Onze schilder/autosloper Matthijs weet vast meer

helm is wel een fijn ding ja, gevlogen heb ik nooit maar wel wat dingen gekopt en elke keer blij dat ik die helm op had. keer iemand op een e-bike een stoeprand zien koppen en dat was einde verhaal, vent reed niet harder dan 15km/h.42 schreef:Binnenkort moet je ook daar een helm voor op.
Rij je dan 25 met een helm en dan ingehaald worden door een 60 plusser op een e-bike...![]()
Ik heb vroeger met mn eerste brommert, Yamaha FS1, twee keer een ongeluk gehad waarbij ik nog geen 30 reed maar was best blij met mn helm, bij de eerste klapte ik op een afsnijdende auto zonder knippers ( vrouwtje wou net voor me een parkeerplaats op terwijl ze me net inhaalt..doh !) en bij de tweede stak ik een autoweg over, had wel gekeken naar links en rechts maar met naar rechts kijken blokkeerde een vrachtwagen die net voorbijkwam het zicht op een auto die net erachter qua zicht op de andere baan reed met een gangetje van 100.
Kan me nog piepende banden herinneren en dat ik op de B weg ernaast weer mn ogen opendeed met allemaal mensen boven en rond me heen.
Heb volgens getuigen een meter of zes gevlogen, net langs een lantaarnpaal heenzo jammer dat ik me dat niet herinner
![]()
Had wel een hersenschudding , heb er daarna nog drie gehad met fiets en dom paard maar dat is he..he..helemaal gggg ggggooooeee goed gekomen, nergens meer last van![]()
De brommer was wel total loss.
Mijn ori is onderlangs uiteraard, ze zeggen dat onderlangs sneller is dus dat verklaart misschien het weinig tot geen verschil onder de powerband van de Voca onderlangs met je ori bovenlangs.ManuDRD-Racing schreef:Ori is idd bovenlangs, maar dat zijn ze allemaal.(behalve die van de black edition???? Vgm was t die).