brommer valt uit
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi DRD racing limited edition 2007
brommer valt uit
goedendag,
ik was vanavond rustig aan t rijden op m'n brommer, (zat achter een auto ander had t waarschijnlijk harder gegaan) en toen viel mijn brommer uit. vorige week was dit ook het geval, carburateur en sproeier schoongemaakt en ik kon weer los. nu viel ie weer uit alleen hij wil nu niet meer starten. heb alleen geen flauw idee wat het kan zijn. bougie vonkt nog dus daar ligt het niet aan. heeft iemand tips?
groeten
Derbibaas
ik was vanavond rustig aan t rijden op m'n brommer, (zat achter een auto ander had t waarschijnlijk harder gegaan) en toen viel mijn brommer uit. vorige week was dit ook het geval, carburateur en sproeier schoongemaakt en ik kon weer los. nu viel ie weer uit alleen hij wil nu niet meer starten. heb alleen geen flauw idee wat het kan zijn. bougie vonkt nog dus daar ligt het niet aan. heeft iemand tips?
groeten
Derbibaas
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Re: brommer valt uit
Ja, denk dat die te rijk staat of je de choke erop hebt laten staan. Welke sproeier heb je en wat is je set-up?
-
- Banden plakker
]Brommert_01 schreef:Ja, denk dat die te rijk staat of je de choke erop hebt laten staan. Welke sproeier heb je en wat is je set-up?
haha daar hebben we brommert_01 weer. ik zal morgen ff kijken. hoor je het eind van de dag. bedoel je datie verzopen is?
-
- Banden plakker
choke zal niet want die heb ik nog met geen vinger aangeraakt. wat best raar is is datie het altijd deed en nu ik weer ga rijden kuren krijg.Brommert_01 schreef:Ja, denk dat die te rijk staat of je de choke erop hebt laten staan. Welke sproeier heb je en wat is je set-up?
Zat er de vorige keer veel vuil in je carburateur? Heb je een filter in je benzine leiding? Is er iets in je tank gekomen?
Krijgt de carburateur uberhaupt voldoende benzine?
Krijgt de carburateur uberhaupt voldoende benzine?
-
- Banden plakker
of er veel vuil in zat was de vorige keer slecht te zien. heb m uitgespoeld in een bakje benzine alleen er zat ook vuil aan de buitenkant dus daarom kan je het slecht zien. vanmiddag ben ik thuis dus dan kijk ik even naar mijn carburateur of er inderdaad wel een filter inzit. bij mijn weten is er niks in de tank gekomen. heb er gisteren alleen mengsmering ingegoten maar er is volgens mij geen vuil ingekomen of iets.gpr050 schreef:Zat er de vorige keer veel vuil in je carburateur? Heb je een filter in je benzine leiding? Is er iets in je tank gekomen?
Krijgt de carburateur überhaupt voldoende benzine?
het rare is dat ie later ook niet wilde starten. dit was vorige week wel het geval. hoe langer je wacht hoe langer hij liep. (loop er heel langzaam benzine door je carburateur had ik het vermoeden). nu doet ie helemaal niks. een vastloper lijkt het mij ook niet omdat ik 1:45 smeer i.p.v. 1:50
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Dan denk ik dat ik ga winnen, dan denk ik dat je bougie niet meer goed is en is verkoold, dat zou het langzaam uitvallen verklaren. Kijk eens naar je bougie, denk dat hij compleet zwart is. Voor een orginele 50cc is 1/45 helemaal niet nodig 1/50 is goed zat, als je maar zorgt dat je de juiste sproeier hebt.
-
- Banden plakker
gisteren gekeken maar de bougie vonkt nog wel. maakt dat uit?Brommert_01 schreef:Dan denk ik dat ik ga winnen, dan denk ik dat je bougie niet meer goed is en is verkoold, dat zou het langzaam uitvallen verklaren. Kijk eens naar je bougie, denk dat hij compleet zwart is. Voor een orginele 50cc is 1/45 helemaal niet nodig 1/50 is goed zat, als je maar zorgt dat je de juiste sproeier hebt.
-
- Banden plakker
Heb een 17.5 mm carburateur. Ik smeer 1:45 omdat ie bij de vorige eigenaar in mekaar was genaaid. Originel cilinder en krukas:500 euro verder. Had ik geen zin in dus daarom smeer ik 1:45Brommert_01 schreef:Dan denk ik dat ik ga winnen, dan denk ik dat je bougie niet meer goed is en is verkoold, dat zou het langzaam uitvallen verklaren. Kijk eens naar je bougie, denk dat hij compleet zwart is. Voor een orginele 50cc is 1/45 helemaal niet nodig 1/50 is goed zat, als je maar zorgt dat je de juiste sproeier hebt.
-
- Pro tuner
Dan ben je nu een apart soort, met 3 oren, 500 voor cilinder en kruk hebben ze je namelijk een groot oor aangenaaid
-
- Banden plakker
Heb je het ook in niet derbi uitleg want hier snal ik geen zak van.Brommert_01 schreef:Dan ben je nu een apart soort, met 3 oren, 500 voor cilinder en kruk hebben ze je namelijk een groot oor aangenaaid

- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Moest em ook ff twee keer lezen..
500 voor alleen cilinder en krukas zou veel te duur zijn..en zou je dus een oor aangenaaid zijn..opgelicht zijn.
Aangezien je al 2 oren hebt en een extra aangenaaid hebt gekregen bezit je nu dus 3 oren.
En ben je een apart soort
Maar ik vermoed ( hoop ) dat die 500 was met inzetten van krukas en plaatsen cilinder door brommerboer ?
Als je idd 500 hebt betaald voor alleen de spullen en verder niks dan heb je nu absoluut 3 oren, 2 normale en 1 hele grote

500 voor alleen cilinder en krukas zou veel te duur zijn..en zou je dus een oor aangenaaid zijn..opgelicht zijn.
Aangezien je al 2 oren hebt en een extra aangenaaid hebt gekregen bezit je nu dus 3 oren.
En ben je een apart soort

Maar ik vermoed ( hoop ) dat die 500 was met inzetten van krukas en plaatsen cilinder door brommerboer ?
Als je idd 500 hebt betaald voor alleen de spullen en verder niks dan heb je nu absoluut 3 oren, 2 normale en 1 hele grote

- Basvdlinde
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
- Gallery: viewtopic.php?f=10&t=26014
-
- Banden plakker
42 schreef:Moest em ook ff twee keer lezen..![]()
En ben je een apart soort![]()
Oh haha nu snap ik het. Ik heb t er niet zelf in gezet. Bij de vorige eigenaar ging ie kapot en die heb m weggebracht. Originele cilinder en krukas erin laten zetten en dat koste op de factuur 500 euro.
-
- Banden plakker
Evenveel als altijf. Niet bijzondet veel. Wel genoeg.Basvdlinde schreef:Heb je wel voldoende compressie?
-
- Pro tuner
Haal anders even je spruitstuk los, kijk of het membraan nog goed is ( tegen het licht inhouden, als je ergens lucht door ziet is het fout). PS, dit past wel lekker bij je vorige topic, ervaring met je Derbi opdoen 

-
- Banden plakker
Ja zat ook al aan t membraan te denken. En idd ervaring op doen 

-
- Banden plakker
even een update. heb zaterdag de bougie opgeschuurd en hij loopt weer als een zonnetje. ik smeer inderdaad te vet dus daar stoppen we ook weer mee.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Mooi dat het zoiets simpels was..scheelt weer centen.
-
- Pro tuner
Het signalement deed mij genoeg denken aan eigen ervaring
zoalng je sproeier de juiste maat is, en de koeling niet is geblokkeerd of kapot is de kans op een vastloper klein. Er zijn zat mensen die het harder laten lopen met minder olie dus, top voor de volgende x.