Beste mensen, ik heb een Derbi Senda DRD X-Treme uit 2018. Hierop is de opvoerkit van octane-101 op gemonteerd, en loopt nu zo'n 70-76. In deze opvoerkit zit een nieuwe voorbocht, snelle cdi, en sproeiers +luchtbuis. Zelf ben ik een leek op het gebied van opvoeren, dus heeft mijn dealer deze kit gemonteerd. Nu wil ik graag de leovince x-fight aanschaffen, maar ik kom twee verschillende varianten tegen op het internet.
Degene die niet gehomologeerd is (dus totaal niet legaal, oftewel racing), waarbij de einddemper los verkocht wordt https://www.easyparts.nl/Uitlaatbocht-L ... -p33536537
En degene die wel gehomologeerd is, maar die zou dan niet op mijn brommer passen volgens het internet, en ook niet volgens de leovince website zelf.
Past de normale x-fight ook gewoon op mijn model, of moet hier per se de racing-variant op gemonteerd worden? Moet mijn carburateur opnieuw afgesteld worden als deze geplaatst is (ook al is ie in feite al ontgrenst)? Klingt de racing-variant heel veel harder dan de gehomologeerde variant?
Thanks alvast!
Aanschaf nieuwe snelle uitlaat
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Re: Aanschaf nieuwe snelle uitlaat
Naar mijn weten past alles voor een Derbi senda na 2000 op jouw model. Enkel de uitlaat voor de DRR PRO niet.
Het verschil zit hem erin dat de "legale" een en prop erin heeft om hem te begrenzen, wat dat voorbochtje eerst deed. De ontgrensde variant laat je brommer harder lopen dan 45 en is dus "illegaal" boeit niks verder, maar daardoor kan je harder dan 45 en dus foei, stout, mag niet van de overheid. Zal waarschijnlijk ietsjes harder klinken, dan de begrensde variant, maar niet veel denk ik.
PS de link werkt niet en kon zo snel ook niet gehomologeerde vinden.
Het verschil zit hem erin dat de "legale" een en prop erin heeft om hem te begrenzen, wat dat voorbochtje eerst deed. De ontgrensde variant laat je brommer harder lopen dan 45 en is dus "illegaal" boeit niks verder, maar daardoor kan je harder dan 45 en dus foei, stout, mag niet van de overheid. Zal waarschijnlijk ietsjes harder klinken, dan de begrensde variant, maar niet veel denk ik.
PS de link werkt niet en kon zo snel ook niet gehomologeerde vinden.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Leovince heeft maar 1 uitlaat voor de Derbi Senda en Derbi GPR modellen, en dat is de Leovince X-Fight uitlaat (vroeger de Leovince V6). gehomologeerd of CE-gekeurd betekend inderdaad vaak dat er een prop in zit.
De Leovince heeft een beetje schell geluid, de 1 van het mooier de ander vind het minder mooi.
Bij elke motorische aanpassing (uitlaat) moet de carburateur opnieuw afgesteld worden.
De Leovince heeft een beetje schell geluid, de 1 van het mooier de ander vind het minder mooi.
Bij elke motorische aanpassing (uitlaat) moet de carburateur opnieuw afgesteld worden.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda drd x-treme
Dank voor jullie reacties! Is die prop er een beetje makkelijk uit te halen?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Dat verschilt bij sommige uitlaten, bij de meeste is het wel te doen. Bij sommige is het echt een hel en kost het erg veel tijd.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Bij derbipartsshop halen ze hem er voor €30 uit als je daar bestelt
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM - Gallery: https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=23984
of een scr corse hm 50/70, die hebben niks geen prop/ekeur onzin