revisieset ezrider

Algemene vragen over Derbi.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007

revisieset ezrider

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

hallo,

ik ben van plan om van de winter zelf mn blok te gaan reviseren.
nu zag ik op marktplaats een advertentie van ezrider voor een complete blokrevisieset voor 180 euro. daar zit ook een cilindersetje en een krukas bij. maar ik vroeg mezelf af of het een beetje van kwaliteit was. ik ben niet zo zeer van plan om mijn huidige cilinder weg te doen voor die cilinder maar meer als reserve.
is er iemand die dit setje ooit heeft gekocht of kan ik beter gewoon pakkingen en lagers kopen?
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Aprilia2008
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 2008

Re: revisieset ezrider

Ongelezen bericht door Aprilia2008 »

Als je de cilinder en krukas niet echt nodig hebt zou ik dit niet doen. Gewoon alles apart bestellen, dat weet je ook precies wat je koopt.
Ik moet wel zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb dus ik kan ook fout zitten.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Aprillia sx80 2007

Oh oke,
Heb nu een doppler vortex en hij bevalt me wel. (Lekker snel) maar de reden van revisie is omdat ie van 2008 is en ik de geschiedenis van t blok niet weet. Ook schiet hij redelijk vaak uit zn versnellingals ik met een laag toerental omhoogschakel.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Ben het met Aprilia2008 eens dat je beter alles los kan bestellen zodat je weet wat je koopt.
Ik ken de set zelf niet en heel misschien kunnen ze op 1 of andere manier heel goedkoop toch kwaliteit leveren maar lijkt me onwaarschijnlijk dat je voor 180 eu een goede krukas, cilinder en pakking en lagerset hebt.

De dingen die ik herken van de standaard set, die duurder zal zijn dan die van 180 is een zuiger van Naraku wat low end is.
En de cilinder zal ook wel Naraku zijn.
Zonde van je geld, zeker aangezien je net een nieuwe Vortex hebt.
Beter koop je een goede revisieset met kwaliteit spul, ben je rond de honderd voor kwijt afhankelijk van wat je allemaal wilt vervangen qua lagers.
En dan hou je geld over voor als je eventuele ellende in je blok tegenkomt.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Aprillia sx80 2007

Ja oke das eigenlijk wel logisch.
Ik had jou (42) in het forum een keer zien spreken over een revisie bij jan poppe.
Ik woon in middelburg en vroeg me af of je dat nog had gedaan en wat de kosten zo’n beetje zijn.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Whut ?
Nog een Zeeuw ? :thumbup:

Maar klopt ja, dat was ik even van plan, heb echter besloten het niet te doen.
Ik lees heel veel goede reviews over Poppe maar heb zelf wat mindere ervaring.
Ik had voor deze brommer een ramp brommer die steeds s;lechter werd naarmate ik er meer aan sleutelde, toen er een probleem met de RS was durfde ik het zelf niet aan om ook aan deze te gaan sleutelen.
Had dus de brommer laten ophalen door em ( das wel top service ) vanwege wat later bleek een carb probleem, afgesproken dat er overleg zou zijn als er dure nieuwe spullen opmoeten en toen wilde hij opeens zonder te overleggen mn hele cilinder gaan vervangen, die zou versleten zijn omdat de zuiger niet op tijd vervangen was en aluminium cilinders zijn dan op volgens hem als dat niet op tijd gebeurd.
Kwam ik achter omdat ik zelf maar eens belde over hoe het ervoor stond.
Bij mijn weten heb ik gewoon de gietijzeren ori cilinder er op.
Ook heeft hij pas na dat telefoongesprek de compressie gemeten die volgens hem nog prima was toen opeens dus hoefde de cilinder toch niet vervangen..
Ook de hele communicatie ging heel slecht, lastig te pakken te krijgen zowel telefonisch als via mail.
Als je belt en een medewerker van em opneemt en je naar hem vraagt komt ie mopperend naar de telefoon gelopen dat ie steeds gestoord wordt.
Wat wel weer erg netjes van em was is dat ik de reparatie niet hoefde te betalen, hij had alleen wat aan de carb gerommeld en toen was het weer goed, nog geen kwartier werk, maar de brommer dus wel opgehaald en gebracht, heb em dus ook wel wat gegeven.

Em daarom toch maar het voordeel van de twijfel gegeven en later gemaild over reviseren.
De revisie van het losse, schone blok zou als ik zelf materiaal leverde rond de 200 kosten wat niet veel is.
Maar omdat de communicatie weer ruk ging, kreeg weer geen antwoord na wat vragen, er vanaf gezien en besloten het zelf te gaan doen met een maat eind oktober.

Lang verhaal maar dan weet je mijn ervaring igg,
De service op de comm na is erg goed en ik wil geloven dat ie technisch ook goed is.maar het contact is dus erg moeizaam en dat van die onnodige nieuwe cilinder blijf ik vreemd vinden.
Ik heb ook JDK motoren gevraagd, die doen het voor tussen de 300 en 400, stuk duurder gelijk, zelfde als brommerzaak in Souburg dus ik zou waarschijnlijk toch voor Poppe gekozen hebben denk ik als ik het niet zelf had gaan doen.
Plaats reactie