Nieuwe uitlaat.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi gpr50
Nieuwe uitlaat.
Beste lezer,
Ik heb een derbi gpr 50 en had een technigas uitlaat eronder zitten met sproeier 100 en een snelheid van 80 km/h. Ik heb afgelopen week de uitlaat vervangen voor een Yasuni R1 Max en heb sproeier 100,90,80,70 en 60 geprobeerd en bij al die sproeiers gaat mijn brommer maximaal 50 km/h en met vol gas 7000 toeren in elke versnelling. Er komt ook veel witte rook uit mijn uitlaat. Wat kan ik hieraan doen?
Twan
Ik heb een derbi gpr 50 en had een technigas uitlaat eronder zitten met sproeier 100 en een snelheid van 80 km/h. Ik heb afgelopen week de uitlaat vervangen voor een Yasuni R1 Max en heb sproeier 100,90,80,70 en 60 geprobeerd en bij al die sproeiers gaat mijn brommer maximaal 50 km/h en met vol gas 7000 toeren in elke versnelling. Er komt ook veel witte rook uit mijn uitlaat. Wat kan ik hieraan doen?
Twan
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Nieuwe uitlaat.
Witte rook betekent kvs in je cilinder, lekke koppakking waarschijnlijk.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Idd waarschijnlijk lekke kop, kijk even naar je bougie, die zal wel zeik nat zijn, het kan zijn dat je met de andere uitlaat een te warm mengsel had en het te warm is geworden, gewoon even koelvloeistof eruit, kop er af, en dan even maar de pakking kijken, waarschijnlijk is er wel te zien waar, en dan ook even je zuiger naar beneden duwen en je cilinder bekijken of er krasjes zijn.
-
- Banden plakker
Correctie, sorry domme fout van mij. Maar ipv witte rook had het blauwe rook moeten zijn. Bougie is gewoon koffie bruin. Nogsteeds mijn kop eraf halen of is blauwe rook een ander probleem?
- DaanH
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016 - Locatie: Genemuiden
Kan het niet zijn dat er nog een prop in deze uitlaat zit aangezien hij niet harder dan 50 gaat? Of zeg ik nu iets doms
Remmen is angst, Gang is alles!
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Blauwe rook is vaak olie. Je kunt kijken of het versnellingsbak olie nog wel op peil is.
Het kan zijn dat de rechter krukas keerring (koppelingskant) versleten is.
Het kan zijn dat de rechter krukas keerring (koppelingskant) versleten is.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
Maar als dat versleten is is dat wel heel toevallig met een nieuwe uitlaat toch? Dus eigenlijk heeft het dan niks met de uitlaat te maken?
- derbi-ftw
- Pro tuner
Normaal gesproken niet nee, of er zit olie in de uitlaat. Maar dat lijkt mij sterk.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
Dus het heeft niks met de uitlaat te maken? Ik kijk vanavond even naar mijn versnellingsbak olie.
-
- Banden plakker
Olie is nog perfect. Ik heb ook mijn uitlaat dr afgehad. Zitten 2 hele groten proppen in mijn uitlaat. Zou dat het probleem kunnen zijn? En als dat het niet is wat kan ik dan nog meer doen.
Jazeker, proppen eruit halen, grote sproeier, bijv 105 erin en dan kijken hoe’ie loopt. Evt in kleine stapjes (van 2 of 3 groottes) de hoofdsproeier verkleinen. Goed de kleur vd bougie blijven checken!
Is het een nieuwe uitlaat, geen gebruikte? anders zar er mss nog olie in vd vorige eigenaar....
Door de prop krijg je zeker bij grotere sproeier maten een onvolledige verbranding, hierdoor kan er wat, blauwe, rook vorming ontstaan.
Is het een nieuwe uitlaat, geen gebruikte? anders zar er mss nog olie in vd vorige eigenaar....
Door de prop krijg je zeker bij grotere sproeier maten een onvolledige verbranding, hierdoor kan er wat, blauwe, rook vorming ontstaan.
Laatst gewijzigd door gpr050 op wo 17 mar 2021, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Banden plakker
Het is een nieuwe uitlaat. Ik ga dan vanavond even de proppen eruit halen. Dat kan met een schroevendraaier en een boor toch? Daarna dan even afstellen
- derbi-ftw
- Pro tuner
Inderdaad erg belangrijk dat je de carburateur na het verwijderen van de prop opnieuw afstelt (waarschijnlijk wat grotere sproeier erin). Wellicht is het probleem dan weg of bijna weg na een goed stukje rijden.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Ja..maar daarom krijg je het nog niet...weet je wat dat kost allemaal ??
Soms lijkt iets zo voor de hand liggend dat ik het maar niet roep omdat het te simpel lijkt.
En dan blijkt het toch zo te zijn..lol.
Net als met dat topic over die ketting die bleef steken, dacht gelijk dat er dan een verkeerde ketting of tandwiel op moet zitten..maar een brommerboer zal toch niet zo ongelofelijk dom zijn ?
Dus wel..

Soms lijkt iets zo voor de hand liggend dat ik het maar niet roep omdat het te simpel lijkt.
En dan blijkt het toch zo te zijn..lol.
Net als met dat topic over die ketting die bleef steken, dacht gelijk dat er dan een verkeerde ketting of tandwiel op moet zitten..maar een brommerboer zal toch niet zo ongelofelijk dom zijn ?
Dus wel..