Ik zal mezelf even kort voorstellen. Mijn naam is Aleks en ben 23 jaar. Ik woon sinds een jaar in Polen Krakau (super vette stad) en heb sinds een week een Derbi Senda hier aangeschaft.
Ik heb al eerder scooters en brommers gehad toen ik 16 was. Ik begon met een Yamaha TZR 50 die ik toen verkocht had voor een Aerox. Deze had ik helemaal opgevoerd met een 70 Polini Evo, HPI enz enz, had er toen een leuke 18PK op de testbank mee gehaald. Was trouwens ook gewoon mijn straat scooter waar ik mee naar school ging, hehe.
Dit is de senda die ik 1,5 geleden heb aangeschaft:
http://tablica.pl/oferta/derbi-senda-dr ... 57sxz.html
Nu heb ik dus een Derbi Senda hier aangeschaft met de volgende setup:
- Airsal 70cc
- Metrakit Thrower
De rest allemaal originieel.
Hij trekt wel leuk op maar hij moet wel telkens op touren blijven om lekker weg te komen, onderin zit niet echt kracht.
Nu zit ik een beetje in een dilema want het gaat niet snel genoeg

Na 5 jaar ongeveer mis ik toch die 18PK van de Aerox en de optreksnelheid en wil ik deze nieuwe derbi even onderhanden nemen.
Ik ben aan het twijfelen hoe ik dit het beste aan kan pakken en heb daar graag jullie advies bij.
Ik wil eigenlijk niet verder gaan dan een snelle 70cc, uit ervaring van mijzelf en vrienden gaat dit echt hard zat en kan je hier meer dan genoeg kracht uit halen. Naar mij idee als je 80cc neemt kan je net zo goed gelijk een 125cc blok nemen.
Ik zit te denken aan een van de volgende cilinders:
- Metrakit Pro Race
- Hebo Manston (als die nog zo heten tegenwoordig)
- Polini Evo
- Stage6 Racing (minst snelle van de 4)
Als ik hier naar toe upgrade wat moet ik dan eigenlijk allemaal meenemen in de upgrade. Ik zelf denk:
- Minimaal 21mm carb
- Snellere uitlaat
- Krukas??? (hier twijfel ik heel erg aan of de standaart debri krukas sterk genoeg is)
- Powerfilter
Graag verneem ik jullie reacties hierop en wat een super setup zou zijn voor vette koppel en snelheid.
Groetjes,
Aleks