Hallo forumleden,
Ik heb laatst een niet goed lopende Derbi DRD gekocht met Malossi MHR Team 80 cilinder, SCR Corse Racingline uitlaat, Stage6 28mm carburateur en een HPI ontsteking. Nu ben ik hem aan het afstellen en begon ik met een hoofdsproeier 160 en liep hij onderop “prima”, niet fel maar hij liep. Totdat ik in de hogere toeren kwam waar hij eerst in vermogen afneemt en daarna gewoon compleet inhoudt en niet meer ontbrandt. Vervolgens ben ik in hoofdsproeiermaat naar beneden gegaan en ben uiteindelijk belandt bij een maatje 100. Dit maakt het een klein beetje beter maar is volgensmij veel en veel te klein. De vlotterhoogte is iets lager dan parallel aan de vlotterbak en ik weet nou niet meer wat er aan de hand is. De symptomen dat hij ineens stopt met ontbranden lijken op dat hij te arm loopt, maar hetzelde deed hij met de grotere hoofdsproeiers en de uitlaat en achterlamp zijn nat van de olie. Als iemand hier een goed inzicht over heeft zou ik het enorm waarderen.
Inhouden bij hoge toeren?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Inhouden bij hoge toeren?
Of je mengt veel te rijk of misschien een lekke krukaskeerring.
Zou het moeilijk afgesteld kunnen krijgen eventueel verklaren en zeker de olie op je lamp.
Zou het moeilijk afgesteld kunnen krijgen eventueel verklaren en zeker de olie op je lamp.
Laatst gewijzigd door 42 op wo 31 mar 2021, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Denk idd veel te rijk, je bougie slaat vet. Als je afstelt moet je niet zomaar wat doen. Je moet kijken naar je bougie. Stop er maar eens 130 in, en ga dan naar beneden. En koop een nieuwe bougie. Dan zie je wat je kleur er mee doet en heb je geen vals beeld. Het moet koffie bruin zijn, ik heb het vermoeden dat jouw bougie zwart met stukjes is.
Oke, ik bestel dan wel ff een doosje bougies en dan ga ik opnieuw kijken wat hij doet
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Ik zou geen doosje bougies halen, maar 1 bougie en een bakje sproeiers