Derbi Senda r'99 wil niet rijden!!!!!!!!

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
KleurenDoof
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda 2018

Derbi Senda r'99 wil niet rijden!!!!!!!!

Ongelezen bericht door KleurenDoof »

Hallo allemaal,

Ik heb laatst een brommer gekocht om op te knappen, alleen heb ik nu een aantal problemen waar ik mee zit en niet goed weet hoe ik deze kan oplossen! Ik heb hem gekocht en als laatst is er verteld dat deze een warmloper gehad heeft. (had ook 0 comopressie)
Ik heb de cilinderkop + wand eraf gehad en de zuiger was beschadigd zoals ik verwachte.. Ik heb er een nieuwe zuiger ingezet want de wand zag er nog goed uit geen extreme strepen ofzo.. de kop heeft wel wat beschadiging maar niet erg aantal krasjes en putjes van iets dat rond gevlogen heeft. na de nieuwe zuiger erop te doen had hij weer redelijke compressie niet zoals mijn 2018 model maar wel weer compressie.. hij start ook alleen rijd hij niet echt met volgas rijd hij net 10 kmpu denk ik...

Ik zat te denken waaraan dit kan liggen versleten koppelingsplaten? wand toch niet goed? of iets anders?
Buiten dit probleem komt hij wel erg snel op temperatuur op de radiator zit ook een fantilator.. de rad is ook geverft volgensmij maar heeft dit zoveel effect? de wand kon ik nog geen 1 sec aanraken zeg maar..

hoop dat jullie weten wat ik nog kan doen om het op te lossen!
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Derbi Senda r'99 wil niet rijden!!!!!!!!

Ongelezen bericht door 42 »

Gaat die fan ook aan ?
Wat is de bougiekleur ?
KleurenDoof
Banden plakker

42 schreef:Gaat die fan ook aan ?
Wat is de bougiekleur ?
Fan gaat niet aan was namelijk bezig met bedrading, maar na ongeveer 2 min lopen is hij al niet meer aan te raken.
Bougie is zwart (heb na kijken van kleur wel weer lopen klooien met de carb)
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ok, geen idee waar het aan ligt, maar het lijkt alsof ie erg snel erg warm wordt idd.

Koppelingsplaten lijkt me niet het probleem..of je moet de boel heel erg horen slippen maar lijkt me niet, verklaard ook het warm worden niet.
Misschien de cilinderwand toch niet goed meer, of misschien krukasprobleem, heb je krukas getest op speling ?
Doet je oliepompje het wel ?

Geen idee of de verf op de rad uitmaakt trouwens, kan me voorstellen dat het iets isoleert maar toch niet zo veel..maar weet ik niet zeker.
KleurenDoof
Banden plakker

42 schreef:Ok, geen idee waar het aan ligt, maar het lijkt alsof ie erg snel erg warm wordt idd.

Koppelingsplaten lijkt me niet het probleem..of je moet de boel heel erg horen slippen maar lijkt me niet, verklaard ook het warm worden niet.
Misschien de cilinderwand toch niet goed meer, of misschien krukasprobleem, heb je krukas getest op speling ?
Doet je oliepompje het wel ?

Geen idee of de verf op de rad uitmaakt trouwens, kan me voorstellen dat het iets isoleert maar toch niet zo veel..maar weet ik niet zeker.
krukas is in orde zat alleen zeiwaartse speling op naar boven en onder niets. heb geen oliepomp ik meng zelf in tank.
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Mja...vrees dat ik dan ook verder geen ideeen meer heb.
Je zou zeggen cilinderwand dan toch niet helemaal lekker meer, misschien wel eivormig ofzo, geen idee.
Dan zou je nu alweer strepen op je zuiger moeten zien, zou de cilinder er voor de zekerheid ff afhalen anders.
Plaats reactie