Opvoeren 50cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Jasper_
Beginnende Derbi fan

Opvoeren 50cc

Ongelezen bericht door Jasper_ »

Hallo ik wil een derbi gaan kopen met 50cc (meer cc vinden mijn ouders helaas niet goed) en ik vroeg mij af hoe je een 50cc het beste zou kunnen opvoeren ik wil namelijk snel kunnen optrekken de top snelheid hoeft niet hoger te liggen dan 70km/u. Wat voor uitlaat zou hier het beste voor zijn ik zat zelf te kijken naar een leovince v6. En ik zat te kijken voor een 19mm caberateur ik heb gelezen dat 19mm het beste is voor 50cc (maar dat weet ik niet zeker). Ik neem aan als ik sneller wil optrekken ook een andere tandwielverhouding verstandig zou zijn.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Opvoeren 50cc

Ongelezen bericht door 42 »

Een 50 cc kan onbegrensd makkelijk 70-75 halen.
Hoe je em ontgrenst ligt een beetje aan hoe nieuw de brommer is maar als hij nu 50 km/h doet of in die buurt dan zitten er begrenzers op zoals een prop in je uitlaatbocht, een plaatje in de luchtinlaat van de carb en eventueel een begrensde cdi.
Als je die begrenzingen weghaald en em opnieuw afsteld rij je zo 70.
Met lichte vertanding kan, 11-53 bijv. Dan zou je met een Leo V6 ( als je die kan vinden ) of een Leo X fight makkelijk 75 moeten kunnen halen, misschien iets sneller zelfs nog.

19mm carb doet niet zo heel veel extra, hoop geld voor maar klein beetje meer power, 17,5 is prima voor een gewone 50.
Brommert_01
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005

Re: Opvoeren 50cc

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik zou wachten met deze stap.
Je ben nieuw met een Derbi ga ik vanuit, leer eerst rijden, als je koppelt en leert wat een powerband is weet je wat je fijner vind. Een provincie trekt onderin goed, maar later niet meer. Als je rijdt weet je je eigen rijstijl, beuk je lang door in de toeren kan je beter een hoogtoeriger nemer, dan is het leuker rijden. En andersom is een technigas of een x fight beter. Een 19mm op de orginele cilinder maakt niet Uber veel verschil, ik zou stap voor stap beginnen. Voor je meer centen we gooit en het achteraf niet leuk vind. Vertanding moet je ook oppassen, het heeft invloed op je optrekken etc maar ook je top.
Plaats reactie