Hallo mensen van het goede leven,
Ik heb een weekje geleden een nieuw derbi projectje aangeschaft, de brommer loopt niet maar heeft wel veel compressie. De oliepomp zit er nog gewoon op (weet niet of dat een verschil maakt).
Eergisteren hebben we een nieuwe bougie gekocht en er in gezet. Hij gaf nogsteeds niet een goede vonk dus had ik vandaag de cdi van mijn werkende derbi op de niet werkende gezet. Ik heb geprobeert te kicken en aan te lopen maar hij deed het niet.
Het is me wel een keer gelukt om hem aan te kicken maar toen haperde ie en viel hij weer uit. Hetzelfde geldt voor het aanlopen.
Iemand enig idee wat er mis mee is?
Brommer start niet
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme '07
Brommer start niet
Built not bought
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Brommer start niet
Draadbreuk bougiekabel, depressieve bougiedop, dronken ontstekings spoeltjes, slecht contact of massa ergens, de duuvel.
Ik denk zelf t laatste.
(Als hij nog steeds niet goed vonkt..anders moet je het in benzinemengsel gaan zoeken, bougie is nat ? )
Ik denk zelf t laatste.
(Als hij nog steeds niet goed vonkt..anders moet je het in benzinemengsel gaan zoeken, bougie is nat ? )
Laatst gewijzigd door 42 op ma 24 aug 2020, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Derbi fan
Draadbreuk in bougiekabel en een deprimerende bougiedop is het niet aangezien hij het met een werkende cdi, dus ook de bougiekabel- en dop, nogsteeds niet deed. Spoeltjes of slecht contact kan nog wel eens moet ik morgen maar eens naar kijken42 schreef:Draadbreuk bougiekabel, depressieve bougiedop, dronken ontstekings spoeltjes, slecht contact of massa ergens, de duuvel.
Ik denk zelf t laatste.
Built not bought
- 42
- Pro tuner
Oke, dat sluit al iets uit ja.
Even alle contacten en frame waar massa op zit ff schoonkrabben, desnoods een massa kabel van blok naar accu doen, hielp bij mn vorige brommer ook.
Spoel zou iets van 700ohm weerstand moeten geven als ik me goed herinner wat ik een uur geleden gelezen heb in een reactie van Garfield dacht ik.
Weet ik niet zeker, alles langer dan 5 minuten geleden is twijfelachtig op dit moment..
Even alle contacten en frame waar massa op zit ff schoonkrabben, desnoods een massa kabel van blok naar accu doen, hielp bij mn vorige brommer ook.
Spoel zou iets van 700ohm weerstand moeten geven als ik me goed herinner wat ik een uur geleden gelezen heb in een reactie van Garfield dacht ik.
Weet ik niet zeker, alles langer dan 5 minuten geleden is twijfelachtig op dit moment..

-
- Derbi fan
Welke massakabel het blok, ik neem aan degene van de ontsteking? Anders zou ik het niet weten42 schreef:Oke, dat sluit al iets uit ja.
Built not bought
- 42
- Pro tuner
Die ja.
En het blok maakt via frame massa maar dat kan door roest en rommel wel eens niet meer helemaal lekker gaan.
Om dat uit te sluiten kun je een massadraad maken die je met een oogje onder een boutje van het blok doet en op de min van de accu aansluit.
Maar of dat echt het probleem is betwijfel ik eigenlijk, maar om alles uit te sluiten qua slechte massa is het wel vrij snel gedaan.
En het blok maakt via frame massa maar dat kan door roest en rommel wel eens niet meer helemaal lekker gaan.
Om dat uit te sluiten kun je een massadraad maken die je met een oogje onder een boutje van het blok doet en op de min van de accu aansluit.
Maar of dat echt het probleem is betwijfel ik eigenlijk, maar om alles uit te sluiten qua slechte massa is het wel vrij snel gedaan.
-
- Derbi fan
Ik heb vandaag voor de gein weer eens geprobeert de brommer aan te rennen zonder er nog iets aan te doen, en hij liep! Ik heb dr zelfs nog een stuk op gereden. Hij haperde wel enorm en het gas bleef ook erg haken, maar hij deed het wel.42 schreef:Die ja.
Daarna heb ik nog een paar keer geprobeert te kicken en nog een paar keer aanrennen maar toen deed ie t weer niet, ligt dat aan slechte connectie of is dat iets anders?
Built not bought
- 42
- Pro tuner
Zou goed kunnen als ie t de ene x wel doet en andere niet.
Andere oorzaak kan maar zou t idd eerst in het elekt gedeelte gaan zoeken
Andere oorzaak kan maar zou t idd eerst in het elekt gedeelte gaan zoeken