelijk mn rijbewijs binnen. Dus ik mooi toeren dit weekend, hobbelt mn voorband
zal wel n slag of iets zijn, gekke is dat ie alleen tussen de 40 en 60 voelbaar is. alles daaronder/boven voel je t niet / minimaal...

Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Re: Chat topic #2
Dan moet je gewoon tussen de 40 en 60 op je achterwiel rijden. 

- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Chat topic #2
haha, krijg m niet eens omhoog... Zal wel met de inhoud van de hersenpan te maken hebben 

Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Chat topic #2
Lijkt me sterk..als dat bepalend zou zijn dan zou de mijne achteruit rondjes rijden ofzo 

- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Chat topic #2



Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Chat topic #2
Ik nog geen aanvaringen gelukkig maar kom er bijna altijd wel 1 tegen als ik ga rijden.
Op de fiets zie ik ze dan weer nooit..behalve als ik zonder licht rij s avonds
Ben wel 1 keer staande gehouden toen ik ze vlakbij Borsele tegen kwam, zagen me op een wegwijzer bord kijken en vroegen of ik verdwaald was en waar ik heen wilde.
Gezegd dat ik wat aan het toeren was.
Kreeg advies van ze om richting Borsele te gaan, leuk dorpie volgens hun.
En verder dat het een mooi ding was waar ik op reed, plus het advies om voorzichtig te rijden..met een glimlach en knipoog, zo van ; we weten ook wel dat je geen 45 rijdt als je maar niet asociaal rijdt
Denk dat ik bij zulke ontmoetingen toch wel voordeel heb van mn ouwe lullen leeftijd
Bij een fuik met overijverige politiestudenten zal het niet helpen maar de gemiddelde wout doet niet zo heel snel moeilijk is mijn ervaring.
Op de fiets zie ik ze dan weer nooit..behalve als ik zonder licht rij s avonds

Ben wel 1 keer staande gehouden toen ik ze vlakbij Borsele tegen kwam, zagen me op een wegwijzer bord kijken en vroegen of ik verdwaald was en waar ik heen wilde.
Gezegd dat ik wat aan het toeren was.
Kreeg advies van ze om richting Borsele te gaan, leuk dorpie volgens hun.
En verder dat het een mooi ding was waar ik op reed, plus het advies om voorzichtig te rijden..met een glimlach en knipoog, zo van ; we weten ook wel dat je geen 45 rijdt als je maar niet asociaal rijdt

Denk dat ik bij zulke ontmoetingen toch wel voordeel heb van mn ouwe lullen leeftijd

Bij een fuik met overijverige politiestudenten zal het niet helpen maar de gemiddelde wout doet niet zo heel snel moeilijk is mijn ervaring.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Re: Chat topic #2
Die ene keer dat ik staande was gehouden (1 dag voor ik mn rijbewijs had
), was t echt een agent die je overal op wilde naaien. Hij had t ook over de roller, maar ik had geen rijbewijs dus mocht niet meerijden
. Onderweg naar huis naast mn brommer lopen was ik nog een keer staande gehouden, maar die hadden me niet zien rijden dus konden me niks maken.


- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Chat topic #2
Er zitten naaiers tussen ja, zeker tegenover jeugd.
Maar ze hebben vaak ook best veel mensenkennis dus na 1 blik in mn onschuldige blauwe ogen zien ze gelijk dat ze te maken hebben met iemand die zich netjes aan alle regels houdt en nooit gekke dingen doet...
Maar ze hebben vaak ook best veel mensenkennis dus na 1 blik in mn onschuldige blauwe ogen zien ze gelijk dat ze te maken hebben met iemand die zich netjes aan alle regels houdt en nooit gekke dingen doet...

- kiris
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
- Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2
Re: Chat topic #2
zo'n controle met politiestudenten is altijd leuk.
die kun je makkelijk voor de gek houden of uit de tent lokken.
ze vragen om je papieren, bekijken die dan en geven het terug "alles in orde"...
en dan zeg ik "hoe weet je dat?"
-het kenteken op het papier komt overeen met de kentekenplaat op het voertuig, maar is de plaat wel echt?
-hoort het kentekenbewijs wel bij het voertuig? moet je dan niet het chassis/frame nummer controleren?
-en ben ik wel de gene die op het rijbewijs staat? heb je de foto gecontroleerd?
-en hoe weet je of het rijbewijs wel echt is?
dan komt er meestal weinig uit zo'n student want dat hebben ze hem/haar nog niet uitgelegd op de academie...
en omdat ze er geen antwoorden op hebben mag je dan gewoon weer verder rijden....
met een vals rijbewijs en verkeerde kentekenplaten, op het verkeerde voertuig wat toevallig het zelfde merk en model heeft.
daarom rijden er ook zoveel gekloonde voertuigen rond. ze kijken alleen of het nummer van het kenteken bij het type voertuig hoort en of er een verzekering is...verder niet. ook anpr maakt dan geen enkel verschil.
het lijkt altijd heel wat maar in de praktijk stelt de opsporing en controle niks voor.
je zag het op een gegeven moment ook heel duidelijk met "oldtimers"...dan was 1986 en ouder belasting vrij en reden er overal auto's van 1987 en later rond als zogenaamde oldtimers. bijvoorbeeld bmw e30 met kunststof bumpers, of latere types mercedes 190, of golf 2. allemaal modellen waar je het verschil tussen 86 en later echt wel kon zien als je je ogen open had.
nauwelijks een agent die er op lette.
vroeger waren ze wel wakker, als iemand dan op een mbx reed met verzekeringsplaatje van een nsr of mb dan wisten ze echt wel dat er niks van klopte, maar tegenwoordig zijn ze niet zo wakker meer. alleen sommige motoragenten die langer meedraaien hebben hun ogen nog open.
die kun je makkelijk voor de gek houden of uit de tent lokken.
ze vragen om je papieren, bekijken die dan en geven het terug "alles in orde"...
en dan zeg ik "hoe weet je dat?"
-het kenteken op het papier komt overeen met de kentekenplaat op het voertuig, maar is de plaat wel echt?
-hoort het kentekenbewijs wel bij het voertuig? moet je dan niet het chassis/frame nummer controleren?
-en ben ik wel de gene die op het rijbewijs staat? heb je de foto gecontroleerd?
-en hoe weet je of het rijbewijs wel echt is?
dan komt er meestal weinig uit zo'n student want dat hebben ze hem/haar nog niet uitgelegd op de academie...
en omdat ze er geen antwoorden op hebben mag je dan gewoon weer verder rijden....
met een vals rijbewijs en verkeerde kentekenplaten, op het verkeerde voertuig wat toevallig het zelfde merk en model heeft.
daarom rijden er ook zoveel gekloonde voertuigen rond. ze kijken alleen of het nummer van het kenteken bij het type voertuig hoort en of er een verzekering is...verder niet. ook anpr maakt dan geen enkel verschil.
het lijkt altijd heel wat maar in de praktijk stelt de opsporing en controle niks voor.
je zag het op een gegeven moment ook heel duidelijk met "oldtimers"...dan was 1986 en ouder belasting vrij en reden er overal auto's van 1987 en later rond als zogenaamde oldtimers. bijvoorbeeld bmw e30 met kunststof bumpers, of latere types mercedes 190, of golf 2. allemaal modellen waar je het verschil tussen 86 en later echt wel kon zien als je je ogen open had.
nauwelijks een agent die er op lette.
vroeger waren ze wel wakker, als iemand dan op een mbx reed met verzekeringsplaatje van een nsr of mb dan wisten ze echt wel dat er niks van klopte, maar tegenwoordig zijn ze niet zo wakker meer. alleen sommige motoragenten die langer meedraaien hebben hun ogen nog open.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
100% bosbefok
- kiris
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
- Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2
Re: Chat topic #2
over aanlopende remmen:
zorg ook dat het gedeelte van de remzuigers die uit de klauw steken goed schoon is, dus dat er geen vuil of roest op zit. (kun je met staalwol of scotchbrite wegpoetsen. de keerringen trekken de remzuigers een piepklein stukje terug en als er troep op de zuigers zit dan klemmen ze een beetje en komt je rem dus niet vrij)
zorg er ook voor dat de glijpennen waarop de remklauw beweegt goed gesmeerd zijn (niet elke remklauw heeft die), en zorg dat de glijvlakken en pennen waar de remblokken langs bewegen in de klauw schoon en gesmeerd zijn met kopervet of een ander geschikte vetsoort.
roest en remstof laten de boel snel vastlopen waardoor de boel aanloopt of de remblokken scheef afslijten.
de cups en keerringen hoef je eigenlijk pas bij echte lekkage te vervangen.
zorg ook dat het gedeelte van de remzuigers die uit de klauw steken goed schoon is, dus dat er geen vuil of roest op zit. (kun je met staalwol of scotchbrite wegpoetsen. de keerringen trekken de remzuigers een piepklein stukje terug en als er troep op de zuigers zit dan klemmen ze een beetje en komt je rem dus niet vrij)
zorg er ook voor dat de glijpennen waarop de remklauw beweegt goed gesmeerd zijn (niet elke remklauw heeft die), en zorg dat de glijvlakken en pennen waar de remblokken langs bewegen in de klauw schoon en gesmeerd zijn met kopervet of een ander geschikte vetsoort.
roest en remstof laten de boel snel vastlopen waardoor de boel aanloopt of de remblokken scheef afslijten.
de cups en keerringen hoef je eigenlijk pas bij echte lekkage te vervangen.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
100% bosbefok
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Re: Chat topic #2
Sorry, heb het niet meer laten weten maar is al gefixt, misste een ringetje tussen mn wiel en voorvork. Wellicht dat iemand anders er ooit nog iets aan heeft. Ga nu 91 ipv 79 gps
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Chat topic #2
Zo zie je maar wat 1 klein ringetje voor een verschil kan maken, lol.
Ben wel benieuwd hoe warm de boel was toen het nog vast zat
Ben wel benieuwd hoe warm de boel was toen het nog vast zat

-
- Beginnende tuner
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Re: Chat topic #2
Ja, en hoe mn remmen er aan toe zijnna ongeveer 250 km zo rijden
Ga vanmiddag ff mn blokjes controleren.

Ga vanmiddag ff mn blokjes controleren.