Beste,
Ik heb recent een nieuwe 77cc stage6 cilinder gestoken en daar een 28mm carb bij. Als ik rijd krijgt mijn brommer niet genoeg benzine. Hoe kan ik dit oplossen of welke vacuümpomp wouik dan eventueel moeten aanschaffen?
Mvg
Derbi vacuümpomp
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi gpr 50 racing
Re: Derbi vacuümpomp
hoi,
Als eerste zou ik controleren of je benzineslang niet boven je vacuumpomp uitkomt op een gegeven moment. Je kan ook een benzinekraan overwegen met een grote nippel, dan heb je meer benzineflow natuurlijk. Ohja, ook even kijken of je tank niet vacuum zuigt bij de tankdop, een maat van me had er een groot gat in geboord met een luchtslang er dan in. hetzelfde als je wel eens bij die supermoto's ziet.
Ik hoop dat dit werkt, ben benieuwd.
Als eerste zou ik controleren of je benzineslang niet boven je vacuumpomp uitkomt op een gegeven moment. Je kan ook een benzinekraan overwegen met een grote nippel, dan heb je meer benzineflow natuurlijk. Ohja, ook even kijken of je tank niet vacuum zuigt bij de tankdop, een maat van me had er een groot gat in geboord met een luchtslang er dan in. hetzelfde als je wel eens bij die supermoto's ziet.
Ik hoop dat dit werkt, ben benieuwd.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Een goed werkende benzinekraan zou genoeg door moeten laten voor een 28 mm.
Denk als je je kraantje openzet zonder slangetje er aan dat je tank binnen een uur leeg is..als de carb meer gebruikt dan dat zou het betekenen dat je de tank binnen een uur leegrijdt..lijkt me sterk.
Waaraan merk je dat hij niet genoeg benzine krijgt ?
Denk als je je kraantje openzet zonder slangetje er aan dat je tank binnen een uur leeg is..als de carb meer gebruikt dan dat zou het betekenen dat je de tank binnen een uur leegrijdt..lijkt me sterk.
Waaraan merk je dat hij niet genoeg benzine krijgt ?
- HenkieHans
- Tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161
Is de brommer überhaupt goed afgesteld met de juiste sproeier?
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Spoeier is oke... ik merk het als ik hel even opentrek en zijn vlotterkamer leeg rijdt dat ik dan even moet wachten tot die weer gevuld is en dan kan ik terug rijden. Galliër: wat bedoeld u met dat gat te boren?
En dat dacht ik ook wel dat vacuümpomp goed genoeg zou moeten zijn maar blijkbaar niet. Mijn vader zegt dat een vacuümpomp toch beter is dan een kraantje steken maar ene met een dikkere nip zou ik wel kunne proberen als het niet opgelost graakt.
En dat dacht ik ook wel dat vacuümpomp goed genoeg zou moeten zijn maar blijkbaar niet. Mijn vader zegt dat een vacuümpomp toch beter is dan een kraantje steken maar ene met een dikkere nip zou ik wel kunne proberen als het niet opgelost graakt.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi gpr 50 racing
Wat ik bedoelde met dat gat boren is het bestaande gat in je tankdop groter maken, daar dan een slangetje in doen en onder je stuur door steken. Dat heeft bij die maat van mij geholpen. Daardoor werk je het vacuum effect wat je misschien in je tank krijgt tegen. Je kan dat ook testen door er op te rijden en dan tijdens het rijden even je tankdop los te schroeven en dan open trekken.
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Het probleem is opgelost... ik heb het kleine filtertje na de vacuümpomp ertussenuit gehaald en nu gaat hij wel goed. Maar toch bedabkt voor de hulp!!