Nee ik heb niks veranderd aan de sproeier. Hij reed na het vervangen van de originele uitlaat nog steeds erg goed. Maar nadat ik de prop erin had gedaan reed hij pas zo.42 schreef:Merlijn : Heb je een kleinere sproeier er in gedaan toen je de ori uitlaat hebt teruggeplaatst ?
Het 'afstel' topic
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 2T Racing E2 2009-2011
Re: Het 'afstel' topic
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Denk dat het met een kleinere sproeier een stuk beter zal rijden.
Denk qua maat ergens tussen de 82 en 88 ofzo.
Hoewel dat niet alle problemen verklaart misschien, dat hoog in toeren schieten en dan langzaam meer snelheid krijgen is vreemd..
Hoewel dat niet alle problemen verklaart misschien, dat hoog in toeren schieten en dan langzaam meer snelheid krijgen is vreemd..
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 2T Racing E2 2009-2011
Het begon nadat de brommer stil was gevallen tijdens het rijden. Waarna ik de brommer liet maken bij GoParts en zij vertelden me dat het alleen lag aan een bougie die ze hadden moeten vervangen en dat ze de koppeling en carburateur hadden afgesteld. Daarna gebeurde het pas met dat de brommer in plaats van tot maximaal 8000 toeren tot de 10.000 maximaal gaat en het vermogen een stuk lager is. Daarvoor trok hij wel een stuk sneller op voor het afstellend dus van GoParts.42 schreef:Denk dat het met een kleinere sproeier een stuk beter zal rijden.
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Aprillia sx50 Factory 2020
Morge 42,
Ik heb hem net gestart stationairschroef 1 hele slag ingedraaid en hij viel gewoon weer uit. Misschien sproeier 90 proberen als het weer beter weer word?
Ik heb hem net gestart stationairschroef 1 hele slag ingedraaid en hij viel gewoon weer uit. Misschien sproeier 90 proberen als het weer beter weer word?
- 42
- Pro tuner
Merlijn ; Aha..als ze de koppeling hebben afgesteld zou je zeggen dat ie nu dus slipt, dat zou dat gedoe met de toeren iig verklaren. Kijk even of je de nippel van de koppelingshendel op het stuur iets terug in kan draaien, zal misschien al schelen.
Zat ik al aan te denken maar vond het vreemd dat dat nu opeens gebeurde zonder directe aanleiding, maar als ze daar aan hebben gezeten bij goparts dan is het wel te verklaren.
Zou terug gaan naar Goparts en ze vertellen wat er aan de hand is en laat ze het maar opknappen, dit lijkt op prutswerk.
Tijn : Das teleurstellend..lol.
Wat gebeurd er als je hem nog verder indraait ?
Ook zou je nog wat met de stand van de gasnaald kunnen proberen of eventueel een andere stationairsproeier.
Je kan proberen met andere hoofdsproeier maar die heeft wat minder effect op stationair plus dat je het juiste afstellen van de hoofdsproeier op vol gas moet doen in feite, dat is het belangrijkste dat dat goed zit, als je te arm rijdt heb je kans op warmloper.
Zat ik al aan te denken maar vond het vreemd dat dat nu opeens gebeurde zonder directe aanleiding, maar als ze daar aan hebben gezeten bij goparts dan is het wel te verklaren.
Zou terug gaan naar Goparts en ze vertellen wat er aan de hand is en laat ze het maar opknappen, dit lijkt op prutswerk.
Tijn : Das teleurstellend..lol.
Wat gebeurd er als je hem nog verder indraait ?
Ook zou je nog wat met de stand van de gasnaald kunnen proberen of eventueel een andere stationairsproeier.
Je kan proberen met andere hoofdsproeier maar die heeft wat minder effect op stationair plus dat je het juiste afstellen van de hoofdsproeier op vol gas moet doen in feite, dat is het belangrijkste dat dat goed zit, als je te arm rijdt heb je kans op warmloper.
-
- Beginnende Derbi fan
Ik heb niet gekeken wat er verder gebeurt. Maar iemand die ik ken heeft een 80cc en die loopt altijd gelijk mooi. Zou dit niet nog aan de luchtschroef kunnen liggen?
- 42
- Pro tuner
Kun je ook wat mee proberen inderdaad, zou rond de anderhalve slag uitgedraaid horen te zijn maar heb de mijne ook wel eens op maar net 1 slag gehad omdat hij anders te lang hoog in toeren bleef ( bleek later door valse lucht )
-
- Beginnende Derbi fan
Die van mij blijt ook soms te lang hangen. Maar ik ga als het volgende week warmer is eerst die luchtschroef proberen. En anders sproeier 90 erin doen
- 42
- Pro tuner
Idd slim om ff te wachten, je zal zien als je em op deze temperatuur afsteld dat je straks opnieuw kan beginnen.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Seda X-Treme limited uit 2017
Beste mensen,
Ik heb een vraag over het afstellen van mijn senda. Ik wil namelijk meer trekkracht maar hoef niet zo zeer meer topsnelheid. Kan iemand mij tips geven hier over? Alvast bedankt
Ik heb een vraag over het afstellen van mijn senda. Ik wil namelijk meer trekkracht maar hoef niet zo zeer meer topsnelheid. Kan iemand mij tips geven hier over? Alvast bedankt
- DaanH
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016 - Locatie: Genemuiden
Dan zou je andere tandielverhouding kunnen kiezen ga je iets minder snel maar wel meer trekkracht weet niet wat je nu hebt?
Je zou ervoor kunnen kiezen om je voortandwiel maatje kleiner te nemen en kijken hoe dat gaat
Je zou ervoor kunnen kiezen om je voortandwiel maatje kleiner te nemen en kijken hoe dat gaat
Remmen is angst, Gang is alles!
-
- Banden plakker
Ik rij nu met alles standaard
- 42
- Pro tuner
Begrensd ook ?
-
- Banden plakker
Ja alleen een grotere sproeier
- 42
- Pro tuner
Je kan de prop in de uitlaat iets uitvijlen als dat gaat, of als dat niet gaat de prop er helemaal uithalen en er een prop inzetten die je uit kan vijlen.
Die vijl je dan stukje bij beetje uit tot je iets van 60-65 gaat en dan kun je er vanachter een groter tandwiel er op zetten zodat je weer een legale snelheid hebt van rond de 55 ( voorste tandwiel is wss een 11 dus kleiner van voor zal niet gaan )
Zal wel je ketting misschien ook verlengd moeten worden.
Die vijl je dan stukje bij beetje uit tot je iets van 60-65 gaat en dan kun je er vanachter een groter tandwiel er op zetten zodat je weer een legale snelheid hebt van rond de 55 ( voorste tandwiel is wss een 11 dus kleiner van voor zal niet gaan )
Zal wel je ketting misschien ook verlengd moeten worden.
-
- Beginnende Derbi fan
Jo 42,
Ik heb er gister sproeier 90 in gedaan nu zakt die wel gelijk terug in toeren. Alleen ik weet ik nog niet of het start probleem is opgelost, denk ik nog beetje afstellen
Ik heb er gister sproeier 90 in gedaan nu zakt die wel gelijk terug in toeren. Alleen ik weet ik nog niet of het start probleem is opgelost, denk ik nog beetje afstellen
- 42
- Pro tuner
Nice.
Vergeet niet je bougiekleur te checken, dat 90 verbetering geeft is mooi maar misschien moet ie nog groter voor beste afstelling.
Er rijden ontgrensde brommers met groter, 93 is veel gebruikt heb ik t idee en zelf heb ik een 100 er in..had wel wat valse lucht denk ik dus vandaar best groot.
Vergeet niet je bougiekleur te checken, dat 90 verbetering geeft is mooi maar misschien moet ie nog groter voor beste afstelling.
Er rijden ontgrensde brommers met groter, 93 is veel gebruikt heb ik t idee en zelf heb ik een 100 er in..had wel wat valse lucht denk ik dus vandaar best groot.
-
- Beginnende Derbi fan
Jo 42,
Ik heb net ff gekeken naar me boogie na halve week rijden en hij is niet wit. Hij is wel wat lichter bruin maar niet wit.
Ik heb net ff gekeken naar me boogie na halve week rijden en hij is niet wit. Hij is wel wat lichter bruin maar niet wit.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Waarschijnlijk sproeier 92 erin en luchtschroef afstellen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- 42
- Pro tuner
Jo Tijn
Dan zit je iig aardig in de buurt.
Je zou idd nog iets groter kunnen proberen, als ie dan nog beter rijdt mag de bougie best wat donkerder.

Dan zit je iig aardig in de buurt.
Je zou idd nog iets groter kunnen proberen, als ie dan nog beter rijdt mag de bougie best wat donkerder.