Gister en vandaag weer uren lang aan dat graf ding zitten sleutelen.
Het probleem dat we hebben is dat het blok belast niet goed op toeren wil komen, waardoor je niet verder komt dan de 3e of 4e versnelling, hij blijft dan hangen op 30 of 40km/uur.
In het zeer bijzondere geval dat hij ook in zijn 3 of 4 toch een keer op toeren wil komen trekt hij netjes door en rijdt dan in zijn 6 ruim 70, maar dit is een grote uitzondering en lukt vrijwel nooit.
Er zit een Giannelli onder waarvan we de prop (een vastgelaste ring) hebben verwijderd.
Alle sproeiers van 78 tot 108 hebben we al zeer uitvoerig geprobeerd, 78 is (veel) te klein, 108 (veel) te groot.
Het minst slecht rijdt hij met maatje 90 of 94.
Stilstaand in zijn vrij loopt hij zeer goed, pakt goed op, kan hoge toeren draaien, mooi geluid ook, geluid lijkt eerder een 500cc crosser dan een 50cc brommertje. Maar wat heb je daaraan als dat pleuris ding niet harder dan 30 wil rijden.
Hij zuigt nergens geen valse lucht, en alle instellingen van de sproeiernaald en luchtschroef hebben we ook geprobeerd.
Omdat we serieus al meer dan 40 uur bezig zijn (misschien wel > 60 uur) om dat graf ding af te stellen zonder goed resultaat en alle oorzaken/fouten moeten uitsluiten, hebben we nu ook maar het membraam vervangen (voor een duur Malossi membraam), maar ook dit helpt geen reet.
Heb je dus een hele blitse dure brommer … die niet harder wil dan 30.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de ontsteking gaar is.
Iemand anders nog ideeen?
Marco
![Afbeelding](http://up.picr.de/30671244wv.jpg)