Generic trigger 50 sm

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Eceuppens7
Banden plakker
Vervoersmiddel: Generic trigger 50 sm

Generic trigger 50 sm

Ongelezen bericht door Eceuppens7 »

Beste, ik ben naar hier gekomen omdat mijn generic trigger 50 sm (50cc) sputtert en trekkracht verloren is. Het is ook zéér wisselvallig, de ene keer trekt hij in eerste rap op, de andere keer is het direct bij vertrek dat hij totaal niet trekt en eens in toeren begint te sputteren. En wanneer dit gebeurt heeft hij bij een stoplicht zelf moeite om te blijven lopen. In de voormiddag viel hij weer uit als ik achter een voertuig stond. Zoals ik al zei, de ene keer trekt en rijd hij (aanvaardbaar) en de andere keer is hem precies net uit een moeras getrokken.

hij heeft lang stilgestaan 1,5jaar ongev. en heb dus ook meteen de carbu uit gekuist, hierbij heb ik wel de zelfde sproeier laten zitten (96) maar, Heb wel het spruitstuk veranderd naar 1 van barikit want het oude was volledig verstorven door de regen + luchtfiltergaas heb ik vervangen door 1 van malossi.(geen kelk enkel het gaas in mijn luchtbak). Ondanks het bestelde spruitstuk de goede maat was, was het toch te groot voor mijn carbu en heb ik dit proberen oplossen door de ijzeren rand dikker te maken met soort plaktape. Ik moet ook dringend de gaskabel vervangen want deze gaat precies uit zichzelf gas gaan geven waarna hij weer perfect stationair draait voor langere tijd, en hup, dan begint hij weer in toeren te gaan.
Dit is mss een lange tekst al dus mocht je vragen hebben stel ze maar tussendoor
Vriendelijk bedankt!
Btw: ik ben van België dus kweet niet of iemand rap kan komen kijken :/
Danieborg22
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80

Re: Generic trigger 50 sm

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Kan niet heel veel uit uw verhaal opmaken, maar wat betreft het vervangen van de gaskabel door verschillende toerentallen klinkt meer als valse lucht. Dit is gemakkelijk te testen met de deotest. Waarschijnlijk zal het probleem toch bij de getapte rand liggen...
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Eceuppens7
Banden plakker

Is inderdaad veel maar, het hoofdprobleem is vooral het sputteren/inhouden. Zou het kunnen door mijn carb te kuisen dat hij opeens veel meer toeren toe wil maken maar dit niet kan omwille van begrenzing of?
Eceuppens7
Banden plakker

En die valse lucht, een parking die ergens niet goed zit of gwn de afstelling?
Danieborg22
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Eceuppens7 schreef:Is inderdaad veel maar, het hoofdprobleem is vooral het sputteren/inhouden. Zou het kunnen door mijn carb te kuisen dat hij opeens veel meer toeren toe wil maken maar dit niet kan omwille van begrenzing of?
Dit kan niet tenzij er in de carb. een begrenzing zat, dan zal je een grotere sproeier moeten steken. Of je brom is gewoon enorm slecht afgesteld qua lucht.
Eceuppens7 schreef:En die valse lucht, een parking die ergens niet goed zit of gwn de afstelling?
Dit kan liggen aan een kapotte of lekke pakking bij de carb.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Eceuppens7
Banden plakker

Vlotterbak dus
Eceuppens7
Banden plakker

Heb tijd dus ga eens het spruitstuk veranderen naar het oude, wie weet is het al direct opgelost maar, wss zal ik de lucht erna toch moeten nakijken.
Plaats reactie