membraam is het enige eigenlijk dat nog niet vervangen is zou het daar aa kunnen ligge? het geluid klinkt bijna dubbel onder in toere geen enkel probleel stationair kan hij ook goed gas geven naar hoge toeren
maar vanaf ik rijd en de powerband in kom klinkt het net alsof hij gaat vastlopen ofzo
Mermbraanplaatjes klinkt niet helemaal logisch bij dit verhaal..meestal heb je onderin dan juist de problemen als die versleten zijn maar ik ken ook wel gevallen dat het geholpen heeft.
Vrees dat ik het ook niet weet verder
pfff ben ok echt ten einde raad heb al alles geprobeerd... rij wel met 12 52 weet niet of dit voor problemen als dit kan zorgen xd vanaf ik voorbij de 70 word het geluid echt beroerd
Hoeveel toeren maak je op top ?
Maar 11-52 of 12-52 zou in principe wel moeten kunnen..als ie maar niet te veel toeren maakt..ik doe 11k maar er zijn er die 13k of meer doen.
zit met een klein probleempje heb net een nieuwe 80cc cillinder geplaats maar de cillinderkop raakt het frame ... heb bang dat de cillinderkop uiteindelijk scheurd ofz iemand tips?
Joww heb een paar vraagjes waar ik nooit egt een goed en duidelijk antwoord op gekregen heb
Ik heb momenteel een hm derapage rr 50 van het jaar 2009
Heb daar een arrow uitlaat opgezet en het reed met een top performance 50cc cilinder en een 19 mm carbu 85km/h
Heb nu een maand geleden een top performance 70 cc erop gemonteerd en ik voel veel verschil in koppel optrekken dus maar de topsnelheid is niet egt gaan veranderen
Zou graag met deze brommer 100+ rijden hoe zou ik dit kunnen doen zonder mijn volledige blok kapot te rijden na een paar 1000 km?
Ik hoop op een snelle reactie alvast bedankt iedereen!!!!
Joww heb een paar vraagjes waar ik nooit egt een goed en duidelijk antwoord op gekregen heb
Ik heb momenteel een hm derapage rr 50 van het jaar 2009
Heb daar een arrow uitlaat opgezet en het reed met een top performance 50cc cilinder en een 19 mm carbu 85km/h
Heb nu een maand geleden een top performance 70 cc erop gemonteerd en ik voel veel verschil in koppel optrekken dus maar de topsnelheid is niet egt gaan veranderen
Zou graag met deze brommer 100+ rijden hoe zou ik dit kunnen doen zonder mijn volledige blok kapot te rijden na een paar 1000 km?
Ik hoop op een snelle reactie alvast bedankt iedereen!!!!
ik weet niet wat standaard tandwiel verhouding is op zoon HM derapage rr maar toen ik op mijn derbi een 70cc deed heb ik mijn voor tandwiel groter gemaakt door er inplaatsvan een 12 een 14 van te maken. en wat voor uitlaat heb je er op?
Ik heb geen derbi dus hoor niet helemaal thuis op dit forum maar heb toch een vraagje. Ik heb een ksr tr50 sm uit 2019 en heb de prop en geluidsdemper uit zijn originele uitlaat gehaald. Hij trekt nu een stukje beter maar hij rijdt nog steeds maar 50. wat moet ik nog veranderen zodat hij harder gaat en ik geen al te grote kosten moet doen?
Mijn tweede vraag is hoe ik mijn carburateur zo goed mogelijk afstel? Ik heb er wat aan gesprutst nadat ik mijn prop uit de uitlaat had gehaald maar nu weet ik niet of ik vermogen en snelheid misloop door dat ik er ben aangeweest…
Heb je al grotere sproeier gestoken ?
Wat precies is gepruts trouwens ?
Voor je dit soort dingen gaat doen is het aan te raden je een beetje in te lezen of vooraf hier te vragen.
Als je een prop verwijdert of andere uitlaat neemt oid en je doet er geen grotere sproeier in dat krijg je warmlopers en andere ellende.
Toeren begrenzer zit er waarschijnlijk nog op. Ik ben niet zo bekend met die ksr dingen, maar vgm moet je de cdi vervangen. Verder is enkel aan die schroefjes draaien wel te herstellen. Gewoon op d Woude setting zoeken als je die nog weet. Verder moet je ook een grotere sproeier erin doen zoals 42 zei.
Ik heb een Derbi Senda Xtreme uit 2009, volledig ontgrenst, Voca rookie uitlaat, prop is eruit, twv 13-53. En is goed afgesteld, alleen loopt hij maar 70. Is er een mogelijkheid om hem harder te laten lopen?
Dit is mijn setup;
Derbi senda xtreme 2008, Airsal 72 cc aluminium, doppler endurance, std dellorto 17.5 mm. Stage 6 streetrace 50/70/80. Twv 14/52
Mijn blok is recentelijk gereviseerd met een nieuwe krukas, alle lagers (ook baklagers) pakkingen etc. Met een leuke cilinder. Heb deze setup zo’n 80km ingereden. Was vandaag een stukje aan het rijden en trok hem even een keer door. Toen hij toeren begon op te bouwen ging ik dus steeds harder en opeens schoot hij zo’n 1000 toeren omhoog. Zat al op een redelijk hoog toerental (heb geen teller dus weet niet hoeveel precies) dus ik schrok me rot en liet het gas los. Daarna merkte ik niks geks. Is dit een kleine vastloper? Temp was 65 graden op mijn koso meter. Of is dit iets anders?
Beste brommer eigenaren, ik vroeg mij af of ik een andere cilinderkop moet kopen als ik een 70cc cilinder op mijn brommer zet? het is een OT blok dus voor 2006