Brommer komt niet in toeren
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme 2004
Brommer komt niet in toeren
Hallo,
Ik heb pas een brommer gekocht maar hij komt niet meer in toeren.
Het gaat om een Derbi x-treme 2004, 70cc airsal. Toen ik de brommer kocht deed de brommer het gewoon goed, maar na een dag rijden kwam hij niet meer op toeren. Ik heb de carburateur(dellorto 17.5mm, sproeier 96 of 98 niet zeker) nagekeken en lijkt niks mis mee(kan ook niet aan de afstelling liggen omdat hij het gewoon deed en niks aan is veranderd), alleen de choke is dichtgedraaid met een schroef( maar dit is geen probleem toch?). De bougie was wel wat zwart maar dat kan komen door de redelijk ruime olie mengsel. Heb de bougie maar vervangen in geval dat.
Nu weet ik dus niet wat het zou kunnen zijn.... Iemand een idee??
Ik heb pas een brommer gekocht maar hij komt niet meer in toeren.
Het gaat om een Derbi x-treme 2004, 70cc airsal. Toen ik de brommer kocht deed de brommer het gewoon goed, maar na een dag rijden kwam hij niet meer op toeren. Ik heb de carburateur(dellorto 17.5mm, sproeier 96 of 98 niet zeker) nagekeken en lijkt niks mis mee(kan ook niet aan de afstelling liggen omdat hij het gewoon deed en niks aan is veranderd), alleen de choke is dichtgedraaid met een schroef( maar dit is geen probleem toch?). De bougie was wel wat zwart maar dat kan komen door de redelijk ruime olie mengsel. Heb de bougie maar vervangen in geval dat.
Nu weet ik dus niet wat het zou kunnen zijn.... Iemand een idee??
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Brommer komt niet in toeren
Check je luchtfilterslang eens of er benzine of olie in zit.
-
- Banden plakker
Ik heb een powerfilter dus niet van toepassing bij mij, en heb deze eveneens schoon gemaakt.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM - Gallery: https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=23984
Kan zeker wel aan de afstelling liggen, het weer kan flink wat invloed hebben op je afstelling. Choke dichtdraaien met een schroef lijkt mij niet zo heel handig overigens, hoe heb je het precies gedaan?
-
- Banden plakker
het probleem kwam van de ene op andere dag kan dat als nog aan het weer liggen? Choke hebben de vorige eigenaars gedaan, dichtgedraaid met schroef met wat ander materiaal(soort draad lijkt het)bart_rs2 schreef:Kan zeker wel aan de afstelling liggen, het weer kan flink wat invloed hebben op je afstelling. Choke dichtdraaien met een schroef lijkt mij niet zo heel handig overigens, hoe heb je het precies gedaan?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM - Gallery: https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=23984
Doet hij het stationair ook? Is het altijd ongeveer bij hetzelfde toerental of hangt het van de versnelling/belasting af
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Tip 1: Doe er een normale choke in.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
Oke, zal ik bestellen. maar heeft dat invloed op afstelling of niet?derbi-ftw schreef:Tip 1: Doe er een normale choke in.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Ja anders kun je deze niet volledig of goed afstellen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
bij stationair doet hij hetzelfde, maar stationair valt hij snel uit als ik niet wat gas geefbart_rs2 schreef:Doet hij het stationair ook? Is het altijd ongeveer bij hetzelfde toerental of hangt het van de versnelling/belasting af