Valse lucht binnen of buiten het blok

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Luuk32154
Beginnende Derbi fan

Valse lucht binnen of buiten het blok

Ongelezen bericht door Luuk32154 »

Hallo!
Ik had een vraag wat betreft mijn brommer want ik heb er een 17.5mm carb in zitten voor mijn 50cc cilinder en een sproeier 90 maar toch kan hij niet stationair lopen, en niet omdat hij te rijk loopt door de sproeier 90 maar juist te arm. Je krijgt hem niet aan zonder je hand in de inlaat te doen en de lucht te blokkeren en hij trekt niet als je niet met je hand erin zit, pas in de powerband kan hij normaal trekken zonder met de inlaat te spelen, en stationair lopen kon hij sowieso niet. Ik heb heel veel met mijn stationair schroef gespeeld en geen succes, hij werkte de eerste dag opzich wel (stationair kon hij nog steeds niet) door de inlaat bij de filter 90% dicht te tapen maar na een dag niks te veranderen liep hij ineens super kut en de dag daarna liep hij niet. Nou vroeg ik me af, is er een verschil tussen valse lucht trekken binnenin het blok dus bijvoorbeeld een lekke krukaskeerring bij t vliegwiel en tussen valse lucht trekken bij de inlaat? hoe weet ik waar die valse lucht vandaan komt? het is 100% niet de pakkingen bij de top end, en de pakkingen van het blok zelf zijn ook recentelijks veranderd. het enige wat ik me kan voorstellen is het spruitstuk rubber dan want die is aardig naar de klote, overal barsten maar niet dat je er licht doorheen kunt zien.
Groetjes,
Luuk
Davie04
Schakelrijder
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood

Re: Valse lucht binnen of buiten het blok

Ongelezen bericht door Davie04 »

Het mengsel voor je stationair lopen word geregeld door je stationair sproeier, maatje 32 standaard geloof ik. Aangezien je je hand op je inlaat moet houden lijkt het mij alsof hij teveel lucht krijgt tijdens stationair. Misschien eerst een poging wagen om je carb schoon te maken. Misschien zit je stationair sproeier wel verstopt of iets in die trend. Dat zal dan ook verklaren waarom hij wel goed loopt met 50-100% gas.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Luuk32154
Beginnende Derbi fan

Davie04 schreef:Het mengsel voor je stationair lopen word geregeld door je stationair sproeier, maatje 32 standaard geloof ik. Aangezien je je hand op je inlaat moet houden lijkt het mij alsof hij teveel lucht krijgt tijdens stationair. Misschien eerst een poging wagen om je carb schoon te maken. Misschien zit je stationair sproeier wel verstopt of iets in die trend. Dat zal dan ook verklaren waarom hij wel goed loopt met 50-100% gas.
yo thanks voor je antwoord, ik heb de carb schoongemaak, aangesloten (zonder luchtfilter) en hij liep miss 1.5 minuut stationair. hij viel uit en is sindsdien nooit meer stationair gelopen. ik heb daarna veel met de stelschroef gekloot maar geen succes, het is alsof de stationair sproeier letterlijk geen benzine doorlaat. als ik de carb 80% choke loopt hij miss 10 seconden statio en langer lukte niet. ook krijg ik benzine op mn hand als ik hem choke (niet veel) en bij 100% choke valt hij bij gas en geen gas geljjk uit.
RubenS
Derbi fan
Vervoersmiddel: Kawasaki Kfx-700

Ongelezen bericht door RubenS »

Is de prop uit de uitlaat?
Zoja dan is sproeier 90 nog aardig aan de krappe kant. Maar voor stationair (zou) het niet mogen uitmaken gezien deze een stationairsproeier heeft.
Dit gezegd hebbende is het wel zo dat zelfs met stationair er altijd benzine word aangezogen door je hoofdsproeier, hier is je gasnaald stand ook belangrijk.

Hoewel de sproeiers, luchttoevoer en naald elk te regelen zijn voor de stationair en je gehele powerband heeft de 1 wel degelijk effect op de ander.

Zet de naald eens op een hogere stand, luchtschroef 2,5 wentelingen uitdraaien en dan eens zien.
Luuk32154
Beginnende Derbi fan

RubenS schreef:Is de prop uit de uitlaat?
Zoja dan is sproeier 90 nog aardig aan de krappe kant. Maar voor stationair (zou) het niet mogen uitmaken gezien deze een stationairsproeier heeft.
Dit gezegd hebbende is het wel zo dat zelfs met stationair er altijd benzine word aangezogen door je hoofdsproeier, hier is je gasnaald stand ook belangrijk.

Hoewel de sproeiers, luchttoevoer en naald elk te regelen zijn voor de stationair en je gehele powerband heeft de 1 wel degelijk effect op de ander.

Zet de naald eens op een hogere stand, luchtschroef 2,5 wentelingen uitdraaien en dan eens zien.
Is voor een 17.5mm sproeier 90 krap? het is een 50 cc he :P, ik heb de stationair sproeier op elk mogelijke positie geprobeerd en idlen lukt maar niet. ja ik heb trouwens geen prop inne utlaat. bedoel je trouwens met je naald op hogere stand gewoon de idle schroef draaien of is dat iets anders?
Davie04
Schakelrijder

[/quote]
Is voor een 17.5mm sproeier 90 krap? het is een 50 cc he :P, ik heb de stationair sproeier op elk mogelijke positie geprobeerd en idlen lukt maar niet. ja ik heb trouwens geen prop inne utlaat. bedoel je trouwens met je naald op hogere stand gewoon de idle schroef draaien of is dat iets anders?[/quote]
Hangt er helemaal vanaf wat voor uitlaat je hebt, mijne doet met de standaard ontgrensd 86, yasuni r2 98. Bekijk anders even de kleur van je bougie, als deze ongeveer koffiebruin uitslaat is t best gelopen.
Luuk32154
Beginnende Derbi fan

Davie04 schreef:
Is voor een 17.5mm sproeier 90 krap? het is een 50 cc he :P, ik heb de stationair sproeier op elk mogelijke positie geprobeerd en idlen lukt maar niet. ja ik heb trouwens geen prop inne utlaat. bedoel je trouwens met je naald op hogere stand gewoon de idle schroef draaien of is dat iets anders?[/quote]
Hangt er helemaal vanaf wat voor uitlaat je hebt, mijne doet met de standaard ontgrensd 86, yasuni r2 98. Bekijk anders even de kleur van je bougie, als deze ongeveer koffiebruin uitslaat is t best gelopen.[/quote]
Grote kans dat het de standaard derbi uitlaat is want de standaard derbi demper zit er op, ik herken hem iig niet maar ik zal morgen even de bougie checken dan
Davie04
Schakelrijder

Isgoed man, misschien heeft 42 hier nog wat aan toe te voegen. Who knowsss
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Davie04 schreef:Isgoed man, misschien heeft 42 hier nog wat aan toe te voegen. Who knowsss
Ik had deze expres links laten liggen, lol.
Als er dingen gebeuren zoals hier, dat ie de ene dag wel wat doet en dan de andere dag zonder dat er wat veranderd is opeens niet, is altijd lastig.
Zou sowieso eerst beginnen met een nieuw spruitstuk rubber dan weet je zeker dat dat het niet is.
Als er barsten in zitten zal je die sowieso toch een keer moeten vervangen.
Als de membraanplaatjes net zo oud zijn zou ik die ook gelijk vervangen.
Die benzine op je hand met de choke is als je hem voor de luchtinlaat houdt neem ik aan, dat zou op versleten plaatjes kunnen duiden.

Verder snap ik niet wat er bedoeld word met 'ik heb de stationair sproeier op elke stand geprobeerd', je bedoeld daarmee de gasnaald ?
Je hebt met de stationairschroef wat geprobeerd zeg je, hoe ver heb je die ingedraaid ?
En heb je ook de luchtstelschroef al geprobeerd ?
Meest linkse schroef is je luchtstelschroef, de rechtse ( in het midden van de carb ) voor stationair.

Vraag me ook sterk af of het wel carb afstellingsprobleem is als je 90% van je luchtinlaat moet afplakken wil ie redelijk lopen met sproeier 90.
Ook valse lucht zou wel heel veel moeten zijn dan, maar niet onmogelijk misschien, durf ik niet te zeggen.
Misschien als heel de linker krukaskkeerring weg is ofzo ?
Of dat het spruistukrubber naast wat scheuren voor de rest ook gewoon op is en poreus..geen idee of da kan eigenlijk maar goed.
Davie04
Schakelrijder

Oh hahahaha, bij raadsels denk ik meteen aan jou. Jij bent hier tenslotte de professional, nie ik ;)
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Davie04 schreef:Oh hahahaha, bij raadsels denk ik meteen aan jou. Jij bent hier tenslotte de professional, nie ik ;)
:wtf:

Heel erg verre van...
Die titel pro tuner slaat helemaal nergens op, das gewoon omdat ik vaak reageer..maar of alle reacties ook echt zinnig zijn is een ander verhaal :lol:
En soms roep je dan bij toeval iets wat klopt :crazy:
Luuk32154
Beginnende Derbi fan

42 schreef:
Davie04 schreef:Isgoed man, misschien heeft 42 hier nog wat aan toe te voegen. Who knowsss
Ik had deze expres links laten liggen, lol.
Als er dingen gebeuren zoals hier, dat ie de ene dag wel wat doet en dan de andere dag zonder dat er wat veranderd is opeens niet, is altijd lastig.
Zou sowieso eerst beginnen met een nieuw spruitstuk rubber dan weet je zeker dat dat het niet is.
Als er barsten in zitten zal je die sowieso toch een keer moeten vervangen.
Als de membraanplaatjes net zo oud zijn zou ik die ook gelijk vervangen.
Die benzine op je hand met de choke is als je hem voor de luchtinlaat houdt neem ik aan, dat zou op versleten plaatjes kunnen duiden.

Verder snap ik niet wat er bedoeld word met 'ik heb de stationair sproeier op elke stand geprobeerd', je bedoeld daarmee de gasnaald ?
Je hebt met de stationairschroef wat geprobeerd zeg je, hoe ver heb je die ingedraaid ?
En heb je ook de luchtstelschroef al geprobeerd ?
Meest linkse schroef is je luchtstelschroef, de rechtse ( in het midden van de carb ) voor stationair.

Vraag me ook sterk af of het wel carb afstellingsprobleem is als je 90% van je luchtinlaat moet afplakken wil ie redelijk lopen met sproeier 90.
Ook valse lucht zou wel heel veel moeten zijn dan, maar niet onmogelijk misschien, durf ik niet te zeggen.
Misschien als heel de linker krukaskkeerring weg is ofzo ?
Of dat het spruistukrubber naast wat scheuren voor de rest ook gewoon op is en poreus..geen idee of da kan eigenlijk maar goed.
thanks voor je antwoord!
Toen ik zei dat hij de eerste dag met de filter 90% dichtgetaped te hebben liep hij wel je kon erop rijden maar langer dan een minuut stationair lopen lukte niet, maar wat ik denk is dat de tape het gewoon steeds meer begaf want de 2de dag liep hij amper en de 3de dag liep hij niet dus dat zal dan wel de tape zijn die weer lucht doorlaat.
Membraan is een paar weken geleden veranderd, in die tussentijd heb ik een paar backfires gehad dus ik hoop dat dat geen schade aanricht (ik weet niet zeker of dat dat doet volgensmij had ik dat ergens gelezen) backfires zijn inmiddels al weg trouwens. Rubber is besteld zal hem er later op zetten. Zelfs als ik trouwens de inlaat met 90% blokkeer loopt hij 10 seconden ofzo stationair en flikkert hij weer uit. Excuses trouwens dat ik zei dat ik de "stationair sproeier" op elke stand heb geprobeerd, ik bedoelde gewoon de mengselschroef of idle schroef hoe het ook maar genoemd wordt, zelfs op het meest dichts mogelijk kon hij niet stationair lopen. De keerring is er gelukkig nog gewoon even het vliegwiel eraf gehaald. ik denk eerlijk gezegd niet meer dat er valse lucht getrokken wordt maar dat de carb gewoon amper benzien doorlaat want hij zou toch veel toeren moeten idlen als hij zoveel valse lucht zou trekken en voldoende benzine zou geven, ook valt hij GELIJK uit als ik de inlaat 100% blokkeer dus dan is hij volgensmij helemaal niet meer van lucht voorzien
Davie04
Schakelrijder

Als je de stationair schroef dicht/indraait gaat ie alleen maar hogere toeren lopen. Dit probleem klinkt alsof het ver boven mijn kennis ligt. Misschien dat een van onze andere "pro-tuners" dit probleem herkent ;)
Luuk32154
Beginnende Derbi fan

Davie04 schreef:Als je de stationair schroef dicht/indraait gaat ie alleen maar hogere toeren lopen. Dit probleem klinkt alsof het ver boven mijn kennis ligt. Misschien dat een van onze andere "pro-tuners" dit probleem herkent ;)
Ja ik haal gewoon even een nieuwe carb en dan zie ik wel hoe het gaat hij heeft namelijk nooit echt stationair gelopen met deze carb
Plaats reactie