koppel setup AM6
-
- Banden plakker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 30 apr 2021, 08:40
- Vervoersmiddel: Yamaha TZR 50, Bullit Hero 50
koppel setup AM6
Dag mensen
Ik heb recent een brommer gekocht met een redelijk nieuw am6 blok. Ik zou deze voor dagelijks gebruik een 70cc willen onder zetten om deze wat meer koppel te geven zonder een zeer hoge top te hebben. De top liefst houden rond 70. Ik heb al zitten opzoeken en al kunnen besluiten dat ik best een gietijzere cilinder neem. Nu is de vraag vooral welke?
Ik zat te denken aan een setup zoals dit:
gietijzer 70cc (suggesties?)
19mm carb
Leovince X-Fight uitlaat
ori luchtfilter (wel of niet ontgrenst?)
Mijn huidige twv is 11-60 met een top van 55.8 km/h op de gps.
Is er nog iets wat ik nodig zou hebben of zou kunnen aanpassen? Alvast bedankt
Ik heb recent een brommer gekocht met een redelijk nieuw am6 blok. Ik zou deze voor dagelijks gebruik een 70cc willen onder zetten om deze wat meer koppel te geven zonder een zeer hoge top te hebben. De top liefst houden rond 70. Ik heb al zitten opzoeken en al kunnen besluiten dat ik best een gietijzere cilinder neem. Nu is de vraag vooral welke?
Ik zat te denken aan een setup zoals dit:
gietijzer 70cc (suggesties?)
19mm carb
Leovince X-Fight uitlaat
ori luchtfilter (wel of niet ontgrenst?)
Mijn huidige twv is 11-60 met een top van 55.8 km/h op de gps.
Is er nog iets wat ik nodig zou hebben of zou kunnen aanpassen? Alvast bedankt
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: koppel setup AM6
Hou moyits. Dit is zonde om te doen. Daarnaast ben ik bang dat zonder te knijpen in lucht, brandstof en uitlaat het niet onder de 70 zal komen
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: koppel setup AM6
En mocht je het knijpen ben ik bang dat je de hele eigenschappen van de cilinder wegneemt en het mogelijk niet lekker gaat lopen.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: koppel setup AM6
Rond de 70 gps moet kunnen, teller zal net wat meer zijn.
Ik doe rond 75-80 ( teller ) met MVT75cc, 17,5 carb en ori uitlaat en heb echt wel meer koppel dan met de 50cc.
Met de X fight zul je wel al snel harder gaan.
Maar ori pijp en begrensde carb zou 70-75 moeten kunnen denk ik.
Ik doe rond 75-80 ( teller ) met MVT75cc, 17,5 carb en ori uitlaat en heb echt wel meer koppel dan met de 50cc.
Met de X fight zul je wel al snel harder gaan.
Maar ori pijp en begrensde carb zou 70-75 moeten kunnen denk ik.
-
- Banden plakker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 30 apr 2021, 08:40
- Vervoersmiddel: Yamaha TZR 50, Bullit Hero 50
Re: koppel setup AM6
Ok dus, voor zover ik op dit moment begrijp, zou 70 op gps kunnen lukken maar niet bepaald gezond voor de cilinder. Die 70 was een soort richtlijn, ik wou zeggen dat ik een lage top wil met veel trekkracht. Wat zijn hier dan goede cilinders voor? En is die setup die ik aanhaal ok of kan ik dingen veranderen?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: koppel setup AM6
Ooh, ik dacht dat 70 ene max was
Dan zou ik gaan zoals 42 zegt voor een mvt iron ja, andere gierijzereren Van goede kwaliteit die bekend is is top performance. Anders heb je ook nog naar mijn idee mindere merken als dmp 70 en mezoly 70 van gietijzer. Maar dat van slecht lopen begrensd is net als met een orginele cilinder die begrensd is op 45, het wil gewoon niet lekker doortrekken door restricties. Maar het kan opzich ook niet heel veel kwaad.

Dan zou ik gaan zoals 42 zegt voor een mvt iron ja, andere gierijzereren Van goede kwaliteit die bekend is is top performance. Anders heb je ook nog naar mijn idee mindere merken als dmp 70 en mezoly 70 van gietijzer. Maar dat van slecht lopen begrensd is net als met een orginele cilinder die begrensd is op 45, het wil gewoon niet lekker doortrekken door restricties. Maar het kan opzich ook niet heel veel kwaad.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: koppel setup AM6
Stage 6 heeft ook nog een aardige 70 denk ik..maar ken em zelf niet https://www.k-parts.nl/cilinder-70-cc-s ... uiOjQJQlcQ
Zal misschien net een kwaliteitsgraad hoger zitten maar welke er meer koppel heeft durf ik niet te zeggen..denk de MVT.
Zal misschien net een kwaliteitsgraad hoger zitten maar welke er meer koppel heeft durf ik niet te zeggen..denk de MVT.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: koppel setup AM6
Ja, maar oprecht. Stage 6 zijn mijn ervaringen minder. Het is net of de nicasil wand dunner is of sneller kapot gaat bij een vastloper. Gister ook iemand langs gehad die ik per ongeluk mijn mhr 80 en brk had aangeprezen. Die had ook een 77, maar echt vol krassen na een vastloper door de wand. Volgens zijn locale brommer boer was het ook niet mogelijk te honen omdat het te dun was. Maarja, voor die €180 is een nieuw cilinderkitje net als bij airsal ook geen ramp.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: koppel setup AM6
Oke dan, duidelijk.
Dacht dat Stage 6 wel redelijk kwaliteit leverde maar dat valt wat tegen dan misschien.
Hoewel dit een gietijzeren is dus geen nicasil, wel lijkt t wandje net iets dunner dan van de mvt, maar vind em er wel beter afgewerkt uitzien..op foto iig.
Dacht dat Stage 6 wel redelijk kwaliteit leverde maar dat valt wat tegen dan misschien.
Hoewel dit een gietijzeren is dus geen nicasil, wel lijkt t wandje net iets dunner dan van de mvt, maar vind em er wel beter afgewerkt uitzien..op foto iig.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: koppel setup AM6
Voor een dergelijke prijs zou ik mij me nergens zorgen over maken. Daarnaast, de cilinder wordt geboord en gehoond, dan is het goed. Dus zolang je geen freetech gaat doen of top prestaties wilt behalen is is dat ook geen probleem met afwerking van poorten en gietresten.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: koppel setup AM6
Yup, agree.
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 03 mei 2021, 08:05
Re: koppel setup AM6
Kan een grotere gietijzeren cilinder overwegen