vervangen cilinder
-
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 11:55
- Vervoersmiddel: derbi DRD racing limited edition 2007
- Locatie: nieuwland
vervangen cilinder
goedendag,
ik wil graag een project brommer kopen en daar een 110cc parmakit opzetten. nu weet ik niet zoveel van sleutelen ed. maar is het mogelijk om dat met het bestaande blok te doen of moet ik die ook vervangen?
groeten,
Derbibaas
ik wil graag een project brommer kopen en daar een 110cc parmakit opzetten. nu weet ik niet zoveel van sleutelen ed. maar is het mogelijk om dat met het bestaande blok te doen of moet ik die ook vervangen?
groeten,
Derbibaas
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4187
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: vervangen cilinder
Weet niet of dat nou een heel handige keus is als je weinig sleutelervaring hebt.
viewtopic.php?f=4&t=755
viewtopic.php?f=4&t=755
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: vervangen cilinder
Ik ga hier niet inhoudelijk op in omdat ik er van overtuigd ben dat het niet gaat gebeuren. Je geeft aan dat je geen ervaring hebt, ga eerst je eigen blok eens uit elkaar halen en daar op leren/oefenen. Daarnaast ga ik er vanuit dat als jij een 110cc gaat rijden je binnen 2 maanden een ongeluk hebt of hen verkoopt om dat je er niet meer mee durft te rijden.
110cc is VEEL helemaal voor een 2takt. Naast het feit dat een dergelijke build je +/-1000 gaat kosten heb je er ook kennis voor nodig en is het geen Lego. Letterlijk alles heeft kleine toleranties en is zo kapot. Begin eens met een airsal70 ofzo, met een 70cc uitlaat haal je dan ook wel de 110+
110cc is VEEL helemaal voor een 2takt. Naast het feit dat een dergelijke build je +/-1000 gaat kosten heb je er ook kennis voor nodig en is het geen Lego. Letterlijk alles heeft kleine toleranties en is zo kapot. Begin eens met een airsal70 ofzo, met een 70cc uitlaat haal je dan ook wel de 110+
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: vervangen cilinder
Precies wat Brommert_01 zegt, begin er echt niet aan want zonder (sleutel en ook rij ervaring) zou dit niet mogen...
Zonde van het motorblok en brommer, en dit is veel te gevaarlijk.
Begin eerst maar met het reviseren van een motorblok en wat onderdelen vervangen. En een andere uitlaat of cilinder.
Zonde van het motorblok en brommer, en dit is veel te gevaarlijk.
Begin eerst maar met het reviseren van een motorblok en wat onderdelen vervangen. En een andere uitlaat of cilinder.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 11:55
- Vervoersmiddel: derbi DRD racing limited edition 2007
- Locatie: nieuwland
Re: vervangen cilinder
Oke bedankt voor de tips. Zal ff kijken maar is niet gezegd dat het nu gebeurd ofzo. Ga dit over een jaar of iets doen zodat ik inderdaad meer sleutel en rijervaring heb. Cilinder van deze derbi hoeft r voorlopig nog niet uit. Is door de vroige eigenaar vervangen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: vervangen cilinder
Geloof ons, als je een heel pittige 80cc hebt wordt je ook wel bang tijdens het rijden hoor
110cc op een 2takt gaat zo onbenullig hard, daarnaast slijt alles, maar dan ook alles, tandwielen kettingen en je frame. Je zal ook je frame hierop moeten aanpassen. Als je een ouder frame hebt kan er van alles mee gebeurd zijn, en met zulke krachten kan een haarscheurtje scheuren. Verder zal je op een 110cc een 30+mm carb willen, maar bij Derbi past dat niet zo lekker door de dwarsbuis in je frame, die zal je moeten bewerken(hap uit slijlen en dichtlasse ). Ik raad je echt aan te beginnen met een cilindertje van marktplaats, een airsal ofzo(is ook wel nieuw te betalen) of iets anders, en langzaam je set-up te upgraden, maar niet in 1x 


-
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 11:55
- Vervoersmiddel: derbi DRD racing limited edition 2007
- Locatie: nieuwland
Re: vervangen cilinder
bedankt. heb een aantal vids bekeken van een 110cc. vandaar dat ik dat wilde. ik wist inderdaad niet dat je zat met bijvoorbeeld die dwarsbuis. een 94cc bidalot lijkt mij ook wel interesant. is dat wel haalbaar of ook niet?Brommert_01 schreef:Geloof ons, als je een heel pittige 80cc hebt wordt je ook wel bang tijdens het rijden hoor110cc op een 2takt gaat zo onbenullig hard, daarnaast slijt alles, maar dan ook alles, tandwielen kettingen en je frame. Je zal ook je frame hierop moeten aanpassen. Als je een ouder frame hebt kan er van alles mee gebeurd zijn, en met zulke krachten kan een haarscheurtje scheuren. Verder zal je op een 110cc een 30+mm carb willen, maar bij Derbi past dat niet zo lekker door de dwarsbuis in je frame, die zal je moeten bewerken(hap uit slijlen en dichtlasse ). Ik raad je echt aan te beginnen met een cilindertje van marktplaats, een airsal ofzo(is ook wel nieuw te betalen) of iets anders, en langzaam je set-up te upgraden, maar niet in 1x
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: vervangen cilinder
Kijk, het is allemaal haalbaar, das het ding niet, maar het kost je zo verdomde veel geld. Zoan set-up ook, je MOET het professioneel laten afstellen, als je het zelf doet, en je zit er iets naast met testen heb je een probleem. Daarnaast draait het bij een dergelijke set-up op vermogen, dus wil je ooit nog er vanaf moet het top lopen. Je moet zo veel dremelen en frezen aan je carters voor de flow en druk etc dat het niet grappig meer is, ga je te ver kan je andere carterset halen of combi metaal wat ook kapot kan trillen. Er staat mij iets bij de of de bidalot 94 of de 96 een andere slag had, weet zo niet meer welke, maar idd, het moet op elkaar afgestemd zijn. Ook kan je niet normaal ergens rijden met een 94cc en kan je net zo goed zonder kenteken rijden, als ze je pakken krijg je hem niet meer terug met zoan vermogen, het is track only eigenlijk.
-
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 11:55
- Vervoersmiddel: derbi DRD racing limited edition 2007
- Locatie: nieuwland
Re: vervangen cilinder
Oke ja precies. Ik weet dat een 80cc treket als een tiet. Een maat van mij heb er 1 alleen ik dacht ga voor 110 of 94 omdat je dan echt iets unieks heb. Maar wat ik nu allemaal heb gehoord denk ik ook van ja laat maar. Wat wel is is dat ik het waarschijnlijk samen met iemand doe. Dus dat scheelt ook aardig.Brommert_01 schreef:Kijk, het is allemaal haalbaar, das het ding niet, maar het kost je zo verdomde veel geld. Zoan set-up ook, je MOET het professioneel laten afstellen, als je het zelf doet, en je zit er iets naast met testen heb je een probleem. Daarnaast draait het bij een dergelijke set-up op vermogen, dus wil je ooit nog er vanaf moet het top lopen. Je moet zo veel dremelen en frezen aan je carters voor de flow en druk etc dat het niet grappig meer is, ga je te ver kan je andere carterset halen of combi metaal wat ook kapot kan trillen. Er staat mij iets bij de of de bidalot 94 of de 96 een andere slag had, weet zo niet meer welke, maar idd, het moet op elkaar afgestemd zijn. Ook kan je niet normaal ergens rijden met een 94cc en kan je net zo goed zonder kenteken rijden, als ze je pakken krijg je hem niet meer terug met zoan vermogen, het is track only eigenlijk.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4187
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: vervangen cilinder
Wat Brommert idd ook zegt : haalbaar ; ja, rijdt het leuk ? ; nee.
Rustig rijden gaat amper en pas als je echt gaat blazen loopt t mooi, leuk voor even stukje racen maar voor dagelijks gebruik erg frustrerend lijkt me, zeker als je ziet wat het kost qua tijd en geld voor t rijdt, denk nog duurder dan een vriendin en nog meer gezeik..en dat voor een kort hoogtepunt..
Rustig rijden gaat amper en pas als je echt gaat blazen loopt t mooi, leuk voor even stukje racen maar voor dagelijks gebruik erg frustrerend lijkt me, zeker als je ziet wat het kost qua tijd en geld voor t rijdt, denk nog duurder dan een vriendin en nog meer gezeik..en dat voor een kort hoogtepunt..

-
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 11:55
- Vervoersmiddel: derbi DRD racing limited edition 2007
- Locatie: nieuwland
Re: vervangen cilinder
t is niet voor dagelijks gebruik. daarvoor heb ik mn andere derbi. ik wil het als project en om mee te touren ed.42 schreef:Wat Brommert idd ook zegt : haalbaar ; ja, rijdt het leuk ? ; nee.
Rustig rijden gaat amper en pas als je echt gaat blazen loopt t mooi, leuk voor even stukje racen maar voor dagelijks gebruik erg frustrerend lijkt me, zeker als je ziet wat het kost qua tijd en geld voor t rijdt, denk nog duurder dan een vriendin en nog meer gezeik..en dat voor een kort hoogtepunt..
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4187
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: vervangen cilinder
Oke..dan zou ik de 110 doen
Denk als ik t geld en kennis zou hebben ik ook wel zoiets extreems zou willen proberen.
Maar je wordt vroeg of laat wel gepakt.

Denk als ik t geld en kennis zou hebben ik ook wel zoiets extreems zou willen proberen.
Maar je wordt vroeg of laat wel gepakt.
-
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 11:55
- Vervoersmiddel: derbi DRD racing limited edition 2007
- Locatie: nieuwland
Re: vervangen cilinder
ja daar zit ik ook wel een beetje mee. omkeuren naar a1 misschien42 schreef:Oke..dan zou ik de 110 doen![]()
Denk als ik t geld en kennis zou hebben ik ook wel zoiets extreems zou willen proberen.
Maar je wordt vroeg of laat wel gepakt.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: vervangen cilinder
Dan wordt het een ander verhaal ja, maar eveneens, het wordt wel echt een dure grap. Ook de uitlaat, zal opmaat moeten, of een Parma zelf, maar beide heel duur. Ik zou zelf gaan voor iets gangbaarders, meer onderdelen, meer informatie en minder specialistisch. 88c, metrakit pro race, mhr team 80 etc. Een pittige 80cc IPV de dure specialistische.