ja bij die kreidlers is het restauratie niveau vaak van echte museum kwaliteit. helemaal met dat opnieuw verchromen en het spuitwerk. bij de honda's is het vaak toch een berg slechte kwaliteit imitatie onderdelen wat er op gaat en in de verkoopprijs van zo'n brommer rekenen ze dan gewoon de prijzen van originele onderdelen wat ik niet echt eerlijk vind.Brommert_01 schreef:maar idd, opnieuw opgebouwde brommers zijn tegenwoordig duur. kijk bijvoorbeeld naar EZ rider met derbi, kost gewoon weer nieuwprijs... maar ik moet toegeven, het ziet er allemaal wel weer gelikt uit. ook met de kreidlertjes. alles opnieuw verchroomd, new/old stock, alles met de hand opnieuw gespoten met kwaliteitslak. ook als het niet kapot is wordt het uit elkaargehaald en vervangen, om er zeker van te zijn dat het gewoon niet kapot gaat en mooi lang mee kan.
maargoed ik denk dat de rommelaars er vanzelf wel tussen uit verdwijnen.
van kreidler vind ik het wel leuk dat ze zelfs complete nieuwe cilinders zijn gaan gieten, met losse cilinderbussen en dergelijke, dat is echt liefhebberij.
in noorwegen zie je bij de oldtimers geen kreidlers, er zijn een paar zundapps en verder zijn het tempo's, een brommer die ik niet echt ken, ik geloof dat er sachs spul op zit. en af en toe een gilera trail, die zijn ze ook wel gek op maar dat is ook een heel mooi ding.