Hallo ik had een vraag over hoe ik het beste mijn derbi senda kan begrenzen.
Mijn setup is
50cc
Yasuni racing cross
19,5mm carburateur ( ik heb ook nog een 21mm liggen)
Tandwielverhouding 12-53
Met deze setup loopt hij veel te hard ( rond de 90) en mijn ouders vinden dat niet versturen echt goed.
Derbi begrenzen
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Derbi begrenzen
Je bedoeld permanent begrenzen neem ik aan.
Mooiste zou zijn de originele uitlaat er weer op als je die nog hebt.
Prop in uitlaat doen, kleinere carb ( 17,5 met plaatje ) of iig kleinere sproeier, tandwiel 11 van voor.
Hoe hard wil je kunnen ?
Mooiste zou zijn de originele uitlaat er weer op als je die nog hebt.
Prop in uitlaat doen, kleinere carb ( 17,5 met plaatje ) of iig kleinere sproeier, tandwiel 11 van voor.
Hoe hard wil je kunnen ?
Ik heb de orginele uitlaat helaas niet meer.
Sorry ik 19,5 mm gezet maar ik bedoelde een 17,5mm maar hier heb ik een vraagje over want mijn 21mm carburateur sluit goed aan op mijn luchtfilterslang en mijn 17,5 mm sluis niet goed meer aan en staat ook eigenlijk iets te ver weg van de slang.( dit komt omdat het uiteinde van mijn luchtfilterslang hard is geworden )
Ja ik had expres een tandwiel 12 erop gezet zodat er niet te veel toeren gemaakt zouden kunnen worden.
Ik zou zo rond de 50-60 willen rondhangen
Sorry ik 19,5 mm gezet maar ik bedoelde een 17,5mm maar hier heb ik een vraagje over want mijn 21mm carburateur sluit goed aan op mijn luchtfilterslang en mijn 17,5 mm sluis niet goed meer aan en staat ook eigenlijk iets te ver weg van de slang.( dit komt omdat het uiteinde van mijn luchtfilterslang hard is geworden )
Ja ik had expres een tandwiel 12 erop gezet zodat er niet te veel toeren gemaakt zouden kunnen worden.
Ik zou zo rond de 50-60 willen rondhangen
- HenkieHans
- Tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161
Ik zou om te beginnen zoveel mogelijk van je topsnelheid verminderen door middel van het aanpassen van je twv, maar dan wel zonder dat je overtoeren gaat draaien! Als je dan nog steeds te hard gaat naar je zin (wat zeer waarschijnlijk het geval zal zijn) kun je kijken naar een carb begrenzing, of een ander (begrensd) pijpje. Het beste lijkt mij om te kijken naar een prop en om deze uit te boren totdat je je gewenste snelheid hebt bereikt.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Rond de 50 zul je wss weinig voor uit hoeven boren.
Je brommer gaat ook traag worden met optrekken helaas.
Een 21mm is op een onbegrensde 50cc setup al te veel, op een begrensde helemaal.
Je brommer gaat ook traag worden met optrekken helaas.
Een 21mm is op een onbegrensde 50cc setup al te veel, op een begrensde helemaal.