MK thrower/Yasuni cross op 74cc Gilardoni
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda
MK thrower/Yasuni cross op 74cc Gilardoni
hey, ik dacht dat dit wel interessant kon zijn voor een hoop mensen, waaronder me zelf daarom post ik dit even,
Ik ben van plan een mk thrower of een yasuni cross te nemen op me std derbi, en later een 74 gila erop te zetten. ik wil namelijk alleen trekkracht en liever niet zo veel hoge toeren draaien omdat ik std krukas wil houden. ik vroeg me dus af, welke van de 2 rijd/trekt beter op een 74 gila? en knijpt de uitlaat de cilinder dan erg af, of gaat hij alleen minder toeren maken waardoor je alleen in de top langzamer gaat en dat trekkracht dus met de uitlaat+74cc erg verbeterd word. wil er namelijk mee kunnen crossen, wheelies etc. overtoeren enzo maakt niet zo veel uit, ik rij er niet vaak op en wil liefst niet boven de 90 gaan zitten.
wat is dan ongeveer me top met 21mm dellortho polini 5 plaats koppeling etc?
mvg
Ik ben van plan een mk thrower of een yasuni cross te nemen op me std derbi, en later een 74 gila erop te zetten. ik wil namelijk alleen trekkracht en liever niet zo veel hoge toeren draaien omdat ik std krukas wil houden. ik vroeg me dus af, welke van de 2 rijd/trekt beter op een 74 gila? en knijpt de uitlaat de cilinder dan erg af, of gaat hij alleen minder toeren maken waardoor je alleen in de top langzamer gaat en dat trekkracht dus met de uitlaat+74cc erg verbeterd word. wil er namelijk mee kunnen crossen, wheelies etc. overtoeren enzo maakt niet zo veel uit, ik rij er niet vaak op en wil liefst niet boven de 90 gaan zitten.
wat is dan ongeveer me top met 21mm dellortho polini 5 plaats koppeling etc?
mvg
Re: MK thrower/Yasuni cross op 74cc Gilardoni
Cross maakt dacht ik wat meer toeren.
Ik zou persoonlijk voor een 21mm en idd polini koppeling en gilardoni 74cc met mk thrower ( leuk uitlaatje )
Zou niet te hoog in toeren gaan rijden en veel trekkracht
Ik zou persoonlijk voor een 21mm en idd polini koppeling en gilardoni 74cc met mk thrower ( leuk uitlaatje )
Zou niet te hoog in toeren gaan rijden en veel trekkracht
-
- Beginnende tuner
oke, en wat word me top dan met 13-53?
iemand anders nog een idee?
iemand anders nog een idee?
top weet ik niet zal wel 100/110 echte zijn
-
- Beginnende tuner
is het dan mogelijk op deze setup een euro begrenzer aan te sluiten? of mol ik daar alles mee?
Zoals ik al eerder heb vermeld in een ander topic.
Euro begrenzers en onstekingen houden niet van elkaar.
Tijdelijk voor op een rollerbank werkt prima, maar niet voor langere tijd. Dat zal je ontsteking niet waarderen.
Euro begrenzers en onstekingen houden niet van elkaar.
Tijdelijk voor op een rollerbank werkt prima, maar niet voor langere tijd. Dat zal je ontsteking niet waarderen.

-
- Beginnende tuner
oke, op die site staat lekker dat hij niet schadelijk is... dus dan zet je hem op de rollerbank even snel aan lijkt me? wat is het risico dat je neemt met deze setup behalve boetes natuurlijk? heb zelf al bureau halt meegemaakt...
Mits goed gemonteerd en onderhouden niks.
Maar het kan altijd fout gaan natuurlijk.
Daarnaast ga je harder en dus val je harder.
Maar het kan altijd fout gaan natuurlijk.
Daarnaast ga je harder en dus val je harder.

-
- Beginnende tuner
nee nu begrijp jij mij verkeerd, ik bedoel als de politie je pakt. heb je dan echt problemen met een 74cc etc of alleen dikke boete?
Tja, dat is lastig te zeggen.
Ene agent neemt de boel in beslag + een leuke boete. Andere zegt je hebt 3 dagen tot een week om de boel origineel te laten zien op het bureau en krijg je een leuke boete.
Kan je zo niet zeggen.
Ene agent neemt de boel in beslag + een leuke boete. Andere zegt je hebt 3 dagen tot een week om de boel origineel te laten zien op het bureau en krijg je een leuke boete.
Kan je zo niet zeggen.

-
- Beginnende tuner
maar niet gevaar van strafblad etc, omdat ik al in aanraking ben met de politie heb halt gehad etc. alleen boete en beslag brommer etc?
Rijbewijs kwijt, x aantal jaar je auto rijbewijs niet mogen halen. Strafblad weet ik niet.

-
- Beginnende tuner
geen proces verbaal enzo?
en als ik die euro begrenzer erop zet kunnen ze vinden? want zonder die sleutel bij je ben je niet strafbaar toch?
en als ik die euro begrenzer erop zet kunnen ze vinden? want zonder die sleutel bij je ben je niet strafbaar toch?