Ik ben opzoek naar een nieuwe cillinder ongeveer 80cc die ook goed gebruikt kan worden als daily maar wel snel en veel koppel. Zelf heb ik een paar cillinders gezien maar weet niet of ze wel voor een daily zijn: italkit 78cc, mhr 80cc, stage 6 77cc, mhr team 7t 80cc welke van deze 3 heeft het meeste koppel en snelheid en welke beste voor daily als iemand nog andere goede weet hoor ik het graag
Laatst gewijzigd door moltygo op wo 25 nov 2020, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk je zelf dat je er dit jaar nog uit gaat komen welke cilinder je gaat nemen of wordt t 2021, wie weet komen er dan nog meer bij om uit te kiezen, kan je beter ff wachten nog...
Jonguh toch
Eerst wilde je een 70, iig eentje die op ori krukas kan en nu kom je met behoorlijk krachtige cilinders als de stage 6, die echt niet aan te raden is met ori krukas.
Nee ben ook van plan om mijn blok meteen een revisie te doen dus meteen andere krukas nee maar of je word met 70cc gepakt of met 80cc liever niet maar ja dan kan je beter meteen met wat meer rijden
Ik zou als ik jou was eerst even de risico's doornemen. Zo te horen ben je nogal wispelturig.... Als je nou gewoon voor een knap en snel 50cc cilindertje gaat zoals een doppler vortex, en een cross uitlaat neemt, de voca 50/70 of scr corse cross Chrome, dan ben je ook snel zat. Als je een 80 koopt met je niet alleen het cilindertje vervangen hé. Denk aan je cilinderkit, krukas, lagers,membraan of plaatjes, koppeling, uitlaat en carburateur. Kortom, een set-up kost gewoon €500-€700. En dan nog een spruitstuk, luchtfilter. Dat bedrag is als je het zelf doet. als ik jou was zou ik eerst even 50 snel rijden, dat kan voor €100 al, en als je dan nog steeds per sé harder moet, kan je altijd nog overgaan.
Bedankt voor je reactie ik heb eerder een snellere uitlaat gehad ging toen ook 95 maar toen wilde ik nog sneller en meer koppel denk niet dat je met een snellere 50cc zo heel veel verschil merkt behalve misschien met een bidalot 50cc maar die is ook bijna 400 euro vgm. Daarom wil ik een 70 tot 80cc ik weet dat ik wel meer kwijt ben dan alleen één cillinder. Klinkt lullig maar heb nog niet echt een indicatie van welke van de bovenstaande cillinder die ik eerder heb genoemd. Maar waardeer ik wel jullie reacties heb daar ook wel wat aan.
Als ik t wist zou ik t zeggen, maar ken eigenlijk alleen de Stage6, is een beest waar 23pk uit te krijgen valt maar ook standaard erg krachtig is.
De MHR is ook een hele goede en uit de Italkit zou 25 pk te halen zijn, met optimale set up etc.
Maar verder weet ik er niks van.
Oké bedankt dus als ik het goed begrijp levert de italkit de meeste pk maar stage 6 is erg krachtig en mhr ook goed. Zou dan voor dagelijks gebruik de italkit of stage 6 beter zijn?
allereerst wil ik toch weer even eerlijk zijn. ga nou niet kijken naar de pk's. 24 of 26, het boeit niks die 1 of 2 theoretische pk's. hier heb je alleen wat aan als je je carter aanpast, flowen, afstemmen op je cilinder en je cilinder aanpast uitlaat aanpast. kijk gewoon naar een net 70cc of 80cc cilindertje. kijk voor een slijtvaste merknaam of voor een mooi iets, uitlijk bvb 2fast 70, of metrakit pro race 70 of 80 of voor bekenheidsmerkje malossi 80 replica. tevens hoor ik je 2 dingen zeggen. ik wil snel, en ik wil koppel. maar het hang af van toeren bereik. wil je 130 moet je gaan voor iets snels en hoogtoerigs gaan. wil je 100 en veel koppel moet je gaan voor een tpr86 ofzo. naar die pk's meot je echt niet kijken, zo ver kom je waarschijnlijk niet onder de 1000,- dan moet je meerdere uitlaten testen, carburateurs etc etc. als je iets duidelijker ben over wat je wilt, wat je budget is. dan kunnen we wel met je kijken naar hoe/wat. derbi FTW heeft veel ervaring en weet ook vast wel welke pijpjes aar goed bij gaan. maar eerst is het belangrijk was je wilt, hoe hard wil je, hoe snel wil je optrekken en wat mag het kosten.
Wat ik zoek bij een cillinder is veel koppel en een leuke top 110 zou al voldoende zijn maar meer is niet heel erg ook wil ik een cillinder waarbij je niet je Carter moet bewerken ik ga hem gebruiken als dailly en voor weekend beetje touren voor alleen heb ik ongeveer 400 euro over heb zelf al een krukas gezien die was 116euro plus koppelingsplaten met veertjes van stage 6 44euro dan heb ik ongeveer 250 voor cillinder en extra wat nodig is hopelijk heb ik beantwoord dat je nu meer ziet wat ik wil met cillinder zo niet vraag maar raak dankuuu
ten eerste is carter niet nodig om te bewerkern, maar die vermogens resultaten die jij noemde, zijn vgm allemaal met bewerkte cartes, dis de scherpe kantjes eraf zodat het beter stroom, even simpel uitgelegd. als je echt 80 voor de koppel wilt met 250 zou ik zelf voor deze gaan: https://www.josdijkman.nl/cilinderkit-t ... d50b0.html
dan zal je voorlopig wel even met je eiegen carb en uitlaat moeten doen, ik weet niet welke uitlaat en carb je momenteel hebt?
Ja kom ik weer met een nieuwe vraag wil gewoon zeker zijn van me zaak in me geld maar de tp 80 die je bedoelde gaat die sneller van 0-100 dan de stage 6 77cc of italkit 78cc? Want lijkt me gewoon leuk om vlot op te trekken naar de 100 heb je niks aan maar wel leuk.
oke, het principe van een 2takt is door allerlei specificaties van een cilinder zoals spoelpoorten, uitlaatpoorten en de hoeken ervan, creeer je een eigenschap. die tp is onderin trekt die snel, maar boven in de toeren trekt die niet. stel je hebt die tpr, die trekt de eerste meters sneller op omdat het een laagtoerige cilinder is. maar als je bijvoorbeeld een mhr team 80 hebt trek je vanaf de 6750 toeren heel hard op, tot de 13k.en een kilometertje of 130. dus als je in dat toerengebied rijdt ben je snel weg. maar je moet dus veel toeren en lawaai maken. stel je hebt die tpr die is laagtoerig, daar ga je vananf 3000 tot 9000 toeren snel trekken. tot een kilometertje of 100. ik weet zo snel de eigenschap niet van de cilinders. maar je hebt dus een bepaald gebied waarin de cilinder het meeste vermogen levert.
dont pin me on it, maar zo heb ik het volgends mij wel redelijk uitgelegd.
Ja bedankt van je info heb er wel wat aan. Is het met cillinders qua powerband het zelfde als met uitlaten heb een leovince X flight gehad die heeft volgensmij een powerband van 7500 tot 9000 ofz een middeltoerig maar ik vind dat die ook genoeg kracht heeft of werkt het met zo een cillinder heel anders? Want is het raar dat ik zeg dat ik het dan logisch lijkt dat een wat laagtoerige cillinder sneller optrekt omdat die dan sneller in zijn powerband komt?
Powerband werkt hetzelfde ja, je hebt altijd een bepaald toerengebied waarin een cilinder of uitlaat het beste presteert.
Meeste echt hoogtoerige hebben in het lage toerengebied maar weinig te bieden en rijdt dus niet echt ontspannen omdat je constant hoge toeren moet maken.
Laagtoerige cilinder, zeker in combinatie met laagtoerige uitlaat trekt idd sneller op dan een hoogtoerig snelheidsbeest, tot een bepaalde snelheid uiteraard, komt ie zn powerband dan gaat ie er weer voorbij maar das een stuk later pas.
Ik vind zelf veel koppel en hard optrekken leuker dan dik over de 100 kunnen, snelheid went en er zijn maar weinig plaatsen waar je er veilig mee weg komt..en wordt je gepakt ben je alles kwijt.
Dus oke dan is de tpr 80 wel beter misschien die trekt nog sneller op ook maar hoe hard zou die gaan wat meestal is het toch zo dat gietijzeren cillinders minder snel zijn?
Quote :
Zeer snelle cilinderkit van Top performance A-Kwaliteit. Gietijzer. Mits goede afstelling + uitlaat is er een topsnelheid te behalen van ongeveer 120 / 130kmph.
Incl losse binnenkop voor betere koeling.
Voor nieuw type Derbi motor (D50B0)
Die andere jongen op dit forum met italkit 78 dacht dat de italkit ongeveer in zijn powerband bij 7000 toeren begint ongeveer hetzelfde als een leovince uitlaat maar hoe moet ik dan zien zeg maar bij 3000 toeren in powerband is het dan dat als je gas geeft en weg rijdt meteen in je powerband komt kan je dan wel echt rustig blijven rijden als je voor grotendeels in je powerband rijdt?
Tot de 7000 zal t niet zo vlot gaan, zodra je in zn powerband bent wel.
Als de powerband bij 3000 zou beginnen zit je er uitaard eerder in en kun je makkelijker in band blijven.
En ligt er aan wat je onder rustig rijden verstaat.