derbi loopt maar 78
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd
derbi loopt maar 78
goedendag derbi rijders
ik zit met een probleem mijn derbi loopt maar 78 met deze setup
50 cc
voca rookie 50/70
twin air luchtfilter
21 mm carbu
sproeier 94
tandwielverhouding 13/53
voor de rest uitlaat is ontgrenst de brommer trekt goed loopt lekker kickt altijd in 1 keer hapert ook niet.
maar naar mijn idee zou die toch harder moeten lopen met deze setup ik ben ten einde raad zou ik misschien een begrenzer over het hoofd hebben gezien ik heb trouwens ook 14/53 geprobeerd toen kwam die niet eens op toeren. toeren kan ik ook niet zien btw.
alvast bedankt
ik zit met een probleem mijn derbi loopt maar 78 met deze setup
50 cc
voca rookie 50/70
twin air luchtfilter
21 mm carbu
sproeier 94
tandwielverhouding 13/53
voor de rest uitlaat is ontgrenst de brommer trekt goed loopt lekker kickt altijd in 1 keer hapert ook niet.
maar naar mijn idee zou die toch harder moeten lopen met deze setup ik ben ten einde raad zou ik misschien een begrenzer over het hoofd hebben gezien ik heb trouwens ook 14/53 geprobeerd toen kwam die niet eens op toeren. toeren kan ik ook niet zien btw.
alvast bedankt
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: derbi loopt maar 78
Heb je de carburateur ook afgesteld toen je de nieuwe uitlaat had gemonteerd?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende Derbi fan
Hij liep toen al aardig goed alleen niet stationair toen de stanioniar schroef iets aangedraaid en liep toen goed
Zou je hem dan helemaal opnieuw moeten afstellen?
Zou je hem dan helemaal opnieuw moeten afstellen?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Ja je moet de carburateur afstellen.
Mocht dit niets uitmaken, dan kan het zijn dat je cilinder/zuiger versleten zijn en vervangen moeten worden.
Mocht dit niets uitmaken, dan kan het zijn dat je cilinder/zuiger versleten zijn en vervangen moeten worden.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende Derbi fan
Oke bedankt de zuiger/cilinder wand zijn het niet daar heb ik pas nog naar gekeken
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Waarschijnlijk domme vraag, maar heeft zo'n ding ook niet een cdi met begrenzer ?
Is vanaf bepaald jaartal het geval dacht ik ergens gelezen te hebben, geen idee of dat bij die van jou ook zo is.
Edit : zal wel niet want dan hoeft je uitlaat waarschijnlijk niet begrensd te zijn bedenk ik me nu..
Domme vraag dus..
Is vanaf bepaald jaartal het geval dacht ik ergens gelezen te hebben, geen idee of dat bij die van jou ook zo is.
Edit : zal wel niet want dan hoeft je uitlaat waarschijnlijk niet begrensd te zijn bedenk ik me nu..

Domme vraag dus..

-
- Beginnende Derbi fan
Ja heeft wel een cdi idd maar ik denk wel dat die al ontgrenst is geloof dat die de toeren begrenzen? Anders zou die de 78 niet eens halen
- 42
- Pro tuner
Zo'n begrenzer is er op ingesteld om genoeg toeren te begrenzen dat je i.p.v. 75-80 ( vaak originele snelheid onbegrensd ) maar 55 gaat ofzo.
Je zou met deze setup rond de 95-100 moeten kunnen halen.
Als je de boel sneller maakt dan begrensd ie nog steeds hetzelfde maar omdat je eindsnelheid hoger is begrensd ie niet meer tot 50-55 maar tot 75.
Als je met originele setup, cdi begrensd tot bijv 10.000 toeren, 50 gaat bij 10.000 en met snelle uitlaat etc bij 10.000 toeren 70, dan grijpt de cdi begrenzer nog steeds pas in bij 10.000 toeren..maar is je eindsnelheid wel hoger dus.
Inderdaad omdat zo'n ding alleen toeren begrensd, niet snelheid op zich.
Maar goed, het lijkt me heel onlogisch dat een brommer zowel met cdi begrensd is als met een prop in de uitlaat..beetje dubbel op.
Dus het zal wel niet.
En zo'n cdi begrenzer zit er pas vanaf 2018 modellen op geloof ik.
Dus zal het eerder afstelling zijn inderdaad, dat je met deze setup geen 14-53 kan doen is vreemd viewtopic.php?f=4&t=16540
Je zou met deze setup rond de 95-100 moeten kunnen halen.
Als je de boel sneller maakt dan begrensd ie nog steeds hetzelfde maar omdat je eindsnelheid hoger is begrensd ie niet meer tot 50-55 maar tot 75.
Als je met originele setup, cdi begrensd tot bijv 10.000 toeren, 50 gaat bij 10.000 en met snelle uitlaat etc bij 10.000 toeren 70, dan grijpt de cdi begrenzer nog steeds pas in bij 10.000 toeren..maar is je eindsnelheid wel hoger dus.
Inderdaad omdat zo'n ding alleen toeren begrensd, niet snelheid op zich.
Maar goed, het lijkt me heel onlogisch dat een brommer zowel met cdi begrensd is als met een prop in de uitlaat..beetje dubbel op.
Dus het zal wel niet.
En zo'n cdi begrenzer zit er pas vanaf 2018 modellen op geloof ik.
Dus zal het eerder afstelling zijn inderdaad, dat je met deze setup geen 14-53 kan doen is vreemd viewtopic.php?f=4&t=16540
-
- Beginnende Derbi fan
Klinkt wel logisch idd, heeft iemand ook een idee om de cdi te ontgrenzen? Of waarnaar moet je kijken. Bedrading etc. Of zit het binnenin zoja dan moet je zeker een nieuwe ontgrenzde kopen?
- 42
- Pro tuner
Zoals ik al zei ; ik geloof niet dat je een cdi met begrenzer hebt eigenlijk.
Is alleen bij de Senda drd Extreme voor zo ver ik ik kan vinden op het net.
Ik denk ook dat als je een cdi met begrenzer had gehad Derbi-ftw dit wel had gezegd, heeft veel meer verstand van Derbi's dan ik.
Is alleen bij de Senda drd Extreme voor zo ver ik ik kan vinden op het net.
Ik denk ook dat als je een cdi met begrenzer had gehad Derbi-ftw dit wel had gezegd, heeft veel meer verstand van Derbi's dan ik.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM - Gallery: https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=23984
De toerenbegrenzers zitten alleen op de nieuwe euro4 modellen, van welk bouwjaar is jouw brommer? Want je hoeft je waarschijnlijk echt niet zorgen te maken over een toerenbegrenzer.
-
- Beginnende Derbi fan
Ik geloof uit 2011 maar er is wel laatst een nieuwe cdi opgekomen miss is dat dan wel een begrenzde
- 42
- Pro tuner
Lijkt me sterk.
Je weet neem ik aan ook wat je gekocht heb toch ?
Als hij begrensd zou zijn dat staat er specifiek bij.
Normaal gesproken als je een cdi koopt voor jouw model dan is het gewoon een onbegrensde.
Je weet neem ik aan ook wat je gekocht heb toch ?
Als hij begrensd zou zijn dat staat er specifiek bij.
Normaal gesproken als je een cdi koopt voor jouw model dan is het gewoon een onbegrensde.